Kausilippujen hyvitys Nobinan työnseisauksen johdosta 21.9.2017

Nobinan bussinkuljettajat ilmoittivat työnseisauksesta, joka pysäytti Nobinan bussiliikenteen tänään torstaina 21.9. klo 3.00. Työnseisaus päättyy perjantaiaamuna kello 3.00. Kausilippuasiakkaille voidaan myöntää lakkohyvitys mielenilmauksesta, jos asiakas voi osoittaa että ei ole voinut käyttää joukkoliikennettä tavanomaisilla matkoillaan. Hyvitystä haetaan lomakkeella kahden kuukauden kuluessa mielenilmauksen päättymisestä.

HSL:n hyvitysohjeita sovelletaan Nobinan työnseisauksen osalta seuraavasti: Jos matkustajan kausilippu on ollut voimassa mielenilmauksen aikana, hänelle voidaan myöntää hyvitys yhdeltä päivältä (1 vrk). Kausilipun hyvitys myönnetään harkinnan mukaan silloin, kun matkustaja voi luotettavasti osoittaa, ettei ole voinut mielenilmauksen aikana käyttää joukkoliikennettä tavanomaisilla matkoillaan. Hyvitys annetaan matkakortille ladattavana kautena tai arvona hyvityshakemuksen perusteella mielenilmauksen päätyttyä.
Asiakas voi hakea hyvitystä 2 kuukauden kuluessa mielenilmauksen päättymisestä. Hakemuslomakkeen voi täyttää ja jättää mihin tahansa matkakortin palvelupisteeseen tai postittaa sen suoraan HSL:lle osoitteeseen HSL, PL 101, 00077 HSL. Hakemukset käsitellään mielenilmauksen päätyttyä mahdollisimman nopeasti.

HSL käsittelee hakemuksen ja postittaa päätöksen asiakkaalle. Asiakas saa hyvityksen tilille tai palvelupisteestä, jossa hänen matkakortilleen ladataan myönteisen päätöksen mukaan kautta tai arvoa. Valitse hyvitysvälilehdeltä hyvityksen syyksi ’Lakko’ ja hyvitystavaksi uusi kausi tai arvo päätöksen mukaisesti.

Lisätietoja saatte HSL:n Liikenneinfosta puh. (09) 4766 4000 ma-pe 7-19, la-su 9-17.

Hyvityshakemuslomakkeet löytyvät tästä

hsl_hyvityslomake_tyonseisaus_nobina_21092017.doc

hsl_hyvityslomake_tyonseisaus_nobina_21092017.pdf

Kommentoi

Voit kommentoida kirjautumalla sisään HSL-tunnuksella.