Kutsuplus palkittiin Suomen parhaana asiakastekona

Kutsuplus mullistaa asiakkaiden arkipäiväiset joukkoliikennepalveluiden kulutustottumukset, totesi CXPA Finlandin raati palkintoperusteluissa.

Asiakkuuskokemusten johtamisen ammattilaisten yhteisö CXPA Finland palkitsi HSL:n Kutsuplus-palvelun Suomen parhaana asiakastekona Customer Experience -päivässä tiistaina 7.10. CXPA Finlandin raati valitsi voittajan yksimielisesti.

”Kysyntäohjautuva Kutsuplus on ainutlaatuinen maailmassa ja vaatinut näin poikkeuksellisen vahvaa visiota, ymmärrystä asiakkuuskokemuksesta ja asiakkaiden käyttäytymisestä", perusteli raadin puheenjohtaja, CXPA Finlandin toiminnanjohtaja Sirte Pihlaja.

”Kutsuplus mullistaa asiakkaiden arkipäiväiset joukkoliikennepalveluiden kulutustottumukset ja sillä on merkittävät vaikutukset ympäristöön ja asumisviihtyvyyteen. Palvelu mahdollistaa aikaisemmin vain satunnaisesti joukkoliikennettä käyttäneille asiakkaille siirtymisen laajamittaiseen joukkoliikenteen käyttöön ja luopumisen yksityisautoilusta kokonaan tai sen merkittävän vähentämisen”, kuuluvat palkinnon perustelut.

”Palvelua muotoiltaessa vuonna 2011 haluttiin tarjota vaivatonta, luotettavaa, mukavaa ja joustavaa asiakaskokemusta tyyliin ’juuri sinulle sopiva kyyti’. Tältä pohjalta etenevä kehitystyö on alkanut kantaa hedelmää ja palvelun suosio kasvaa. Syyskuussa Kutsuplussalla tehtiin jo 7 200 matkaa, ja yleisö toivoo palvelun laajentamista jatkuvasti”, totesi palkinnon vastaanottanut HSL:n hankejohtaja Kari Rissanen.

”Kiitos hyvästä alusta kuuluu HSL:n ja Ajelo:n väelle, alihankkijoillemme, kampusten, kaupunkien, virastojen ja ministeriöiden tukijoukoille, liikennöitsijöille eli Rapiditaxille, Taksikuljetukselle ja Anderssonille palvelevine kuljettajineen sekä monille muille. Kiitoksen ansaitsee ennen kaikkea matkustava yleisö, jonka palaute on kehittyvässä palvelussamme on ensiarvoisen tärkeää. Jatkamme palvelun kehittämistä”, Rissanen sanoi.

CXPA Finland on kansainvälisen Customer Experience Professionals Association (CXPA) Suomen paikallisjärjestö ja yhteisö, joka kokoaa yhteen asiakkuuskokemusten johtamisen ammattilaiset. Toiminnan tavoitteena on ajaa asiakkaiden etua ja kasvattaa elämysten tuottamiseen liittyvää osaamista erilaisissa asiakaskohtaamisissa.