HSL:n ämpärikampanja toi ensimmäisellä viikolla yli 10 000 uutta asiakasta

HSL:n matkakortin voi tilata maksutta kotiin vielä kolmen viikon ajan

HSL:n matkakorttikampanja toi ensimmäisen viikon aikana HSL:lle yli 10 000 uutta asiakasta.

Matkakortti-kampanjan alkajaisiksi HSL jakoi marraskuun alussa 6000 vihreää ämpäriä matkakortin käyttäjille. Ämpärit loppuivat, mutta matkakortteja voi tilata vielä 4.12.2016 asti. Matkakortin voi tilata täältä: hsl.fi/tilaakortti.

Kampanjan aikana asiakkaat, joilla ei ole vielä henkilökohtaista HSL:n matkakorttia, voivat tilata sen maksutta ja kotiin kuljetettuna. Kortille on ladattu valmiiksi kaksi viikkoa matkustusaikaa. Matkakortilla voi matkustaa kaikissa liikennevälineissä koko HSL:n alueella.

Kampanjalla on tarkoitus saada HSL:n asiakkaiksi suuri joukko uusia matkakortin käyttäjiä. Kampanja on toteutettu kaksi kertaa aiemminkin. Vuonna 2013 toteutetussa vastaavanlaisessa kampanjassa toimitettiin yli 28 000 uutta matkakorttia.

”Vuonna 2013 toteutettu kampanja, jossa tarjosimme matkakortin maksutonta kokeilujaksoa, maksoi itsensä takaisin kahdessa kuukaudessa. Yli 30 prosenttia kortin tilanneista jäi asiakkaiksi. Kampanjakorteille tehtyjen latausten arvo oli 16 kuukauden seurantajakson aikana 2,3 miljoonaa euroa”, sanoo HSL:n viestintä- ja markkinointijohtaja Mari Flink.

Kokeilukampanjan tavoitteena on saada matkakorttia kokeilevat jäämään myös kanta-asiakkaiksi. Kanta-asiakas, jolla on kausilippu, matkustaa HSL:n liikenteessä alennettuun hintaan. Kunnat maksavat osan kausilippujen hinnasta, ja kaupunkien sisäisissä lipuissa tuki on jopa puolet lipun hinnasta.

”Haluamme uusia asiakkaita, sillä siitä hyötyvät kaikki – myös autoilijat. Mitä enemmän ihmiset käyttävät julkista liikennettä, sitä parempaa palvelua voimme tarjota kaikille liikkujille, sitä vähemmän on paineita korottaa joukkoliikenteen lippujen hintoja ja sitä vähemmän Helsingin seudulla on ruuhkia”, Flink sanoo.