Runkolinja 550 poikkeusreitillä koko kesäkauden

Bussit ajavat 16.6. - 10.8. Maaherrantien sijasta Viikintietä ja Oulunkyläntietä.

Viikin-Oulunkylän alueella Maaherrantiellä poistetaan kesällä vanhoja ratakiskoja, ja töiden vuoksi runkolinja 550 kulkee poikkeusreitillä koko kesäaikataulukauden 16.6. - 10.8.

Maaherrantien sijasta bussi ajaa Viikintietä ja Oulunkyläntietä. Käpylän-Koskelan alueella reitti kulkee lännen suuntaan Kunnalliskodintietä ja itään päin Käpyläntietä ja Koskelantietä.

Linjan 550 poikkeusreitti kartalla

Poikkeusreitillä bussi pysähtyy seuraavilla pysäkeillä suunnassa Itäkeskus – Westendinasema:
3494 Palkopolku Viikintiellä
3072 Viikinranta Viikintiellä
3095 Taivaskallio Oulunkyläntiellä
3161 Käpytie Oulunkyläntiellä

Suunnassa Westendinasema – Itäkeskus bussi pysähtyy seuraavilla pysäkeillä:
3162 Käpytie Oulunkyläntiellä
3094 Taivaskallio Oulunkyläntiellä
3071 Viikinranta Viikintiellä
3073 Hernepellonkuja Viikintiellä

Maaherrantien pysäkit Viikinmäki (3171 ja 3172), Veräjämäki (3169 ja 3170) ja Oulunkylän asema (3167 ja 3168) ovat poissa käytöstä.

Maaherrantieltä ja sen lähialueilta on yhteys linjalle 550 busseilla 65A ja 71. Bussiin 550 voi vaihtaa linjalta 65A Taivaskallio-pysäkillä ja linjalta 71 Viikinranta-pysäkillä.
 

Kommentit

Reittiopas tarjoilee edelleen kiertotietä 15.8. vaikka 10.8. piti olla viimeinen päivä.

Reittioppaassa näyttää linjan 550 reitti olevan ajan tasalla. Kertoisitko tarkemmin, mistä löytyi vanhaa tietoa?

Arabianranta - Pitäjänmäki yhteys parani huomattavasti poikkeusreitin myötä. 52:lla toki pääsisi, mutta se kiertää joka hemmetin mutkan.

Mites 57 Ruskeasuolle sekä 231/231N/247/247A/248/248A/270/270N/300N/360/360K Pitäjänmäkeen?

vaihtaminen, sehän on hirveän vaikeata, ja saataa joutuu jopa odottamaan. suoralla bussilla on aina pakko päästä kaikkialle, tai muuten otetaan KUTSUPLUS tai taksi!!

Se oiski helppoo et jokaselle PK-seutulaiselle surat bussit. syntyisi aivan uusia yhteyksiä, vaikkapa Maunula-Eestinlaakso, Lauttasaari-Arabianranta, Kalasatama-Ruskeasanta jne. jne. Ja suorinta mahdollista reittä tietenkin. Vuoroväli luonnollisesti vähintään 5 min. ja sehän ei maksaisi yhteiskunnalle juuri mitään :)

Jos linjan matka heittää jo viidellä minuutilla, ei se yksi stoppaus poikkeusreitillä Koskelantien risteyksessä sitä enää niin kamalasti heilauta suuntaan eikä toiseen. Oma vika kun en ollut tiedotetta tarpeeksi tarkkaan lukenut, mutta kieltämättä tuli vähän yllätyksenä, ettei bussi pysähdy poikkeusreitillä kuin muutamalla valitulla pysäkillä ja nekin paikoissa joiden hyöty tuntui olevan lähellä ei mitään.

Eikö raiteet olisi ollut järkevämpää poistaa uusien asennuksen yhteydessä?
Informaatio reittimuutoksesta ei ole tavoittanut meitäkään ja töistä on myöhästytty tästä tietokatkoksesta johtuen. Myös Suursuon ostarin pysäkin järjettömän pitkä käyttökatko on käsittämätön. Nyt pysäkit molemmissa päissä ovat poissa käytöstä eikä matkanteko suju. Onneksi on oma auto, sen käyttömukavuuteen tottuu uskomattoman nopeasti. Turha meitä on enää joukkoliikenteenn pariin kosiskella. Kiitos HSL!

HSL ei voi tietöille mitään. Kuten tiedotteesta näkyy, kyseessä väliaikainen, remontista johtuva reittimuutos. Ei pysyvä. Mielestäni parempi ratkaisu kuin jättää kokonaan ajamatta, vai mitä?

Hsl osaa kirjaimellisesti sitten pilata ihmisten arjen. Ei riittänyt että vanhat 550:n bussit uusittiin entistä lyhyempiin ja tuskaisan ahtaisiin uusiin busseihin. Lastenvaunujen kanssa kulkevien on täysin mahdotonta selvitä näissä, sillä bussit ovat aina perästä keulaan tupaten täynnä. Oliko näiden kiskojen poistaminen nyt tarpeellinen urakka, tuskin? Tällä pilataan useiden työläisten arki.

Mitä sä siellä vingut? Uusissa 550 busseissa on kolme lastenvaunupaikkaa kahden sijaan. Mielestäni siis parannus lapsiperheitä ajatellen?

Tällä pilataan työläisten arki --> tehdään kesäkaudella, jolloin useimmat lomailee. Toki joku on töissäkin, mutta onko sulla heittää parempaa vaihtoehtoa?

