Pikapalautetta voi nyt antaa myös metrossa

Metromatkustajat pääsevät antamaan HSL:lle pikapalautetta, sillä kuusi junaa on varustettu pikapalautetarroilla.

Matkustaja voi lähettää joukkoliikenneaiheiset kiitoksensa, moitteensa ja kehittämisideansa matkapuhelimellaan pikapalautetarran (NFC, QR-koodi tai URL) avulla. Tarran vie nettilomakkeeseen, jolla voi antaa palautteensa. 

HSL kehittää pikapalautteen avulla toimintaansa entistä asiakaslähtöisemmäksi. Palautteet ohjautuvat järjestelmässä koneellisesti eteenpäin ja jalostuvat raporteiksi reaaliajassa. Kun tieto puutteista menee nopeasti oikeille tahoille, viat on mahdollista korjata entistä ripeämmin. Joukkoliikenteen laatu kohenee HSL:n, liikennöitsijöiden ja matkustajien yhteistyönä.

”Pikapalautejärjestelmä on otettu todella innostuneesti vastaan. Olemme kehittäneet järjestelmän yhteistyössä liikennöitsijöiden ja sidosryhmiemme kanssa. Kysyntä palvelulle on kova”, HSL:n pikapalautehankkeen vetäjä diplomi-insinööri Antti Vuorela sanoo.

Pikapalautejärjestelmää kokeillaan parhaillaan kaikissa raitiovaunuissa ja raitiovaunupysäkeillä. Järjestelmää kokeillaan vikailmoitusten tekemiseen myös tänä syksynä kuljettajien sosiaalitiloissa. Kaupunkipyörissä vikailmoituksiin järjestelmä otettiin syyskuun alussa. HSL on kokeillut tänä vuonna pikapalautetta myös busseissa. 

"Uusi järjestelmä on saanut matkustajilta kiitosta ja kansainvälistäkin kiinnostusta. Huomion arvoista on myös se, että uuden järjestelmän kautta annettu palaute oli myönteisempää kuin HSL:n muiden kanavien kautta saamat viestit", Vuorela kertoo.

Yli 60 prosenttia pikapalautteesta oli positiivista, kun HSL:n vanhan järjestelmän kautta lähetetystä palautteesta sitä on vain kolme prosenttia.  Positiivisen palautteen suuri määrä johtunee muun muassa siitä, että matkustajan on uuden järjestelmän kautta helppo kertoa asiansa, ja siksi myös myönteinen sanottava tulee voimakkaasti esiin.

 

Kommentit

Hei olin bussissa äskön näytin matkakorttia lukiaan kuski väitti että kortti ei ole minun ja uhkasi tapaa minut jos en poistu bussista ja haukui huoraksi bussi 71 ja kello 19. Auton numero 1236 rekisteri numero KMC 438 varokaa kusiki on vaarlinen

Of all the hack for musically followers and likes what i have used is the tricks at http://musicallyyou.com online which you can use to get the musically fans.

Hei!
Laajeneeko pikapalaute-systeemi koko kaulustoon tai onko siitä vielä tehty päätöstä kokeilujen perusteella? On erittäin kätevä tapa antaa juurikin positiivista palautetta ja myös vikailmoituksia. Hyvä lisä joukkoliikenteeseen, kiitos! Ja onko mahdollista saada myös terminaaleja/asemia/pysäkkejä pikapalautteen piiriin?

Kommentoi

Voit kommentoida kirjautumalla sisään HSL-tunnuksella.