Kehäratapyöräily avaa kesäkauden lauantaina 9.5.

Lauantaina 9.5. poljettavan Kehäratapyöräilyn ilmoittautuminen on avattu uudelleen, paikkoja vielä muutamille innokkaille pyöräilijöille.

Pyöräilykausi polkaistaan käyntiin lauantaina 9.5. Kehäratapyöräilyllä. Tapahtuman järjestävät yhteistyössä HSL ja Helsingin polkupyöräilijät. Lähtö- ja paluupaikkana toimii Heurekan parkkipaikka, josta lähdetään oppaan johdolla polkemaan Kehärataa myötäilevää lenkkiä. Reitin pituus on reilut 40 kilometriä ja vauhtinopeuden saa valita kolmesta eri tasosta. Virkistyspaikka on pystytetty Aviapoliksen juna-aseman läheisyyteen, jossa on tarjolla virvokkeita. Pysähdys tehdään pikaisesti urheiluhengessä.

Opastettu matka kestää nopeudesta riippuen noin 3–4 tuntia. Tapahtuma on maksuton. Kaikkien pyöräilyyn osallistuneiden kesken arvotaan HSL:n lahjakortteja!

  • Paikka:   Heurekan parkkipaikka, Kuninkaalantie 7
  • Aika:   9.5.2015 alkaen klo 12
  • Matkan pituus ja kesto: Noin 40 kilometriä, 3–4 tuntia
  • Tasot:   Keskivauhti 15–18 km/h, joka sopii aloittelevalle pyöräilijälle tai rauhallisen ryhmäpyöräilyn ystävälle. Keskivauhti 18–21 km/h, joka käy hyvästä kuntoajosta aloittelevalle pyöräilijälle ja kokeneelle pyöräilijälle toimii hyvänä kestävyyden harjoitteena tai palauttavana ajona.  Keskivauhti yli 21 km/h sopii itsenäisille pyöräilijöille, jotka haluavat polkea kartan avulla ilman opasta.
  • Kypärä mukaan!
  • Peruutusten ja suuren kysynnän vuoksi avasimme ilmoittautumisen uudelleen, paikkoja on vielä muutamille polkijoille, ilmoittaudu tästä

Kehäratapyorailyn reitti

Pyöräilyreitti Ride with Gps -palvelussa http://ridewithgps.com/routes/7673080

Tapahtuman järjestäjä pidättää oikeuden muokata reittiä tapahtumaa ennen ja sen aikana.

Osallistujia ei ole vakuutettu tapahtuman järjestäjän toimesta, vaan jokainen osallistuu tapahtumaan omalla vastuullaan. Silti kaikilla on kypäräpakko!

Tapahtuma-alue

HSL yhteistyökumppaneineen on tavattavissa Heurekan parkkipaikalla koko tapahtuman ajan. HSL tarjoaa tietoa Kehäradasta ja vastailee mielellään muihinkin kysymyksiin. Lisäksi HSL:n teltalla voit osallistua arvontaan, jossa voit voittaa Heurekan perhelippupaketin (sis. 2 aikuista ja 2 lasta). Olet myös tervetullut kannustamaan pyöräilijöitä ja tutustumaan tapahtuman tarjontaan pyöräilijöiden saapumista odotellessa.

Iloinen ja energinen Ilmastoinfo on mukana päivässä ja huoltaa pyöräilijät vetreinä matkaan helpon alkuverryttelyn avulla. Ilmastoinfon pisteestä saat myös hyviä ympäristöniksejä arkeen.

Lisätietoa tapahtumasta päivitetään järjestelyiden edetessä. Voit seurata tapahtumaa myös facebookissa: https://www.facebook.com/events/374845499370101/

 

Yhteistyökumppanit

 

Vantaan logo

 

 

 

 

Kommentit

Tämä olisi hyvä ja kiva tapahtuma johon voisin osallistua pyöräilystä innostuneena. Ongelmia kuitenkin tuo se, että asun Myyrmäessä - yhden kehäradan aseman läheisyydessä ja Vantaan suuressa keskuksessa, joka vain sattuu sijaitseemaan tasan päinvastaisella suunnalla kuin Heureka. Matkaa tulisi siis lähtöpaikalle ensin 16 km ja tuolta olisi vielä päästävä takaisinkin. Oma pyöräilykunto ei vielä tähän riitä.

