HSL tutkii matkustajien tyytyväisyyttä HSL-alueen joukkoliikennepalveluihin joukkoliikennevälineissä toteutettavalla kyselytutkimuksella. Vastaamalla autat meitä parantamaan palveluitamme.
HSL käyttää tutkimuksen tuloksia joukkoliikenteen kehittämisessä, henkilökunnan koulutuksessa sekä kilpailutetun liikenteen laatukannusteiden laskennassa. Tutkimuskauden päättymisen jälkeen tulokset ovat saatavilla HSL:n avoimessa nettitietokannassa https://hsl.louhin.com/asty/
Asiakastyytyväisyystutkimusta tehdään busseissa, raitiovaunuissa, metrossa ja lähijunissa ajanjaksolla 14.1. – 17.5. Kyselyyn kerätään yli 28 000 matkustajan mielipide.
Kaluston laatututkimus keväällä 2019
HSL tutkii joukkoliikennekaluston laatua havainnointitutkimuksella. Kaluston laadunvalvonnan tehtävänä on taata siistit, turvalliset ja viihtyisät kulkuvälineet joukkoliikenteen asiakkaille HSL-alueella.
Keväällä 2019 kaluston laatua havainnoidaan bussi-, raitio-, metro- ja lähijunaliikenteessä 14.1.–17.5. Tutkimuskauden aikana tarkastetaan noin 4 000 bussin ja vaunun kunto.
Taloustutkimus Oy tekee HSL:n toimeksiannosta sekä asiakastyytyväisyystutkimuksen että joukkoliikennekaluston laatututkimuksen kenttätyöt.
Keväällä 2019 kaluston laatua havainnoidaan bussi-, raitio-, metro- ja lähijunaliikenteessä 14.1.–17.5. Tutkimuskauden aikana tarkastetaan noin 4 000 bussin ja vaunun kunto. Kuva: HSL/Mikko Ryhänen