Kausilippujen hyvittäminen veturimiesten liiton mielenilmauksen johdosta

Kausilippuasiakkaille voidaan myöntää lakkohyvitys mielenilmauksesta, jos asiakas voi osoittaa että ei ole voinut käyttää joukkoliikennettä tavanomaisilla matkoillaan. Hyvitystä haetaan lomakkeella kahden kuukauden kuluessa mielenilmauksen päättymisestä.

HSL:n hyvitysohjeita sovelletaan Veturimiesten liiton mielenilmauksen osalta seuraavasti:
Jos matkustajan kausilippu on ollut voimassa mielenilmauksen aikana, hänelle voidaan myöntää hyvitys enintään kahdelta päivältä.
Kausilipun hyvitys myönnetään harkinnan mukaan silloin, kun matkustaja voi luotettavasti osoittaa, ettei ole voinut mielenilmauksen aikana käyttää joukkoliikennettä tavanomaisilla matkoillaan. Hyvitys annetaan matkakortille ladattavana kautena tai arvona hyvityshakemuksen perusteella mielenilmauksen päätyttyä.
Hyvityshakemuslomake

Hyvityshakemuslomake

Asiakas voi hakea hyvitystä 2 kuukauden kuluessa mielenilmauksen päättymisestä.   Hakemuslomakkeen voi täyttää ja jättää mihin tahansa matkakortin palvelupisteeseen tai postittaa sen suoraan HSL:lle osoitteella: HSL, PL 101, 00077 HSL.

Lisätietoja HSL:n Liikenneinfosta puh. (09) 4766 4000 ma-pe 7-19, la-su 9-17.

 

 

 

 

Kommentit

No eipä tässä HSL:n postitetussa hakemuksessa ole kyse muusta, kuin koko yhtiölle tyypillisestä ahneudesta joka koskee myös esim. lippujen hintoja. Aika harva viitsii alkaa tuollaisia postittelemaan.

Voisiko hyvä HSL yksiselitteisesti selittää mitä odottaa asiakkailtaan tällä "jos asiakas voi osoittaa että ei ole voinut käyttää joukkoliikennettä tavanomaisilla matkoillaan"?

Onko esimerkiksi uutisenne, jossa ilmoitatte, ettette aja mitään junia, riittävä? Mikään korvaava bussi ei luonnollisesti aja junamatkaa samassa ajassa, jolloin ainoastaan taksilla voi päästä tavanomaista vastaavaan matkaan.

Kertoisitteko myös sähköpostiosoitteen johon kaavakkeenne voi lähettää? Tiedätte varmasti varsin hyvin kuluttajaviraston ohjeistuksen, jonka mukaan reklamaation käsittely sähköpostitse pitää olla riittävä asiakkaan osalta.

Olette aiemmin luvanneet ohjeistuksen 11.8., joten oletan välitöntä vastausta kysymyksiin.

Kommentoi

Voit kommentoida kirjautumalla sisään HSL-tunnuksella.