Kannelmäessä Kantelettarentien pysäkkipari poistuu käytöstä 7.11.

Kantelettarentiellä poistuu käytöstä pysäkkipari "Kantelettarentie" H1682 ja H1683. Pysäkkejä käyttävät linjat 41, 43, 54, 56, 514/K, 554K, J31, J32 ja J37. Linjalla 54 otetaan Pitäjänmäen suuntaan ajettaessa korvaavana pysäkkinä käyttöön Kehä I:llä pysäkki "Kantelettarentie" H1607. Muutos on pysyvä.

Kartta pysäkkimuutoksesta Kantelettarentiellä

Kommentit

Onko uudelleen käsittelyssä päästy johonkin tulokseen? Tämä on edelleen monelle tärkeä pysäkki. Toivottavasti saatte asian järjetettyä pian.

Mitä järkeä on poistaa pysäkki kauppakeskuksen välittömästä läheisyydestä? HALOOO! pysäkki takaisin välittömästi!

"Pelimannintie" -nimiset linjojen 41, 43 ja 56 käyttämät pysäkit on tulevaisuudessa tarkoitus siirtää Laulukujan eteläpuolelle lähemmäs kauppakeskusta.

HSL:n vastaus on kyllä sellaista jargonia, että se ei kerro yhtikäs mitään.Diiba-daaba-daaba-diiba. Onko muutos siis pysyvä ja ovatko pysäkit tulevaisuudessa lähempänä kauppakeskusta? Jarpille tiedoksi:matka on kyllä enemmän kuin 50m.Kaaressa asioi erittäin paljon iäkkäitä, huonosti liikkuvia asiakkaita (keskus kun on syönyt palveluita tehokkaasti esim.Haagasta, mm. apteekki). Heille tämä muutos on hankala,mutta he eivät ole niitä aktiivisimpia valittajia, sen varaan tässä on kai laskettukin. Esim. Käpylässä vastaava ei ikinä olisi mennyt läpi! Samaan syssyyn kauppakeskuksen sisältä muuten katosivat bussien aikataulut kertova näyttö, mutta mitäs sillä nyt enää...

Niinpä, onhan siinä ahdasta, muttei ihan noin ahdasta. JÄrjetöntä. Pysäkit ovat Aivan täynnä muutenkin, busseista puhumattakaan.

Keskustelu Kantelettarentien pysäkeistä on käynyt vireänä. Myös HSL jatkaa tahollaan keskustelua eri osapuolten, mm. Helsingin kaupunkisuunnitteluviraston kanssa, eri vaihtoehdoista, joilla Kaaren alueella liikkuvien asiat saataisiin rullaamaan hyvin.
Pysäkkien paikkoihin vaikuttavat useat tekijät ja osapuolet. Turvallisuus, niin autoilijoiden kuin jalankulkijoiden on yksi tärkeimmistä tekijöistä. Yleinen liikenteen sujuvuus, järkevät kulkuyhteydet ja taloustilanne vaikuttavat myös pohdintaan ja pysäkkijärjestelyjen toteutukseen. Tässä tapauksessa tarvitsee sovittaa yhteen kaikkia edellä mainittuja aineksia. Valtaosan HSL-alueen pysäkeistä rakentaa se kunta, jonka alueella pysäkki sijaitsee.

Eihän siin oo ku nesteelle huikeat 50m lisäkävelyä, voivoi.

Kuulin, että tämä muutos olis nimenomaan kauppakeskuksen toivoma ja kustantama? Eli bussilastillinen ihmisiä saa kävellä, että autoilija pääsee 2 minuuttia nopeammin kuluttamaan.Palautetta voi siis laittaa myös Kaaren johdolle, jonka narussa HKL ilmeisesti kulkee, vai kuinka on? Ja ihan oikeasti:me Kaaressa töissä olevat ollaan kyllä pääsääntöisesti joukkoliikenteen käyttäjiä, mutta ei kai meillä oo mitään väliä...

