Kutsuplussalla myös iltamenoihin

Älykästä Kutsuplus-kyytiä on nyt tarjolla arkisin klo 6 – 23.

Kutsuplus-bussien palveluaika pitenee sekä varhaisaamuun että myöhäisiltaan. Maanantaista 2.12. alkaen Kutsuplus-bussit kulkevat arkisin klo 6 – 23. Matkoja voi tilata jo klo 5.45 lähtien.

Liikennöintiajan pidentäminen on ollut Kutsuplus-palvelun käyttäjien toivelistan kärjessä. Toive voidaan toteuttaa, sillä liikenteeseen saadaan viisi uutta bussia.

Kutsuplus-busseille ominaiseen tapaan uusissakin autoissa on korkeatasoinen varustelu, mm. ilmastointi, pistorasiat kannettavalle tietokoneelle, istuinkohtainen kohdevalaistus ja kauko-ohjattava liukuovi asiakkaille.

HSL:n Kutsuplus on älykäs liikennepalvelu, joka tarjoaa vaihdottomia matkoja räätälöitynä pysäkiltä pysäkille. Pikkubussi voi ottaa matkan varrelta kyytiin muitakin samaan suuntaan meneviä matkustajia. Palvelun esittely löytyy kutsuplus.fi-sivustolta, jolla myös rekisteröidytään palvelun käyttäjäksi ja tilataan matkat.

Palvelu tavoittaa entistä laajemman käyttäjäkunnan, sillä kutsuplus.fi-sivusto toimii nyt suomen, ruotsin ja englannin lisäksi myös venäjän kielellä.

Kutsuplus on tiettävästi maailman ensimmäinen täysin automatisoitu kutsujoukkoliikennepalvelu. Sen ohjaus- ja palvelujärjestelmän on kehittänyt Aalto-yliopiston tutkijaryhmän perustama Ajelo Oy. Kehitystyö jatkuu edelleen. Jo lähiaikoina Ajelo Oy ottaa tuotantoon uusia ominaisuuksia, joiden ansiosta Kutsuplus-palveluun saadaan merkittäviä asiakkaiden toivomia laajennuksia.

kutsuplus.fi

Kommentit

Ihan kiva, mutta eikö olisi reilumpaa perustaa uusia kattavia bussilinjoja kuin laittaa verorahat tällaiseen??

Ootteko te mun kavereita?

Kdjfjjxjfjdjfjfjfjxufjfjxjfbfjjdkdkdlsödkjtutirowpwpfkjbjdjdurruufjjf g g t h dkjfucicieoöwödääaäaäqåwååeårpgkfbvttbdigigjtbbgkgkgivikngbglsöqåsäsääfäfpgohikfkgbbfkcuxkjdjejhhhhd2ğjķöđbgnfjfkkekekfkfkkdkfkkkkkkdjfjfjfuhfhfjfjrjeuiwododpdppf
lfkgkfififiififujrvrvfbfbrjejwjuwidoflglfkrkfjfjjfjfjj

Ehdottomasti koko Helsinki alueeksi.
Kateisella maksu myos ehdottomasti.
Sitten homma voi toimia laajemmin.

Kaverini esitteli älypuhelimelle tehtyä pysäköintihallin maksuohjelmaa, johon tallennettiin luottokortin tiedot. Näin pysäköinti voitiin maksaa kännykällä jolloin veloitus menee suoraan kortilta. Onko vastaavaa harkittu KutsuPlussaan? Näin säästytään ylimääräisiltä rahansiirroilta

Siis pitääkö siinä pikkubussissa maksaa käteisellä? Olisi kätevä,mutta...

ei, vaan pitää olla se ihme matkakukkaro homma, joka on vaikeekäyttöinen ainakin ensinäkemällä, ehkä sitten jos sitä oikeasti rupeis käyttää, nii olis helpompi, mutta huono keksintö se on....

käteinen siis ei kelpaa.. eikä matkakortti, eikä mikään järkevä keino

Länsiväylän varren alueita voisi ottaa mukaan. Matka-aika ei ole pitkä moottoritietä pitkin. Tapiola ja Matinkylä ainakin. Lisäksi Malmi ja Itäkeskus.

Ja vielä kun saisi palvelualueen kattamaan oikeasti koko Kehä I:n sisäpuolta, niin Myllypuro ja Itäkeskus mukaan.

Jos on pakko vaihtaa metroon, kännykkälippu kaupan päälle nykyaikaisena teknisenä ratkaisuna!

Ehdottomasti epäreilua kun esim. Vantaalaiset ei pääse käyttämään tätä HSL:n palvelua. Kummastuttaa myös kun matkakortti ei käy maksuvälineenä! Näihin asioihin ainakin selvitystä haluaisin kuulla. Muuten kyllä toivon että palvelu kehittyy ja saa paljon asiakkaita, myös vanhempia sellaisia.

Palvelualue on rajattu, koska autoja ei ole vielä riittävästi kattamaan koko pääkaupunkiseutua. Matkakortti jouduttiin maksutapana hylkäämään useasta käytännön syystä johtuen, mm. koska HSL on uusimassa matkakorttijärjestelmän. Vanhan järjestelmän integrointi olisi tullut kohtuuttoman kalliiksi, ja ollut kuitenkin teknisesti puutteellinen.

Kommentoi

Voit kommentoida kirjautumalla sisään HSL-tunnuksella.