Yritysasiakkaat antoivat hyvää palautetta palveluistamme

2.3.2022

'Työsuhdematkalippu on ehdottomasti parasta mitä työnantaja  voi työntekijälle tarjota, kiitos!'

Edellä on sitaatti yritysasiakkaamme vastauksesta tammikuisesta asiakaskyselystämme. Kyselyn tavoitteena oli kerätä palautetta ja kehittämisehdotuksia yritysasiakkailtamme. Saimme kyselyyn kaikkiaan 79 vastausta. Suuri kiitos teille kaikille vastanneille!  

Kysymykseemme, kuinka todennäköisesti suosittelisit HSL:n palveluita muille yrityksille ja yhteisöille, 
saimme NPS-suositteluindeksin arvosanaksi 48 ja työnantajien verkkopalvelun osalta jopa 70. Aivan huikeata, olemme otettuja! (Kansainvälisessä NPS -vertailussa tulos -100 - 0 merkitsee, että pitää parantaa, 0 - 50 on hyvä, 50 - 70 on erinomainen ja 70 - 100 on maailmanluokkaa.) 

Erityisen ilahtuneita olimme yritysasiakaspalvelusta saamastamme palautteesta. Useampi vastaaja kirjoitti saaneensa odotukset ylittävää palvelua asiakasneuvojiltamme.  

Kysyimme myös yritysasiakkaidemme tyytyväisyyttä eri palveluihimme sekä arviota palveluiden hyödyllisyydestä ja helppokäyttöisyydestä. Ilahduttavaa on, että arviot olivat hyviä kaikilla kolmella osa-alueella. Työmatkaetu koetaan hyödylliseksi riippumatta siitä, onko se tarjottu verkkopalvelun kautta, HSL-kortille tai työmatkaseteleinä. Palveluiden käytön helppous on asia, jota jatkuvasti haluamme parantaa

 yritysasiak.png

Saimme lisäksi kimpun kehitysehdotuksia verkkopalvelun sekä digituotteiden kehittämiseen. Eniten toiveita saimme työmatkaedun mobiilikäytön kehittämiseen. Tarve onkin tunnistettu meillä jo aiemmin. Tämän vuoden aikana lisäämme palveluun useita uusia käytettävyysominaisuuksia.

Jo 350 yritystä on tarjonnut työntekijöilleen jatkuvan kausilipun työnantajien verkkopalvelusta.

Tänä vuonna lisäämme verkkopalveluun mahdollisuuden tarjota työmatkaeduksi myös joustavaa saldoa. Joustava saldo korvaa jatkossa työmatkasetelin ja sen myötä saldoa voi käyttää mobiilisti eri lipputuotteiden maksamiseen HSL-sovelluksessa. Asiakkaamme ovat toivoneet työmatkasetelin mobiilimahdollisuutta jo pitkään ja vihdoin pääsemme vastaamaan tähän tarpeeseen. Joustavan saldo otetaan käyttöön viimeistään syksyllä.  

Saimme joitakin toiveita myös perinteisten lipputuotteiden säilyttämisestä. On totta, että tarpeita on erilaisia ja mobiilituotteet eivät sovi kaikkiin tarpeisiin. Otamme tämän huomioon kokonaisuuden kehittämisessä. Jatkossakin HSL-kortin käyttö on mahdollista HSL-sovelluksen rinnalla. 

Useampi vastaaja kertoi palautteessaan haasteensa löytää hsl.fi:n yrityksille -sivulle. Sivuston löydettävyyden kehittäminen onkin meillä työn alla. Olemme tehneet hakukoneoptimointia, jotta hakukoneet, kuten esim. google löytävät sivumme paremmin. Lisäksi parannamme sivuston löydettävyyttä hsl.fi sivuston rakennetta muuttamalla.  

Hyvää palautetta saimme kuukausittain julkaistavasta yritysuutiskirjeestämme.

Suurin osa yritysuutiskirjeemme tilaajista kertoi kirjeen tulevan sopivin väliajoin. Haluamme tarjota kirjeessä ajankohtaista ja hyödyllistä sisältöä työmatkaliikkumisesta ja yritystuotekehityksestämme liittyen. Jos mielessäsi on aihe, josta toivoisit meidän kirjoittavan uutiskirjeessä, lähetä juttuideasi sähköpostitse yritysmyynti@hsl.fi. Jos et vielä saa uutiskirjettä, voit tilata sen jutun alla olevasta linkistä.  

Kiitos, että olet osa asiakasyhteisöämme. Jos sinulla on kysymyksiä tuotteistamme tai kehittämisehdotuksia, niin voit aina olla yhteydessä yritysasiakaspalveluumme.  
Meille voit joko soittaa 09 47664030 tai lähettää sähköpostia osoitteeseen yritysmyynti@hsl.fi  

Parhaat palvelut kehitetään yhdessä 😊