HSL mittaa asiakastyytyväisyyttä myös talvisissa olosuhteissa

Tänä talvena myös Suomenlinnan lauttaliikenteessä tehdään
asiakastyytyväisyyttä mittaavia kyselyjä. Aiemmin
lauttamatkustajien tyytyväisyyttä tiedusteltiin vain joka toinen
kesä. Lautalla kyselyyn on mahdollista vastata suomen, ruotsin ja
englannin ohella myös venäjäksi.

HSL selvittää vuosittain asiakastyytyväisyyttä kaikissa
joukkoliikennevälineissä (bussi, juna, metro, raitiovaunu,
Suomenlinnan lautta) tammikuusta marraskuun loppuun. Tutkimusjaksot
ovat kevät, kesä ja syksy.

Asiakastyytyväisyyskyselyt Suomenlinnan lautalla helmikuussa:
13.-17.2. ja 20-24.2.

”Joukkoliikenteen asiakastyytyväisyyden mittaaminen
Helsingin seudulla on kansainvälisessä vertailussa edistyksellistä
laajuutensa ja systemaattisuutensa vuoksi”, tutkimustoiminnasta
vastaava ryhmäpäällikkö Antti Vuorela HSL:stä kertoo.

HSL kartoittaa matkustajien mielipiteitä kaikkina
vuodenaikoina. Matkustajat voivat arvioida saamansa palvelun laatua
ja toimivuutta liikennevälineissä tehtävissä kyselyissä. Vuosittain
selvitetään 50 000 joukkoliikenteen matkustajan mielipide

Talvikaudella tehtyjen asiakastyytyväisyysmittausten tulokset
valmistuvat kesä-heinäkuussa. Valtaosa kysymyksistä on pysyviä
vakiokysymyksiä, joiden perusteella HSL voi seurata
pitkäjänteisesti palvelujen laatua. Lisäksi HSL tiedustelee
asiakkaiden mielipiteitä ajankohtaisista asioista. Tällä hetkellä
uusina aiheina ovat matkalipun ostaminen netistä, turvallisuus sekä
aikataulukirjan tarpeellisuus.

 

Kommentoi

Voit kommentoida kirjautumalla sisään HSL-tunnuksella.