Uusi sovellus tuo HSL:n 30 vuorokauden liput mobiiliin

Kaikki löytyy nyt yhdestä paikasta: uusi HSL-sovellus yhdistää matkaliput, Reittioppaan ja matkustajalle räätälöityvät liikenneuutiset. Kerta- ja vuorokausilippujen lisäksi uudella mobiilisovelluksella voi ostaa aikuisten 30 vuorokauden lippuja.

Uusi HSL-sovellus yhdistää mobiililiput, reitit ja matkustajan toiveiden mukaan räätälöityvät liikenneuutiset yhteen mobiilipalveluun.

"Uusi HSL-sovellus tuo nyt ensimmäistä kertaa aikuisten 30 vuorokauden HSL-liput mobiiliin", sanoo HSL:n asiakkuus- ja myyntijohtaja Mari Flink.

HSL:n Reittiopas löytyy myös HSL-sovelluksesta. Reittiopas etsii nopeimmat reitit ja kertoo samalla, minkä lipun matkalainen tarvitsee. Lipun voi ostaa sovelluksella kätevästi suoraan valitsemalleen reitille.

HSL-sovellus pitää lisäksi käyttäjänsä ajan tasalla. Sovellus poimii kullekin käyttäjälle kohdennetut liikenneuutiset sovelluksen uutisvirtaan. Matkustaja näkee yhdellä silmäyksellä suosikkilinjojensa ja asuinpaikkansa liikenneuutiset.

”Haluamme pitää asiakkaamme mahdollisimman hyvin ajan tasalla. Jos asiakas kertoo asuvansa vaikkapa Pasilassa ja liikkuvansa ratikalla ja junalla, palvelu voi kertoa hänelle Pasilan aseman muuttuneista kulkureiteistä tai raitioliikenteen poikkeuksista”, sanoo HSL-sovelluksen suunnittelusta vastaava Niko Tynkkynen HSL:stä.

”Myöhemmin lisättävällä ominaisuudella HSL-sovelluksessa voi tehdä myös kuukausittain veloitettavan jatkuvan tilauksen, jolloin kausilippu on aina voimassa. Asiakkaan ei tarvitsee muistaa erikseen ladata lippuaan”, sanoo HSL:n johtava mobiili- ja nettimyynnin asiantuntija Satu Rönnqvist.

HSL-sovelluksen voi ladata sovelluskaupasta ilmaiseksi Android- ja iPhone -älypuhelimiin. Liput voi maksaa sovelluksessa maksukortilla tai mobiilimaksulla. Lapsille on tarjolla kerta- ja vuorokausilippuja. Aikuiset voivat niiden lisäksi ostaa 30 vuorokauden lipun.

Lue lisää: hsl.fi/sovellus

Kommentit

Miten pian Smartum-ominaisuus on tulossa mobiiliin?
En haluaisi palata lipun käyttöön, mutta pakkohan se on, jos Smartum vanhenee ennen mobiilin tuloa.

Kaverin puolesta kysyn: voikohan esim. ulkopaikkakuntalainen, joka on viikot Stadissa duunissa, ostaa 30 vrk:n mobiililipun?

HSL-sovelluksen kausiliput ovat myynnissä  ainoastaan HSL:n jäsenkuntien asukkaille. Ulkopaikkakuntalaiset voivat ostaa ns. yleiskausilipun HSL-kortille.

Käytän HSL:n palveluita vain arkisin työmatkoihin, joten kiinnostaisi sellainen lippuvaihtoehto, jossa olisi arkiajelua vaikka 5 päivän nipuissa. Eli voisi ladata kortille tai puhelimeen vaikka 4x5 arkipäivää.
TV

Mitenköhän tuon sovelluksen bugeista voi ilmoittaa? Mikäli suoraan tässä, niin törmäsin seuraavaan: menin profiilitietoihini ja syötin nimeni ja sähköpostiosoitteeni. Nyt jos yritän poistua sivulta, sovellus varoittaa, että mikäli en tallenna tietoja, tekemäni muutokset katoavat. Ruudun oikeassa yläkulmassa on himmeällä teksti "TALLENNA", mutta sitä ei voi klikata, eli se ei ole aktiivinen.

Hei, kiitos palautteesta! Palautetta voi lähettää myös suoraan sovelluksesta. Palautelomakkeeseen pääsee oikeasta alareunasta Lisää-valikon alta. Välitän tämänpalautteesi myös kehittäjille. Hyvää kesää!

Kiitos vastauksesta. Muuten vaikuttaa ihan hyvältä sovellukselta.

Tätä kännykkä lippua olen jo odottanut pitkään. Tosin pettymys oli suuri kun huomasin että me eläkeläiset jäimme paitsioon. Meitähän tämä nyt ei auta yhtään, koska me alennuslippulaiset jäämme kokonaan ulkopuolisiksi.

Mahdollistahan on, että lipputyyppejä otetaan käyttöön vähitellen ja alennusryhmät ovat tulossa. Toisaalta, HSL:n tuntien... saattaa vaatia vielä pari kierrosta matkakorttien vaihtoa.

