HRT – rör oss alla-kampanjen tog guld i Outdoor Champions 2011

Kampanjen ”HRT – rör oss alla” vann serien för
traditionella utomhusreklamer (Realserien) i tävlingen Outdoor
Champions 2011. ”Den skojiga grafiska visualiseringen laddar in nya
positiva attityder till bilden av organisationen. Budskapet får
dessutom bra stöd av de välvalda medierna i färdmedlen och på
stationerna”, motiverade juryn sitt val. Tvåa blev Fonectas
020202-gatu- och landsvägsreklam och trea Sub:s Duudsons i
Amerika-affischer.

År 2011 bedömde juryn totalt 2173 affischer. Nitton
finalister tävlade om Grand Prix i hela tävlingen. Grand Prix gick
till Sinebrychoffs Battery energy drink-kampanj, som också vann
serien för innovativa lösningar. Publikfavorit i webbomröstningen
var Pauligs Jubileums Mocca-kaffeburk.

I juryn medverkade AD Jyrki Reinikka vid reklambyrån Kapina;
External Communications Manager Mia Boström vid IKEA Ab, direktören
för kundrelationer Raisa Summanen vid mediebyrån Voitto; Art
Director Ilkka Kärkkäinen vid reklambyrån Dynamo; Copywriter Netti
Rönneberg vid JWT Helsinki; Creative Manager Aslak Bredenberg vid
Rocky Advertising och marknadsföringsdirektör Anne Laakso vid
Kesko.

Läs berättelser som ingick i kampanjen

Lägg till ny kommentar

You can post comments after logging in with your HSL account.