Ymmärrän, että joka aseman varrella ei lähtöpistettä voi olla, mutta tuo aloituspisteen sijainti karsii kuitenkin osallistujia pois. Tietty voisin kolistella isoa pyörääni M-junassa (vielä toistaiseksi) ja vaihtaa Pasilassa jälleen mutta ei tunnu kovin käytännölliseltä ratkaisulta.

Eli eipä siis haittaisi vaikka joskus Länsi-Vantaakin otettaisiin huomioon näissä asioissa.

Siis voi luoja! Eikö teitä ihmiset hävetä tuo turhanpäiväinen nillityksenne? Yksi länkyttää kun pyöräilyä ei älytty aloittaa hänen kotioveltaan ja toinen pitää pienen budjetin pyöräilytapahtumaa muka todisteena HSL:n ylisuuresta henkilöstömäärästä!?!

Itse haluan kiittää HSL:ää hyvästä ja oivaltavasta palvelumarkkinoinnista Kehäradankin osalta.

Tämä on mielestäni todella pienelle piirille tehty tapahtuma ja en siksi voi ihan ymmärtää tätä. Kun samanaikaisesti yhteyksiä huononnetaan ja Kehäradasta hyötyy todella harva niin ei ole hyvää rahan käyttöä. Edelleen tämä organisaatio pyörii verorahoilla ja 1,2 miljoonan markkinointibudjetti jo kalliiseen Kehärataan on käsittämätön..

Kyse on mielipiteestä ei siis nillityksestä. Itse nillität nyt....toivottavasti HSL opettaa pyöräilijöille liikennesääntöjä ja käytöstä. Osa kuvittelee pyörätiellä omistavansa koko Euroopaan mutta siis vain pieni osa.

Olen edelleen sitä mieltä, että porukkaa on aika paljon tässä organisaatiossa ja on siis mielipide.

Olisi todella oikein, että verorahoilla toimivia organisaatioita ja niiden kulurakennetta tarkasteltaisiin enemmän. Ei siis ainoastaan HSL vaan kaikki, joihin käytetään verotuloja. Säästöjä saataisiin kyllä varmasti ilman väen vähentämistä ja ilman, että otetaan erityisryhmiltä kuten vammaisilta alennuksia pois. Mieluummin olisi hyvä vähentää juuri tällaisista tapahtumista ja tuosta isosta markkinointibudjetista. Tämä on veronmaksaja-kansalaisen ja yrittäjän mielipide, jos joku kokee tämän nillittämiseksi niin siitä vaan.

Miksi meitä länsivantaalaisia aina sorretaan? Reitti kulkee aivan kotinurkiltamme, mutta jos haluamme osallistua pyöräilyyn, joudumme ajamaan reitin kahteen kertaan: ensin lähtöpaikalle Tikkurilaan ennen tapahtuman alkua, sitten muiden mukana koko reitti ja lopuksi vielä tapahtuman jälkeen Tikkurilasta kotiin. Itselläni ei ainakaan into tuohon riitä. Olisin mielelläni osallistunut tapahtumaan, jos aloituspisteitä olisi ollut kaksi: toinen Tikkurilassa ja toinen esimerkiksi Martinlaaksossa. Ryhmät olisivat voineet startata samaan aikaan tai porrastetusti, mikä vain olisi ollut järjestäjien kannalta helpointa, mutta kun ei niin ei. Jos haluttiin vain yksi lähtöpiste, miksei se olisi voinut olla yhtä hyvin vaikka Kivistön uusi asema? Aloittaahan kehärata toimintansa nimenomaan Kivistön asuntomessujen yhteydessä. Siinä olisi ollut mielestäni paremmat perusteet lähtöpisteen valinnalle. Tikkurilassa on asema ollut iät ja ajat, ei siinä mitenkään erityisesti Kehärata tule esiin.

No, voi voi teitä jotka itkette jos jotain ilmaista tapahtumaa on luvassa. Mielestäni tapahtuma pitää ottaa positiivisesti vastaan. Parempi on kun valittajat jää kotiin, eikä tule paikan päälle pilaamaan muiden fiilistä. Kaikkia ihmisiä ei voida koskaan saada tyytyväiseksi. Ei tietenkään kaikki hyödy kehäradasta, mutta iso osa hyötyy. Pitää muuttaa kehäradan viereen, niin pääsee hyötymään. Yksinkertaista eikö?
Kaikki pyöräilystä kiinnostuneet vaan mukaan:)

Vantaalle kehäradan lähelle ei tee mitenkään mieli muuttaa.