Voiko maksun matkasta suorittaa siten että maksu tulee puhelinlaskun yhteyteen?

Maksutavat ovat Visa ja Mastercard (debet ja Credit) ja mobiilimaksu, joka veloitetaan matkapuhelinlaskulla. Tarjoaa oletuksena mobiilimaksua.

Mites lippu toimii jos puhelin vaihtuu esim 30vrk matkakauden aikana? Sovelluksessa ei näyttänyt olevan mitään mahdollistuutta kirjautua sisään jollain tunnuksella jonne tiedot lipuista tallentuisi.

On typerää jos lippu toimii vain siinä puhelimessa missä se on ostettu (jotkut joutuvat työkseen vaihtelemaan puhelinta useita kertoja kuukaudessa)

The apps keeps crashing when I tried to verify by my bank account

Ikävää, että sovellusta ei ole Windowsille.

On ikävää, mutta on toisaalta myös hyvä ettei HSL haaskaa rahojaan kehittämällä alustalle josta valmistajakin jo luopuu.

Minulla on kaksi vuotta sitten ostettu Huawei Honor 4.0 Android-puhelin. Ladatessani mobiilisovellusta, se sanoo "laitteesi ei ole yhteensopiva tämän järjestelmän kanssa" !? Mitä ihmettä? Kaikki muut apit toimii! Huawei-liikkeessä mihin pyydettiin ottamaan yhteyttä liit

mobiililipun kehitystiimiin. Minun täytyy saada tämä mobiililippu yhtälailla, kuin muidenkin. Haluan selkeän vastauksen!

Minulla on sama ongelma, eri merkkisen puhelimen kanssa tosin, joka ei myöskään ole 3 vuotta vanhempi. Olen lähettänyt asiasta kyselyä HSL:n viestintään ja asiakaspalveluun, ja kommentoinut parilla foorumilla, mutta minkäänlaista kannanottoa ei näy eikä kuulu.

Onko sovelluksen lähdekoodi saatavilla jostain reittioppaan tavoin?

Onko mobiilikausilipussa sama "alennus" kuin henkilökohtaisessa matkakortissa, verrattuna haltijakohtaiseen korttiin?

Toki saa tarjota uutta teknologiaa muiden ohella, mutta kyllä mielestäni pitäisi vielä tarjota samoja palveluja/etuja myös heille joilla netti ei kulje mukana ja/tai heille joilla ei ole mahdollisuuksia käyttää sovelluksia.

Reittiopasta ei ihan kaikki voi käyttää liikenteessä ollessaan - muistatteko te enää huomioida heitä? Mistä he saavat tietoa?
Mobiilisovelluksesta voi ostaa lippuja - myydäänkö samoja lippuja myös muuallakin? Missä?

Matkakortti ei tietääkseni ole mihinkään katoamassa; sillä voi ostaa kaikkia lippuja mitä sovelluksellakin. Ja saahan noita lippuja esim. kioskeistakin.

Milloin alennusryhmäliput tulevat myyntiin sovellukseen? Todella harmi, että suuri osa potentiaalisista käyttäjistä (nuoret korkeakouluopiskelijat) ei voi nyt käyttää sovellusta, ellei halua maksaa tuplahintaa kuukausilipustaan.

Siinä on taas yksi appi jolla syrjitään Windows puhelimien käyttäjiä. Huono juttu.☹

Miksi HSL:n rahoja pitäisi hassata kehittämällä ohjelma alustalle, josta valmistajakin jo luopuu?

HSL:n äänitorvi? Vai miksi puolustat HSL:n huonoja ratkaisuja ? Toisekseen, asiakaspalvelun pitää kyetä ottamaan vastaan kriittistäkin palautetta, joka on kaikenlisäksi aivan asiallista. Ja vastauksen pitää olla asiallinen, eikä ivasävyinen heitto. Mutta tämä tuntuu olevan HSL:n linja: joko vastataan ylimielisesti tai ei välitetä vastata ollenkaan.

En liity HSL:ään mitenkään muuten kuin asiakkaana ja veronmaksajana. Minusta on vain hyvä, ettei HSL haaskaa rahojaan johonkin mistä ei ole vastaavaa hyötyä.

Pysyykö tää lippu voimassa, vaikka sovelluksen sulkee välillä? Vai pitääkö sovellus olla aina auki taustalla, niinkuin mobiililipuissa aiemmin on pitänyt?

Hei! Sovelluksen ei tarvitse olla auki. Lippu pysyy voimassa.

Entäs sitten, kun kuukaudessa on 31 päivää? Ei ole siis mahdollista ostaa esim. tilipäivästä tilipäivään tätä kuukausimobiililippua (kun tilipäivä on siis kerran kuukaudessa esim. joka kuun 15. päivä) niinä kuukausina, joissa on 31 päivää? :(

Hei! HSL-sovelluksena valittavana on vain 30 päivän lippu. Matkakortille saat kuitenin ladattua haluamasi mittaisen kauden 14-365 päivää.  

Sivut

Kommentoi

Voit kommentoida kirjautumalla sisään HSL-tunnuksella.