HSL ei voi tietöille mitään. Kuten tiedotteesta näkyy, kyseessä väliaikainen, remontista johtuva reittimuutos. Ei pysyvä. Mielestäni parempi ratkaisu kuin jättää kokonaan ajamatta, vai mitä?

Raidekiskojen poistajilla ei taida olla rakennusalan työturvallisuushallussa. Työalue rajattu huomiotolpin. Nykypäivänä kun rakennustyömaat ovat vilkkaan kevyen liikenteen varralla umpiaidalla rajattu. Nyt kevyenliikenteen väylälle Lahdentien ylittävällä sillalla lentelee asfalttia. Ja henkilökohtaisten suojavälineiden käyttö on muutenkin puutteellista. Ja työmaa-ajoneuvot tukkivat keveyenliikenteen väylää Hernepellontien pohjoispuolella. Tutuilta kuultu et isot yksityiset panostavat työturvallisuuteen, ja kuntien oma toiminta laahaa jäljessä.

Johan on aikoihin eletty!! Oli kieltämättä aikamoinen shokki lomalta palattuani tämä omituinen linjamuutos!! Onko tässä järkee?? Mielestäni ei! Veräjämäestä ja -laaksosta sekä Ogelin asemalta tulee matkustajia ihan kiitettävästi kyytiin..... Nyt mentiin pylly edellä puuhun!!!

Kuten tiedotteesta näkyy, kyseessä väliaikainen, remontista johtuva reittimuutos. Ei pysyvä. Mielestäni parempi ratkaisu kuin jättää kokonaan ajamatta, vai mitä?

Jos kyseessä on junasta vaihtaminen kohti Itäkeskusta, Malmiltakin kulkee busseja metroradan varrelle.

Heh, voisitte pitääkin tän 550: n tällä poikkeusreitillä, kun kerta veitte sillon joskus muinoin meiltä suoran yhteyden Idästä Käpylän suuntaan (linja 57).

Nyt konkretisoituu todella, minkälainen pussinperä tää Veräjälaakso oikein on. Illalla ei pääse enää minnekään. Vaihto junaan Oulunkylän asemalla on hidas käytti sitten Käpytien tai Ostarin pysäkkejä. Jestas mikä mutka tulee matkaan!

750 000 euron kustannus, jonka hyötynä on muutaman sekunnin nopeampi reitti tulevaisuudessa, ja 3kk kestävä piina ehtiä ajoissa töihin aamuvuoroon. KIITOS vaan!

Ehdin jo kuvitella, että Koskelasta vihdoin pääsisi ilman kohtuutonta ajan ja vaivan tuhlaamista Itäkeskukseen, mutta turha toivo. Auto se vaan painaa iloisesti Intiankadun ja Koskelantien pysäkkien ohi asiakkaita kyytiin huolimatta. Ilmeisesti HSL on sitä mieltä, että täällä asuvillä ei ole mitään asiaa Itikseen, Roihuvuoreen, Vuosaareen... eihän meillä voi olla sielläpäin työpaikkoja, harrastuksia, ystäviä, vanhempia...! Kiitos vaan surkeista yhteyksistä.

Voi niitä aikoja, kun 57 meni vielä Itäkeskukseen...

Huonosti informoitu tämä 550 reitti muutos vaikka väliaikainen onkin.
Itse huomasin ihan vahingossa.
Että hauskaa kesää

Eikö muutos ole informoitu nimenomaan hyvin jos olet sen vahingossa huomannut? Luulisi sen olevan myös tarkoituksen mukaista että tieto muutoksista tulee ilman että sitä erikseen täytyy etsiä. Tieto on siis jostain tullut eteesi niin että olet sen huomannut. Sama on varmasti monilla. Eli tieto muutoksesta on ollut laajasti esillä eri lähteissä.

Poikkeusreitti pidentää runkolinjan 550 matka-aikaa jo nyt yli viidellä minuutilla. Jotta se ei pitenisi liikaa ja liikenne olisi mahdollisimman sujuvaa, poikkeusreitti on pyritty tekemään mahdollisimman suoraksi. Vaihtoyhteyksiä on voitu huomioida lähinnä poistuvan reittiosuuden kannalta.

Lännen suuntaan bussi ei aja Väinölänkujan pysäkin ohitse, vaan Kunnalliskodintien kautta. Lisäksi pysäkki olisi liian lyhyt nykyistä suuremmalle liikennemäärälle ja itään päin ajettaessa bussin pitää ryhmittäytyä vasemmalle kaistalle Koskelantielle kääntymistä varten.

Voisi lisätä yhden pysähtymispysäkin Koskelantie/Intiankatu/Käpyläntie- kulmaan, jossa olisi usean bussin vaihtomahdollisuus (52,57,69,65A,56,506)

Ihanaa, pääsee yhdellä bussilla töihin.

Miksei 550:lle olisi voitu laittaa pysäkkiä myös Koskelantien risteykseen (onkos se nyt Väinölänkujan nimellä se pysäkki), näin se olisi palvellut vaihtoyhteyttä esimerkiksi busseihin 69 ja 56? Samalla se olisi palvellut myös vaihtoa 65A-linjalle, joka nyt on haluttu ohjata Taivaskallion pysäkille.

Pysähtyykö 550 koskelansairaalalla / 69/52 tai 55 bussien kanssa samalla pysäkillä?

Kuten kartasta näkyy, bussilla 550 ei ole pysäkkiä Koskelan sairaalalla. Sairaalaa lähin linjan 550 pysäkki on Taivaskallio-pysäkki, jolla pysähtyy myös linja 52.

Sivut

Kommentoi

Voit kommentoida kirjautumalla sisään HSL-tunnuksella.