Tutkimusalusta

Tutkimusalusta tukee HSL:n strategisia painopisteitä 4/5; erinomainen asiakaskokemus, ennakointi ja uudistuminen, aktiivinen yhteistyö, kestävä talous.

Matkustajat voivat matkapuhelimellaan osallistua kyselytutkimuksiin matkan aikana. HSL voi toteuttaa kontekstiin pohjautuvien tutkimusten lisäksi myös kontekstiin pohjautuvaa viestintää.

Joukkoliikennepalveluiden kehittämisestä kiinnostuneet voivat liittyä mukaan HSL-sovelluksessa. Tavoitteena on saada 500 000 matkustajan joukko, joka edustaa koko HSL-alueen joukkoliikennematkustajia. Tutkimusalusta seuraa näiden matkustajien liikkumista joukkoliikenteessä. Kun matkustaja saapuu tutkimuksen kannalta mielenkiintoiseen paikkaan tai tilanteeseen, järjestelmä lähettää hänen puhelimeensa kyselyn tai laadunarviointiin liittyvän tehtävän.

Tutkimusalusta otettiin käyttöön tammikuussa 2023. Tutkimusalustalla voidaan toteuttaa mm. digitaalista asiakastyytyväisyystutkimusta.