Svara och påverka: vår kundnöjdhetsundersökning startar

Också denna vår mäter HRT hur nöjda passagerarna är med kollektivtrafiktjänsterna i HRT-området med en enkät som genomförs ombord på olika kollektivtrafikmedel.  Genom att svara på enkäten hjälper du oss att förbättra vår service.

Vad tycker du om renlighet ombord och hur väl linjerna betjänar dig? Nu har du möjlighet att berätta din åsikt och påverka.

Kundnöjdhetsundersökningen görs på bussar, närtåg, spårvagnar och i metron 1.2. –14.5.2021.  Målet är att samla in åsikter från cirka 20 000 resenärer.  Fältarbetet i kundnöjdhetsundersökningen genomförs av Taloustutkimus Oy.

HRT använder resultaten för att utveckla kollektivtrafiken samt i personalutbildning och i beräkning av kvalitetsincitament i den konkurrensutsatta trafiken.  Resultaten är tillgängliga i HRT:s öppna nätdatabas https://hsl.louhin.com/asty/ efter undersökningsperioden.

För oss är resenärernas hälsa av högsta prioritet. Därför har vi vidtagit ett antal åtgärder för att minska risken för spridning av coronaviruset. Våra medarbetare använder skyddsutrustning, skrivunderläggen desinficeras och svararna får en egen penna för att minska risken för smittspridning.

Vi följer kontinuerligt myndigheternas information om coronaviruset och de rekommendationer som ges.