HSL.fi Omat linjat-palvelun häiriötiedotteiden lähetyksessä häiriö 22.- 24.3.

Päivitys: Häiriö vanhoihin tiedotteisiin liittyen korjattu sunnuntaina 24.3. klo 23:45

Johtuen HSL.fi verkkosivujen toiminnassa olleesta häiriöstä on viime päivien aikana HSL.fi-sivujen Omat linjat-palvelusta lähtenyt joillekin vastaanottajille sähköpostitse vanhentuneita liikennetiedotteita ja poikkeusinfoja eli viestejä otsikolla "HSL tiedottaa" . Kyseiset tiedotteet on alun perin luotu tammi-helmikuun vaihteessa eivätkä siis liity tällä hetkellä voimassa olevaan liikennehäiriöön.

. Väliaikaisesti sähköpostien lähetyksen voi estää poistamalla merkinnän "Haluan omien linjojen poikkeusinfot ja liikennetiedotteet sähköpostiini" Omat linjat-välilehdeltä

Omat linjat lähetyksen voi perua poistamalla ruksin

Voimassa olevat häiriötiedotteet näkyvät normaaliin tapaan HSL.fi etusivulla, HSL-sovelluksessa että esimerkiksi HSL:n Poikkeusinfo Twitter-tilillä. Pahoittelemme matkustajille tästä teknisestä viasta aiheutunutta haittaa.

Kommentit

Onko tämä asia mielestänne hyvin hoidettu? Pe-La aikana olen saanut 33 täysin joutavaa roskapostia tämän takia. Mitä jos vaikka olisitte lopettaneet pommituksen, kun huomasitten vian, ja laittaneet vaikka tiedotteen asiasta. Uskomatonta epäpätevyyttä tällaiselta organisaatiolta.

Hei, pahoittelut vian teille aiheuttamasta haitasta. Ongelmat sähköpostipalvelimen kanssa havaittiin perjantaina 22.3. ja sähköpostien lähettäminen estettiin HSL.fi sivuilta. Vanhat tammikuun lopulle sijoittuvat viestit lähtivät kuitenkin tästä huolimatta asiakkaille ja taustajärjestelmä jouduttiin vian takia tyhjentämään kaikista viesteistä, jotta lähetys loppui. Tyhjentäminen saatiin valitettavasti tehtyä kuitenkin vasta sunnuntaina 24.3. johtuen muun muussa häiriön sijoittumisesta viikonloppuun. Keskustelemme järjestelmätoimittajan kanssa toimintatapojen kehittämisestä niin etteivät häiriöt pitkittyisi vastaavalla tavalla jatkossa.

On tosiaan surkeata palvelua. Tänä aamunakin odotti sähköpostissa useita kymmeniä roskaposteja - kaikenkaikkiaan niitä on tullut yli sata! Ilmeisesti HSL ei ole kiinnostunut asiakaspalvelusta ja tiedotuksesta ollessaan niin innostunut uudesta vyöhykeuudistuksesta. Olisivat voineet laittaa kaikille poikkeusinfon saajille edes sähköpostia asiasta ja lopettaa tuon "spammaamisen".

Toisaalta olisittehan te itse voineet poistaa tuon poikkeusinfotilauksen, kun olette huomanneet että jotain on pielessä.

Kommentoi

Voit kommentoida kirjautumalla sisään HSL-tunnuksella.