HSL:lle ja Joukkoliikenteen kasvoille hopeaa Golden Drumista

Pääkaupunkiseudun pysäkkejä vuosi sitten koristanut Joukkoliikenteen kasvot -kampanja on palkittu arvostetulla Golden Drum -festivaaleilla. Aiemminkin shortlistauksia ja kotimaista ja kansainvälistä huomioita rohmunnut kampanja palkittiin hopeisella mitalilla ulkomainonnan sarjassa.

Golden Drum on yksi Euroopan tunnetuimmista mainosfestivaaleista ja -kilpailuista, joka pidetään aina syksyisin Slovenian Portorozissa. Kisaan osallistui tänä vuonna yli tuhat työtä yli 20:stä eri maasta.

"Joukkoliikenteen kasvot on ainutlaatuinen kampanja, joka on jotain aivan muuta kuin perinteinen mainonta. Tavallisista ihmisistä ja arkisesta joukkoliikenteestä syntyi kaunis ja koskettava kokonaisuus. Hienoa, että meidän asiakkaiden läsnäolo kuvissa on puhutellut myös Suomen rajojen ulkopuolella erittäin kovatasoisessa kilpailussa", HSL:n viestintä- ja markkinointijohtaja Mari Flink iloitsee.

Kampanjan Helsingin seudun liikenteelle suunnitteli mainostoimisto 358. Mukana olivat myös Kuvaamo ja valokuvaaja Lauri Eriksson, Irokeesi, Into-Digital, GrilliFilms sekä RagnarFilms.

Linkki kampanjan esittelyvideoon: https://www.youtube.com/watch?v=cUQpzG-0bKI

Golden Drum winners 2014: http://www.goldendrum.com/competition/showcase/winners-2014/

Kommentit

"Shortlistauksia"? Tahtooko se sanoa "ehdokkuuksia"?

Kun tutkii tarkemmin linkin takaa löytyvää sivustoa, käy ilmi, että ulkomainoskategoriassa (Outdoor) oli lähes 180 ehdokasta (entries), joista 39 valittiin ”lyhyelle listalle”. Näistä kaikkiaan 13 palkittiin, joista yksi sai pääpalkinnon ”Golden Drum Grand Prix” ja neljä kultamitalin (Golden Drum). HSL:n lisäksi hopeamitalin (Silver Drum) sai seitsemän muutakin ehdokasta.

Kommentoi

Voit kommentoida kirjautumalla sisään HSL-tunnuksella.