Hallituksen päätökset 3.3.2015

Esityslistatekstit ovat luettavissa: http://hsl01.hosting.documenta.fi/kokous/2015394.HTM

Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelma 2015
Hallitus hyväksyi liikennejärjestelmäsuunnitelman ja lähetti sen Kuuma-johtokunnalle hyväksyttäväksi. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki esitykseen: http://hsl01.hosting.documenta.fi/kokous/2015394-2.HTM.

Toimitusjohtajan tuloskortti
Esitys jäi pöydälle. Linkki esitykseen: http://hsl01.hosting.documenta.fi/kokous/2015394-3.HTM.

Ympäristöbonustarjouskilpailu
Hallitus päätti, että HSL maksaa vuonna 2015 ympäristöbonusta 745 900 (+alv). Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki esitykseen: http://hsl01.hosting.documenta.fi/kokous/2015394-4.HTM.

Joukkoliikenteen pienkohteet 2016
Hallitus esittää, että kunnat varaavat vuodelle 2016 rahaa joukkoliikenteen pienkohteiden rakentamiseen HSL:n esityksen mukaisesti. Linkki esitykseen: http://hsl01.hosting.documenta.fi/kokous/2015394-5.HTM..

Lausunto Helsingin uuden yleiskaavan luonnoksesta
Hallitus antoi asiasta esityksen mukaisen lausunnon. Linkki esitykseen: http://hsl01.hosting.documenta.fi/kokous/2015394-8.HTM.

Lausunto Östersundomin, Eriksnäsin ja Sibbesborgin kaavaehdotuksista ja -luonnoksista
Hallitus antoi kaavaehdotuksista muutoin esityksen mukaisen lausunnon, mutta korosti sitä, että ennen raideyhteyksien toteutumista asuinalueiden liikennöintiä voidaan kehittää bussiyhteyksillä. Linkit esityksiin: http://hsl01.hosting.documenta.fi/kokous/2015394-9.HTM ja http://hsl01.hosting.documenta.fi/kokous/2015394-10.HTM ja http://hsl01.hosting.documenta.fi/kokous/2015394-11.HTM.

Sisäisen tarkastuksen yhteenveto 2014 ja tarkastussuunnitelma 2015
Hallitus merkitsi tiedoksi sisäisen tarkastuksen yhteenvetoraportin 2014 ja tarkastussuunnitelman 2015. Linkit esityksiin: http://hsl01.hosting.documenta.fi/kokous/2015394-12.HTM ja http://hsl01.hosting.documenta.fi/kokous/2015394-13.HTM.

Matkustajien tyytyväisyys joukkoliikenteeseen syksyllä 2014
Hallitus merkitsi asian tiedoksi. Linkki esitykseen: http://hsl01.hosting.documenta.fi/kokous/2015394-14.HTM.

Joukkoliikenteen kaluston laatututkimus syksy 2014
Hallitus merkitsi asian tiedoksi. Linkki esitykseen: http://hsl01.hosting.documenta.fi/kokous/2015394-15.HTM.

Matkalippujen tarkastustoiminta 2014 ja 2015
Hallitus merkitsi tiedoksi toimintakertomuksen matkalippujen tarkastuksesta 2014 ja tavoitteet 2015. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki esitykseen: http://hsl01.hosting.documenta.fi/kokous/2015394-16.HTM.

Matkakorttien uudistaminen
Hallitus merkitsi tiedoksi hankkeen tilanteen ja korttien uuden ilmeen. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella.

Kommentit

Koillis-Helsingin linjastosuunnitelman mukaan aiotaan lopettaa molemmat bussilinjat 77A ja 577 ja muka "korvata" ne kaukana Töyrynummen eri osista kulkevalla bussilla, jonka vuoroväli ruuhka-aikana olisi 15 min!
Bussi kulkisi liian kaukaa monista Töyrynummen osista ja aivan liian harvoin. Alueen (Suutarila, Siltamäki, Töyrynummi) matkustajat eivät tulisi mahtumaan ruuhka-aikoina näin harvoin kulkeviin busseihin mennessään Malmille (junalle). Myös Töyrynummen alueen asukkaat tarvitsevat jatkossakin toimivan, vuoroväleiltään kohtuullisen usein kulkevan bussin. Alueelta on oltava jatkossakin aidosti toimiva 'syöttöliikenne' Malmin asemalle, jotta työssäkäynti alueelta on mahdollista.
Nytkin monen työmatka kestää 2-3 liikennevälineellä odotteluineen ja kävelyineen reilusti yli tunnin. Alueella asuu myös paljon koululaisia, opiskelijoita ja vanhuksia, joille turvalliset liikenneyhteydet tulee turvata.
Myös Koillis-Helsingissä pitää olla samantasoiset ja yhtä kattavat joukkoliikenneyhteydet kuin muissakin kaupunginosissa. "Matka- ja kuljetusketjut ovat sujuvia." - tämähän on myös HSL2015 liikennejärjestelmäsuunnitelman tavoite!

Koillis-Helsingin linjastosuunnitelman mukaan aiotaan lopettaa molemmat bussilinjat 77A ja 577 ja muka "korvata" ne kaukana Töyrynummen eri osista kulkevalla bussilla, jonka vuoroväli ruuhka-aikana olisi 15 min!
Bussi kulkisi liian kaukaa monista Töyrynummen osista ja aivan liian harvoin. Alueen (Suutarila, Siltamäki, Töyrynummi) matkustajat eivät tulisi mahtumaan ruuhka-aikoina näin harvoin kulkeviin busseihin mennessään Malmille (junalle). Myös Töyrynummen alueen asukkaat tarvitsevat jatkossakin toimivan, vuoroväleiltään kohtuullisen usein kulkevan bussin. Alueelta on oltava jatkossakin aidosti toimiva 'syöttöliikenne' Malmin asemalle, jotta työssäkäynti alueelta on mahdollista.
Nytkin monen työmatka kestää 2-3 liikennevälineellä odotteluineen ja kävelyineen reilusti yli tunnin. Alueella asuu myös paljon koululaisia, opiskelijoita ja vanhuksia, joille turvalliset liikenneyhteydet tulee turvata.
Myös Koillis-Helsingissä pitää olla samantasoiset ja yhtä kattavat joukkoliikenneyhteydet kuin muissakin kaupunginosissa. "Matka- ja kuljetusketjut ovat sujuvia." - tämähän on myös HSL2015 liikennejärjestelmäsuunnitelman tavoite!

Kommentoi

Voit kommentoida kirjautumalla sisään HSL-tunnuksella.