Fortsatta störningar i HSL-appen

Uppdaterad 9.10 kl. 12.00

Fortsatta störningar i HSL-appen och köp av biljetten lyckas inte alltid vid första försöket. Störningen gäller även en del av periodbiljetterna. För närvarande över hälften av biljettköpen lyckas. Vi arbetar med att lösa problemet men tyvärr är det ännu inte klart hur länge situationen gäller.

I mån av möjlighet köp din biljett på något annat sätt. Du kan köpa biljetter:

  • HRT-kortet kan även laddas på nätet och sedan kan du köpa värdebiljetter med kortet
  • i alla R-kiosker och HOK-Elantos och Keskos försäljningsställen
  • via olika mobilappar som erbjuder HRT:s biljetter
  • i HRT:s biljettautomater
  • i parkeringsautomater i Helsingfors
  • i alla försäljnings- och serviceställen

Se var det närmaste försäljningsstället ligger

Vi ersätter de extra biljetter som kunderna har varit tvugna att köpa under störningar.
Betalningsreservationer avbryts två timmar efter det misslyckade köpförsöket.
Biljetter som betalats med telefonräkningen gottgörs normalt inom ca 2-3 dygn.
Om du har en giltig periodbiljett i appen ersätter vi de enkel- och värdebiljetter du köpt under störningarna. Vi uppdaterar denna nyhet senare med informationen om ersättningar.