HSL-sovelluksen toiminta normalisoitumassa

HSL-sovelluksessa oli toimintahäiriö aamulla 24.9., mutta nyt lippuja voi taas ostaa. Pahoittelemme asiakkaillemme aiheutunutta haittaa.

 

 What do you want to do ?New mailCopy

Kommentit

Jos asiakkaalla on ollut voimassa oleva kausilippu mobiilissa  ja häiriön voimassa ollessa joutui ostamaan kertalipun automaatista/arvolipun matkakortilla, hyvitämme ne palautteiden kautta tai palvelupisteessä. Ylimääräiset katevaraukset poistuvat automaattisesti kesken jääneiden lippuostojen osalta.

Jos pankkitililtä veloitetaan 53€ joka kuukausi, niin ei kait HSL oleta, että pitää kertalippu ostaa tällaisessa tilanteessa,kun ei sovellus toimi. Maksaako HSL ylimääräiset kulut ???

Jotenkin minä arvasin, että sovellus vielä pettäisi. Onneksi oli HSL-kortti mukana ja kortissa saldoa, että vältin tarkastusmaksun.

Ostin äsken netistä 30 vrk:n kausilipun Mobilepayllä. Nähtävästi häiriö koskee myös nettimaksamista, sillä sähköpostiin ei ole tullut vielä edes maksuvahvistusta.

Tyttäreni Yo-kirjotuksiin meno vaikeutui huomattavasti kun lippu ei toiminut. Jouduimme turvautumaan yksityisautoiluun että ehtisimme ajoissa. Yli tunnin ajo edestakaisin että ehtisi ajoissa. HSL ehdoitti tuossa aikaisemmin että pitää ostaa lippu automaatista - miten se on mahdollista jos kotibussipysäkillämme ei ole automaattia ja bussit eivät myy lippuja!?! Miten saan korvauksen oma auton käytöstä?

Lisäyksenä vielä että miksi pitäisi ostaa kertalippu jos on kausilipun jo kerran maksanut? Maksaako HSL tästä korvauksen takaisin jos joutuu ostamaan ns.lipun kahteen kertaan!?!

Miten toimia, kun kausilippu ei aukea?

Onneksi kuski päästi kyytiin klo 5:49

Voisi HSL vähän petrata tälläisiin ongelmiin.

Eikö todellakaan ole kukaan töissä, joka voisi vastata asiakkaiden kysymyksiin? Kai teillä on joku viestintäsuunnitelma sen varalle että appi ei toimi ja ihmiset ei saa lippua mistään? Ohjeita liputta matkustamiseen, kiitos!

Suosittelemme tällaisiin tilanteisiin HSL-korttia, automaatteja tai lipun ostamista kioskista.

 

Toivoisin vastausta myös kausilippua koskeviin kysymyksiin.

Lähin automaatti ja kioski on 2km päässä. Että sinne pitää kävellä???

Mitenkä toimitaan, kun kausilippu ei aukea? Eli, kun on voimassa oleva lippu, niin ei kait uutta tarvitse ostaa.

Jos hsl:llä on virhe eikä pysty myymään lippua tarjoamallaan kanavalla niin se menee tietenkin hsl:n piikkiin. Ei silloin voi velvoittaa, että sitä lippua pystyy lähtee ostamaan monen kilometrin päästä vaihtoehtoisesta myyntipaikasta. Tämä saattaisi myös motivoida hsl:ää ns laittamaan paikkansa kuntoon ettei tule takkiin.

Varmaankin niin, että hsl korttia pystyy lataamaan netistä. En muista oliko tämä mahdollista. Jos ei ole korttia ja asuu bussimatkan päässä lipunmyyntipisteestä luulisi että bussikuskeilla on maalaisjärkeä. Sovellus ei lataa tällähetkellä kausilippuakaan, joten virhe näytön periaatteessa voisi näyttää kuskille jos päästää sillä matkaan.

Kausilippulaisten osalta voi vain ihmetellä HSL:n sovellustoteutusta. Miksi kausilippua ei voi tallentaa laitteeseen, vaan sen näyttäminen vaatii palvelinyhteyden?

Todella ankeaa ettei työpaikalle matkustaminen onnistu, kun käytössäni ei ole yhtään lipunmyyntikanavaa. Voisiko vastaisuudessa tällaisissa tilanteissa HSL hieman joustaa ja ottaa ihmiset liputta kyytiin?

Sovellus ei löydä kausilippuakaan, mitä pitäisi tehdä?

Miten tulee toimia, kun HSL-sovellus ei myöskään löydä ostettua kausilippua?

Kommentoi

Voit kommentoida kirjautumalla sisään HSL-tunnuksella.