Miksi busseja ei voitu reitittää kulkemaan kauppakeskuksen lävitse? Esimerkiksi Jumbossa olisi ollut fiksua ajattaa bussit parkkihallin läpi, jota olisi lyhyt matka ostarille. Nyt joutuu tarpomaan räntäsateessa pysäkeille autojonojen lävitse. Kampissa kätevästi pääsee lämpimään sisälle suoraan bussista.

Ristiriitaista suunittelua. Toisaalta halutaan, että kauppakeskukset rakennetaan kaupunkirakenteen sisälle eikä jonnekin reunoille, mutta sitten ei hoideta asiaa loppuun saakka, vaan liikenneyhteyksien toimivuus jää ns. herran haltuun. Sitten yritetään ratkota ongelmaa huonoilla päätöksillä, kun tilanne on jo päällä eikä nopeaa hyvää ratkaisua ole näköpiirissä.

Onkohan täällä muutenkin meneillään jokin "säästetään pysäkeissä" -ohjelma, kun Ilkantieltäkin on poistettu pysäkkipari. Kieltämättä bussien ajo sujuu sutjakammin ilman turhanpäiväisiä pysähdyksiä, mutta eikö tämä bussijärjestelmä ole olemassa matkustajia varten?

Eipä toi seuraava pysäkki siin Nesteen ees kovin kaukana ole Kaaresta..

Pitihän se arvata TÄMÄ ON SITÄ JALANKULKIJAT KYYKKYYN autot ensin
sitä paitsi tuossa kartassa pysäkit on laitettu väärin Kaaresta tullessa 54 bussiin
et lähde kehä1 viertä oikealle vaan vasemmalle

Ei voi kyllä käsittää, että miksi nämä varmaan tämän , varsinkin 43 suosituin pysäkit postetaan? Eikö mielummin näitä henkilöautolla haaganl läpi ajavia voisi kierättää, että yleiset bussit pääsisivät kulkemaan, muuttuuko reittikin? Eihän tämä bussipysäkkien poistaminen auta mitään! Ainoastaan harmittaa, niitä ihmisiä joille tulee enemmän käveltävää tuolla vesisateessa työpaikalle klo 21 jälkeen, kun kauppakeskus suljetaan!! Huono idea, jota ei ole ajateltu loppuun!

Ylipäätään lähes käyttämättömän kevyenliikenteen väylän rakentaminen kaaren ja kehä 1 väliin oli ihan huuhaa liike. Siitä nousi ennen suora ramppi prismalle ja sen poisto oli ihan käsittämätön ratkaisu. Tälläinen ramppi kun olisi vieläkin mikä nousisi n. 200m ennen nykyistä ramppia poistaisi kokonaan kehän Itäsuunnasta tulevan liikenteen vaikutuksen nykyiseen liikenneympyrään, missä ruuhka syntyy. Nämä ruuhkat nyt näkyi jo aikapäivää sitten, jo ennen kaaren avaamista, mutta jostain syystä kukaan liikennesuunnittelusta ei reagoinut asiaan? Nyt virhe paikataan virheellä, niinkuin ylhäällä Rituaali kirjoitti. Ja tuo linkki tulevaan liikennesuunitelmaan ei toimi.

Virhe paikataan virheellä, minkähänlainen virheiden ketju vielä kehittyykään. Ensimmäinen virhe on, että liikennesuunnittelussa ei ole varauduttu Kaaren tuloon, ja kun sitten tulee ruuhka niin otetaanpa bussipysäkit pois. Siitä seuraa että entistä useamat tulevat omilla autoilla, ja mitähän sitten keksitään ongelman paikkaamiseksi. Esimerkiksi palvelulinjat on perustettu juuri siksi, että huonosti liikkuvat ja/tai autottomat lähiseudun ihmiset pääsisivät käyttämään tarvitsemiaan palveluja vaikkapa Kaareen. Seuraavaksi varmaan poistetaan palvelulinjat ongelmien vähentämiseksi. Kätevintä olisi poistaa asukkaat aiheuttamasta ruuhkaa-vai olisikohan? Kuka muuten on päättänyt pysäkkien poistosta?

