Lähtölaiturit muuttuvat Rautatientorilla torstaina 13.7.

Rautatientorin bussien lähtölaiturit muuttuvat torstaina 13.7. Lähtölaiturit 5 ja 8 siirtyvät pois normaaleilta paikoiltaan sähköbussien latausaseman rakennustyömaan tieltä; laituri 5 siirtyy laiturin 3 yhteyteen ja laituri 8 siirtyy laiturin 12 yhteyteen. 

Tämä vaikuttaa seuraavasti bussien lähtöihin Rautatientorilla;

 Torstaina 13.7. tapahtuvat muutokset:

- Linjat 717, 718 ja 841N lähtevät laiturista 3/5

- Linjat 611/B, 92N, 94N, 95N ja 97N  laiturista 12/8

- Linjat 785, 786, 787 ja 788 laiturista 13 Läntiseltä Teatterikujalta

 

Kaikkien Rautatientorilta lähtevien bussien lähtölaiturit 13.7. alkaen löydät kartasta.

Rautatientorin muutokset 13.7. alkaen

Kommentit

Se nähdään heti huomenna aamulla, että mahtuuko. Kaikilla noilla laiturien 10,11 ja 12 telibussia, joidenka kuljettajien pitäisi päästä viettämään taukoakin jonnekin ajojen välillä. Eli saamaan bussi parkkiin. Olen itse ajamassa siellä heti aamusta ja olen välittömästi yhteydessä työpaikkamme työsuojeluvaltuutettuun, jos jotain vakavia työturvallisuuteen tai muuhun sellaiseen liittyviä ongelmia ilmenee. Niistä ei tingitä.

Hyvä ja toivottavasti asia tulee kuntoon. Kuljettajille tämä on isoin asia kun teillä on vastuu aikataulun pitämisestä ja joudutte elämään ahtauden kanssa koko ajan. Ja ne tauot ovat ehdottoman tärkeitä.

Ovatko urakoitsijat antaneet muuten mitään osviittaa siitä, koska tämä myllerrys olisi mahdollisesti ehkä jopa miltei valmiina? Tänä vuonna? Vuonna 2018? Joskus?

Höseli ja häslinki, sehän on jo tuttua....miten on mahdollista että edellinen muutos oli 26.6. Ja nyt TAAS.....Miten te voitte toimia näin ja miten on mahdollista, ettei teillä ole aavistustakaan miten kauan tuo latauspisteen rakentaminen kestää ja MIKSI taas 611?????? Eikö olisi aika jo jonkun puuttua tähän toimintaan? Kuka tämmöisestä vastaa ja miksi kaikki mitä teiltä nykyisin tulee ulos on sössitty? Vaikuttaa siltä, että HSL:llä on johtamisongelma ja iso sellainen. Ei pitäisi mutta sanonpa kuitenkin, että yksityisellä tällainen sähellys olisi varmasti aiheuttanut muutoksia johdossa. Virkamiehille sössmisestä maksetaan bonusta, hyi hitto! !

Pahoittelemme töiden aiheuttamaa harmia. Latausasemaa rakennuttaa HSL yhdessä Helsingin kaupungin eri toimijoiden ja yksityisten urakoitsijoiden kanssa. Sähköbussien latausaseman syöttökaapeli joudutaan kaivamaan laiturialueen halki, minkä takia laitureita on suljettava ja linjoja siirrettävä. Työmaasta aiheutuvaa haittaa on kuitenkin pyritty minimoimaan, mutta Rautatientori paikkana on erittäin haasteellinen. Rautatientorin työmaan on tarkoitus valmistua vaiheittain ja tästä johtuen bussien lähtölaitureihin tulee lähitulevaisuudessakin muutoksia. Toivommekin että seuraatte edelleen aktiivisesti tiedotusta aiheesta. 

Rautatientorin toinen puoli on tyhjä, olisiko mahdollista ottaa siitä osa busseille? On todella erikoista ettei projektille ole aikataulua ja suunnittelijoille suosittelen kävelyä Rautatieasemalla ruuhka-aikaan. Tuntuu siltä, että latauspisteestä tulee samanlainen farssi kuin Länsimetro ja oletan, että projektin budjetti on ylitetty jo monikertaisesti eikä vastuun kantavaa johtoa löydy. Eipä tietenkään, verorahoilla on kiva mällästää ja ai niin pomot on tietysti lomalla...

Ei kai tuosta latausasemasta ole tulossa HSL:n uusi versio länsimetrosta, jonka rakennustyöt venuvät, vanuvat ja paukkuvat? Mielenkiinnolla voikin odottaa kaaosta talviaikataulujen myötä. No - eihän tämä Pasilan norsunluutornia haittaa. Vastuulliset eivät siellä kuule asiakkaiden kiroilua.

Vastoin huhupuheita, HSL:n työntekijät jalkautuvat myös maastoon. Latausaseman töiden tulisi valmistua syksyn aikana ja jo talviaikataulukaudeksi on tarkoitus saada käyttöön nykyistä enemmän lähtölaitureita. Helsingin kaupungin myöntämä kaivulupa urakalle on voimassa 30.9. saakka.

Tiedottamisessa on aina tärkeää kertoa faktoja, jos niitä on tiedossa juuri huhujen ehkäisemiseksi. Hyvä, että teillä on vähän tarkempaa tietoa mutta itse henkilökohtaisesti en luota HSL:n toimintaan ja toivotaan, ettei tuolla ruuhkassa tapahdu mitään. Miksi muuten ette kertoneet heti alussa kaivuu-urakan loppumispäivää?

Riittääkö kapasitteetti varmasti tällä järjestelyllä? Laituririvistö 10, 11 ja 12/8 on jo nykyään aivan tukossa lähtevistä busseista pysäkeillään, läpi ajavista busseista ja pysäköidyistä busseista torin reunalla. Myös yöllä.

Rautatientorin puoleisesta laituririvistä tulee lähtemään runsaasti busseja poikkeusjärjestelyn takia, mutta suunnittelijat ovat kuitenkin arvioineet tämän ratkaisun mahdolliseksi. Tietenkin teemme muutoksia järjestelyihin tarvittaessa kulloisenkin tilanteen huomioon ottaen.

Ovatko suunnittelijat ehkä mahdollisesti joskus jalkautuneet alueelle?

Kommentoi

Voit kommentoida kirjautumalla sisään HSL-tunnuksella.