HSL tutkii syksyllä asiakastyytyväisyyttä ja kaluston laatua

HSL:n asiakastyytyväisyyskysely matkustajille käynnistyy maanantaina 13. elokuuta. Vastaamalla autat joukkoliikennepalveluiden laadun parantamisessa.

HSL tutkii matkustajien tyytyväisyyttä HSL-alueen joukkoliikennepalveluihin liikennevälineissä tehtävällä kyselytutkimuksella. Tänä syksynä asiakastyytyväisyydestä kysytään busseissa, raitiovaunuissa, metrossa ja lähijunissa ajanjaksolla 13.8.–16.11. Kyselyyn kerätään 28 000 matkustajan mielipide.

Tuloksia käytetään joukkoliikenteen kehittämisessä, henkilökunnan koulutuksessa sekä kilpailutetun liikenteen laatukannusteiden laskennassa. Tutkimuskauden päätteeksi tulokset ovat saatavilla HSL:n avoimessa nettitietokannassa https://hsl.louhin.com/asty/

Kaluston laatututkimus käynnistyy syyskuussa

HSL tutkii joukkoliikennekaluston laatua havainnointitutkimuksella. Syksyllä 2018 kaluston laatua havainnoidaan bussi-, raitio-, metro- ja lähijunaliikenteessä 3.9.–30.11. Tutkimuskauden aikana tarkastetaan noin 4 000 bussin ja vaunun kunto.

Kaluston laadunvalvonnan tehtävänä on taata siistit, turvalliset ja viihtyisät kulkuvälineet HSL-alueen joukkoliikenteen asiakkaille.
 
Taloustutkimus Oy tekee HSL:n toimeksiannosta sekä asiakastyytyväisyystutkimuksen että joukkoliikennekaluston laatututkimuksen kenttätyöt.