Nordean ja OP:n korteilla käyttökatko HSL-sovelluksessa ja HSL-korttipalvelussa viikonloppuna 5.–6.9.

OP:n ja Nordean pankkipalveluissa on viikonloppuna 5.–6.9. käyttökatkot, jotka estävät näiden pankkien korttien ja pankkitunnusten käyttämisen HSL-sovelluksessa ja HSL-korttipalvelussa.

OP:n verkkopalveluissa ja maksamisessa on käyttökatko lauantaista 5.9. klo 22 sunnuntaihin 6.9. klo 10:een asti. Huoltotyöt liittyvät palveluiden ylläpitoon ja kehittämiseen. Lisätietoja OP:n sivuilla

Nordealla on sunnuntaina 6. syyskuuta palvelukatko, joka alkaa lauantain ja sunnuntain välisenä yönä kello 04.00. Katko päättyy Nordean ilmoituksen mukaan korttien käyttämisen osalta klo 14.00 ja muiden palveluiden osalta kello 17.00. Katkon syynä on Nordean tietojärjestelmille tehtävät muutokset ja niiden testaaminen. Lisätietoja Nordean sivuilla

Palvelukatkojen vaikutus HSL:n palveluihin

Katkojen aikana OP:n ja Nordean pankkitunnuksia ei voi käyttää HSL-sovelluksessa eikä HSL-korttipalvelussa vahvaan tunnistautumiseen. Myöskään lippujen maksaminen näiden pankkien korteilla ei välttämättä onnistu.

Katkon aikana voit maksaa lipun HSL-sovelluksessa maksukortin sijaan puhelinlaskulla sekä muiden pankkien korteilla, Mobilepaylla tai Pivolla. HSL-korttipalvelussa voit käyttää muiden pankkien verkkopankkimaksuja, maksukortteja tai Mobilepayta. Ennen katkoksia kannattaa nostaa käteistä rahaa, jolla voit maksaa lippusi useissa myyntipisteissä ja joissakin lippuautomaateissa.

Huomaathan, että myös MobilePay ja Pivo perustuvat maksukorttiin tai pankkitililtä maksamiseen, eli katkon aikana näillä maksutavoilla maksu onnistuu vain, jos niissä on käytössä jonkun muun kuin OP:n tai Nordean kortti tai tili.