HSL kuvaa joukkoliikenteen asiakkaat ja tekee heistä näyttelyn

HSL:n syksyn kampanja nostaa parrasvaloihin asiakkaat ja antaa kasvot joukkoliikenteelle. Suomen tunnetuimpiin valokuvaajiin kuuluva Lauri Eriksson kuvaa 4.11. alkaen viikon ajan joukkoliikenteen käyttäjiä eri paikkoihin pystytettävässä Pop Up -studiossa.

Tavoitteena on ikuistaa mahdollisimman monet kasvot. Kuvattavaksi ovat tervetulleita kaikki täysi-ikäiset tai alle 18-vuotiaat vanhemman allekirjoittamalla luvalla. Kutsut kuvauksiin ilmestyvät ulkomainoksiin ja sähköisiin medioihin 1. marraskuuta alkaen.

”Jokainen miljoonasta asiakkaastamme on taulun arvoinen. Vaikka emme jokaista asiakasta pystykään kuvaamaan, niin toivottavasti kuitenkin mahdollisimman monta. Jokainen kuvattu asiakas saa itsestään ainutlaatuisen valokuvan ja samalla kuvista muodostuu suuri ja värikäs joukkoliikenteen käyttäjien kollaasi, josta voi etsiä itseään tai tuttujaan”, sanoo HSL:n viestintä- ja markkinointijohtaja Mari Flink.

Kuvista kootaan näyttely, joka avautuu verkkoon 25.11. Kuvista järjestetään myös fyysinen näyttely, joka kiertää ensi vuonna Helsingin seudun kauppakeskuksissa ja julkisissa tiloissa.

Projektista toteutetaan lisäksi minidokumentti, joka esittelee kuvattavia, matkustaa heidän kanssaan ja kyselee mielipiteitä joukkoliikenteen tulevaisuudesta.

Pop Up -kuvaukset
• ma 4.11. klo 16–20 Rautatieaseman Postihalli
• ti 5.11. klo 15–19 Rautatieaseman Postihalli
• ke 6.11. klo 15–19 Kauppakeskus Sello
• to 7.11. klo 15–19 Kauppakeskus Sello
• pe 8.11. klo 18–22 Rautatientorin metroaseman Kompassitaso
• la 9.11. klo 11–15 Rautatientorin metroaseman Kompassitaso