HSL:n kevätkampanja sai liikkeelle 34 000 uutta matkakorttiasiakasta

Äitienpäivänä päättynyt HSL:n Ota kevätlomaa autoilusta
–kampanja onnistui huikeasti yli HSL:n odotusten. Kampanjaetuna
ensikertalaisille tarjottu matkakortti kahden viikon matkoilla
houkutti kaikkiaan 34 000 tilaajaa. HSL:n kutsu kokeilemaan
joukkoliikennettä ja matkakorttia vetosi erityisesti miehiin. HSL
uskoo, että hyvän edun lisäksi kortin tilausmahdollisuus suoraan
netistä sai asiakkaat liikkeelle.

”Kaksi kolmesta tilaajasta oli miehiä. Miehille onkin vielä
tilaa joukkoliikenteessä, sillä tällä hetkellä vakioasiakkaista
noin kaksi kolmannesta on naismatkustajia. Mukavaa, että miehet
ovat innostuneita kokeilemaan HSL:n palveluja. Tämä on innostava
alku HSL:n uusasiakashankinnalle”, HSL:n viestintäjohtaja Mari
Flink sanoo.

Kevätkampanja oli suunnattu HSL-alueella asuville aikuisille.
Eniten matkakorttitilauksia tuli 45-60 –vuotiailta (noin 35
prosenttia). Alle 30-vuotiaita kortin tilaajia oli 15 prosenttia,
30-45 –vuotiaita 26 prosenttia ja yli 60-vuotiaita 21
prosenttia.

Korttitilauksia tuli kaikista HSL-alueen kunnista. Tilausten
määrä noudattelee melko tarkkaan kuntien asukaslukua. Tilaajista
likimain 46 prosenttia oli helsinkiläisiä. Muiden kuntien osalta
tilaukset jakautuivat seuraavasti: sekä Espoosta että Vantaalta 22
prosenttia, Keravalta 4,5 prosenttia, Kirkkonummelta 2,2 prosenttia
ja Kauniaisista ja Sipoosta noin 0,8 prosenttia.