Kadonneet kortit

Jos matkakorttisi katoaa, voit tiedustella sitä

  • puhelimitse numerosta 09 4766 4000 (ma–pe 7–19, la–su 9–17)
  • palvelupisteestä.

Korttia voi tiedustella katoamista seuraavana arkipäivänä klo 16 jälkeen.

Jos löydät matkakortin, voit joko lähettää sen maksutta osoitteeseen

MATKO
Tunnus: 5018244
00003 VASTAUSLÄHETYS

tai antaa kuljettajalle.


Kadonnut kortti sulkulistalle

Voit ilmoittaa kadonneen henkilökohtaisen matkakorttisi sulkulistalle henkilötunnuksen perusteella. Et siis tarvitse kortin numeroa. Ilmoitus hoituu joko puhelimitse numeroon 09 4766 4000 tai asioimalla palvelupisteessä. Palvelupisteiden yhteystiedot löytyvät myyntipaikkahausta.

Haltijakohtaisen matkakortin voi ilmoittaa sulkulistalle vain, jos kortin haltijan henkilötiedot tai yrityksen Y-tunnus on rekisteröity kortille palvelupisteessä. Kortteja myyvissä kioskeissa rekisteröinti ei ole mahdollista. Haltijakohtaisen kortin voi rekisteröidä henkilölle tai yritykselle myös jälkikäteen palvelupisteessä. Mukaan tarvitset matkakortin ja henkilöllisyystodistuksen.

Sulkulistalla olevaa matkakorttia ei voi käyttää matkustamiseen eikä siihen voi ladata kautta eikä arvoa. Sulkulistalle viedyn matkakortin korttimaksua ei hyvitetä. Matkakorttia ei voi poistaa sulkulistalta.


Kausi tai arvo uudelle kortille

Kadonneelle kortille ladattu kausi tai arvo voidaan siirtää uudelle kortille palvelupisteessä. Kortilla jäljellä oleva kausi ladataan uudelle kortille siitä päivästä alkaen, kun menet selvittämään asiaa palvelupisteeseen. Siirrosta peritään käsittelymaksu 6 euroa ja uudesta matkakortista korttimaksu 5 euroa. Ota henkilöllisyystodistus mukaan palvelupisteessä asioidessasi.