HSL-sovellus toimii jälleen normaalisti

HSL-sovelluksen häiriö on saatu korjattua ja lipun ostaminen toimii jälleen normaalisti. Jatkamme tiiviisti häiriöön johtaneiden syiden selvittämistä, jotta vastaava ongelma ei toistuisi.

Hyvittämme häiriön aikana hankitut ylimääräiset liput.

  • Maksukortin katevaraukset lipuista, jotka eivät ole häiriön takia tulleet HSL-sovellukseen, purkautuvat parin päivän kuluessa.
  • Puhelinlaskulle ostetut liput hyvitetään noin 2-3 päivän kuluessa.
  • Jos sinulla on sovelluksessa voimassa oleva kausilippu, hyvitämme kerta- ja arvoliput, jotka olet joutunut ostamaan häiriön aikana.

    Saadaksesi hyvitystä kerta- tai arvolipusta voit asioida HSL:n palvelupisteessä Helsingin päärautatieasemalla tai Itäkeskuksessa. Palvelupisteeseen pitää ottaa mukaan puhelin, jossa sinulla on HSL-sovellus ja kausilippu, sekä ostettu kertalippu. Voit myös lähettää täytetyn hyvityslomakkeen HSL:lle, ja maksamme hyvityksen kertalipusta pankkitilillesi. Linkki lomakkeeseen on uutisen lopussa.

    Jos sinulla oli häiriön aikana voimassa ollut kausilippu MaaS-palveluntarjoajan sovelluksessa, voit saada hyvityksen häiriön aikana ostamistasi kertalipuista pankkitilillesi. Täytä hyvityslomake ja lähetä se HSL:lle.

Hyvityslomake kerta- ja arvolipulle, jos sinulla on ollut kausilippu voimassa 8.-9.10. häiriön aikana HSL-sovelluksessa tai MaaS-palveluntarjoajan sovelluksessa