Taas pitenee autottoman postimatka Hiomotieltä. Aivan käsittämätöntä suunittelua.

Ymmärrän muutoksen tarpeen - liikenne on täysi katastrofi juuri tässä kohtaa. Mutta kyllä samalla tuntuu väärältä - niin monta tätiä kun kulkee rollaattorin ja kauppakärryn kanssa bussista. Miksi ei sitä uutta pysäkkiparia oteta käyttöön saman tien? Montako vuotta sitä sitten on odotettava??

Miksi muutos on pysyvä? Eikö tulevaisuudessa pysäkkejä oteta takaisin käyttöön?? Eihän niitä kyllä ikinä kukaan käytäkään.......

Uusi pysäkkipari tulee aikanaan aivan Kaaren edustalle. Tämähän on hyvä muutos jos liikenne nopeutuu edes hieman (tuohon aletaan rakentaa kaistaa Kaupintien suunnalta suoraan Kaareen) Poikittaisbusseille tulee kyllä pidempi matka... T. Kaaresta kotiin bussilla 54

Aiotaanko kauppakeskukseen tulijat todellakin pakottaa käyttämään omaa autoa tai kävelemään monen sadan metrin päähän kauppakassien kanssa?

Tysin käsittämätöntä politiikka HSL:ltä. Julkista liikennettä kauppakeskukseen pitäisi tukea!

HSL:n pitäisi kertoa avoimesti ja tarkasti minkälaista kehitystä tässä oikein tavoitellaan!

Ylidramatisointia. "Monen sadan metrin päähän" on todellisuudessa 200 m päähän kauppakeskukselta. Nykyään on matkaa noin 150 metriä...

Alueella tehdään muutoksia katujärjestelyissä. Tästä syystä nykyiset pysäkit poistetaan käytöstä. Korvaavat pysäkit linjoilla 41, 43 ja 56 ovat Kantelettarentiellä "Pelimannintie" H1684 ja H1685. Linjojen 514, 514K ja 554K korvaava pysäkki on Kehä I:llä "Kantelettarentie" H1607 ja linjojen J31, J32 ja J37 kauppakeskus Kaaren Laulukujan puoleisella sivustalla.

MITÄ?! mikä helvetin ratkasu tämä on????!!!

Mitä helvettiä! Kaaressa on satoja ihmisiä töissä, jotka käyttää työmatkalla noita pysäkkejä!! Ja kai siellä joku asiakaskin bussilla käy, vai halutaanko uuteen kauppakeskukseen vain autoilijoita? Shit!!!!

Tää shitti alkoi jo siitä, kun Posti päätti keskittää monien lähialueiden lähipostit yhteen ja samaan, Prisman perukoilla sijaitsevaan palvelupisteeseen. Sinne ainoa suora reitti on esim. Pitäjänmäen Valimon alueelta ja Talista linja 54. No tuolla linjalla pääsee edelleen arkena postille, mutta se kulkee tuskaisen harvoin. Postilla kun käytävä työpäivän ja päiväkotimatkan päätteeksi 2 väsyneen lapsen kanssa, se on sitten kiva illalla odottaa paluubussia 20 min. No, tulihan postiretkillä tavaksi koittaa asioida myös Prismassa ja nyt hienossa ostoskeskuksessa. Vaan linja 54 ei postin siirtymisen jälkeen ole kulkenut lainkaan viikonloppuisin! Että siinä helpotetaan taas julkisilla liikkumista joo. Ja nyt vielä tämä, että pysäkki siirtyy eikä infota, miten sinne ostoskeskuksesta pääsee lyhintä ja turvallisinta reittiä, niiden kauppakassien ja parin väsyneen muksun kanssa... HUONOA, TODELLA HUONOA SUUNNITTELUA, sekä Postilta että HSL:ltä.

Kommentoi

Voit kommentoida kirjautumalla sisään HSL-tunnuksella.