”Kiitos asiakkaillemme, jotka ovat ottaneet mobiililiput omikseen. Tuotevalikoimaa on kasvatettu ja sovelluksen toiminnallisuutta kehitetty yhdessä aktiivisten asiakkaiden kanssa. Uusien mobiililippuasiakkaiden määrä kasvaa noin 45 000:lla kuukaudessa”, HSL:n johtava mobiili- ja nettimyynnin asiantuntija Satu Rönnqvist kiittää.
Huhtikuussa 2018 sovelluksella tilattiin lähes 1,5 miljoonaa lippua kuukauden aikana. Keskimääräinen päivämyynti oli 48 000 lippua. Vilkkainta myynti on perjantaisin, jolloin lippujen tilaus nousee 60 000 kappaleen tietämille.
Tällä hetkellä sovelluksella voi ostaa aikuisten ja lasten kerta- ja vuorokausilippuja. Vielä alkukesästä HSL tuo mobiiliin myös kausiominaisuuden.
Mobiililipun vaiheita
Mobiililippusovellus tuli käyttöön loppuvuodesta 2015. Aluksi myynnissä oli ainoastaan aikuisten kertalippuja mobiilimaksulla. Loppuvuodesta 2016 maksutavaksi liitettiin maksukortit puhelinlaskun lisäksi, mikä oli erittäin odotettu maksutapa ja se mahdollisti lippujen ostamisen myös työsuhdepuhelimilla. Vuoden 2016 lopussa sovelluslatauksia oli noin 250 000. Sovellus palkittiin myös Slushin Paras Mobiilipavelu –kilpailussa parhaimpana maksusovelluksena.
Vuonna 2017 mobiililiput täydentyivät lastenlipuilla , joista vanhemmilta oli tullut runsaasti toivomusaloitteita HSL:lle. Mobiililipun käyttämistä kehitettiin myös matkailijaystävällisemmäksi siten, että lippu pysyy voimassa myös ilman verkkoyhteyttä. Muun muassa matkailijoiden tarpeisiin soveltuvia vuorokausilippuja on saatavilla sekä lapsille että aikuisille. Vuoden 2017 lopussa sovelluslatauksia oli noin 820 000 kappaletta.