HSL:n kevään asiakastyytyväisyystutkimukset käynnistyneet liikennevälineissä

HSL tutkii matkustajien tyytyväisyyttä HSL-alueen joukkoliikennepalveluihin joukkoliikennevälineissä toteutettavalla kyselytutkimuksella. Vastaamalla autat meitä parantamaan palveluitamme.

HSL käyttää tutkimuksen tuloksia joukkoliikenteen kehittämisessä, henkilökunnan koulutuksessa sekä kilpailutetun liikenteen laatukannusteiden laskennassa. Tutkimuskauden päätteeksi tulokset ovat saatavilla HSL:n avoimessa nettitietokannassa https://hsl.louhin.com/asty/

Keväällä 2016 asiakastyytyväisyystutkimusta tehdään kaikissa liikennemuodoissa 11.1. - 13.5.2016 ja Suomenlinnan lauttaliikenteessä viikoilla 1, 2, 7 ja 8.

Joukkoliikenteen kaluston laatututkimus keväällä 2016

HSL tutkii joukkoliikennekaluston laatua havainnointitutkimuksella. Kaluston laadunvalvonnan tehtävänä on taata siistit, turvalliset ja viihtyisät kulkuvälineet joukkoliikenteen asiakkaille HSL-alueella.

Keväällä 2016 kaluston laatua havainnoidaan 19.1.-13.5.2016 bussi-, raitio-, metro- ja junaliikenteessä. Kevään tutkimuskauden aikana tarkastetaan yli 4 000 bussin ja vaunun kunto. VR Lähiliikenteen junat ovat ensimmäistä kertaa mukana tutkimuksessa.

Taloustutkimus Oy tekee HSL:n toimeksiannosta sekä asiakastyytyväisyystutkimuksen että joukkoliikennekaluston laatututkimuksen kenttätyöt.