Onko HSL oikeasti oikea järjestäjä tällaiselle, josta hyötyy vain harva? Kehäradasta hyötyy vain pieni osa.

Pyöräily-, juoksu- tai hiihtotapahtumia ei siis saa järjestää, koska kaikki eivät niihin kuitenkaan voi tai halua osallistua. Muutkin tempaukset jätetään järjestämättä, koska nekään eivät hyödytä eivätkä ilahduta ihan kaikkia. Edelleen uusia ratoja ei pidä rakentaa eikä joukkoliikenneyhteyksiä muuttaa, jos seudulta löytyy yksikin, jonka yhteydet huononevat. Hurraa!

Täällä saa ja pitääkin sanoa mielipiteensä ja totuus on, että matkan teko vaikeutuu monella ja samanaikaisesti HSL on ehdottanut että mm. sokeiden ja tiettyjen eläkeläisten matkat muuttuvat maksulliseksi, kun ne aiemmin ovat olleet ilmaisia. Kyse on oikeasti kaikkien veronmaksajien rahoista ja niiden käytöstä. Minä, minä, minä nimimerkki voisi miettiä asiaa vähän enemmän eli kuka oikeasti on itsekäs?

Näitä järjestetään verorahoilla ja HSL ei todellakaan voi käyttää rahaa tällaiseen. Kukahan oikeasti on minä, minä??

Täällä puhutaan hsl:n roolista. Taidat olla juniori mutta silmälasit auttavat asiassa. Toivottavasti toimintaa järkeistetään.

Hauska idea! Saa nähdä pääsenkö osallistumaan, mutta pistä reittiehdotuksen korvan taakse.

Hei Radanvarsipyöräilijä! Huomasitko, että reitti on nyt julkaistu. Saat sen auki klikkaamalla ylhäällä olevaa pdf-lomakkeen linkkiä. Hauskaa pyöräilykautta!

Hei! Kehäratapyöräily järjestetään siksi, että saisimme lisättyä Kehäradan tunnettavuutta ja edistäisimme pyöräilyä, joka on yhtenä osana HSL:n strategiaa. Tämä tapahtuma lisäksi avaa hienosti valtakunnallisen Pyöräilyviikon.

Hyvin monelle helsinkiläiselle, vantaalaiselle ja espoolaiselle asia on kyllä ikävällä tavalla erittäin tuttu kun yhteydet huononevat ihan älyttömästi. Ajatelkaa oikeasti ihmisten työmatkaliikennettä. Kaikki eivät halua mennä pyörällä töihin, kaikki eivät hyödy kehäradasta yhtään. Pyöräilen itse paljon mutta tämmöiseen tapahtumaan en tule ihan sen takia kun kehärata huonontaa arkea aivan älyttömästi.

Onko HSL:n rooli siis järjestää. Sirkushuveja? Eikö pitäisi keskittää sekä rahat että myös työ siihen olennaiseen eli hyvien liikenneyhteyksien rakentamiseen ja kehittämiseen tasapuolisesti myös kehäradan ulkopuolella??

HSL:n rooli on jakaa tietoa asiasta, jotta mahdollisimman moni osaa ottaa hyödyn irti kehäradasta! Tiedon jakamiseen voidaan käyttää monia eri kanavia ja tapoja. HSL:llä on varmasti paineet budjeteissa, joten tämä on ehdottomasti pienellä budjetilla toteutettu promotapahtuma, jonka avulla he selkeästi tavoittivat myös sinut ja muistuttivat kehäradasta :)

Kehäradasta en tarvitse muistutusta. Kun yhteydet huononevat sen takia niin muistan sen kyllä aina, samoin myös HSL:n.

No onhan HSL:llä porukkaa kuin pipoa pitämässä kaikenlaista yllä. Muuallakin haetaan säästöjä, toivon sitä myös tällaiselta verorahoilla pidettävältä organisaatiolta.

Iso koneisto, jossa on liikaa porukkaa. Tälläkin sivulla on paljon sellaista, jota ilmankin voimme hyvin elää ja verorahoja voi käyttää muuallakin.

Kommentoi

Voit kommentoida kirjautumalla sisään HSL-tunnuksella.