HRT och Kollektivtrafikens ansikte fick silver på Golden Drum-festivalen

Kollektivtrafikens ansikte-kampanjen som syntes på huvudstadsregionens hållplatser har belönats på värderad Golden Drum-festivalen. Kampanjen som också tidigare har fått inhemsk och utländsk uppmärksamhet belönades med silvermedalj i utomhusreklam-serien.

Golden Drum är en av Europas berömdaste reklamfestivaler och -tävlingar som arrangeras varje höst i Portoroz i Slovenien. Över ett tusen verk från över 20 länder deltog i tävlingen i år.

”Kollektivtrafikens ansikte är en unik kampanj som är något helt annat än en vanlig reklam. Av vanliga människor och vardaglig kollektivtrafik uppstod en vacker och berörande helhet. Det är fint att våra kunders närvaro i bilder har tilltalat också utanför Finlands gränser i en mycket högklassig tävling”, gläder sig HRT:s kommunikations- och marknadsföringsdirektör Mari Flink.

Reklambyrå 358 planerade kampanjen till Helsingforsregionens trafik. Med i kampanjen var också Kuvaamo och fotograf Lauri Eriksson, Irokeesi, Into-Digital, GrilliFilms samt RagnarFilms.

Länken till kampanjens trailer: https://www.youtube.com/watch?v=cUQpzG-0bKI

Golden Drum vinnarna 2014: http://www.goldendrum.com/competition/showcase/winners-2014/

Lägg till ny kommentar

You can post comments after logging in with your HSL account.