Beställ engångskort av papp för företagsbruk senast den 16 maj
Engångskorten har varit tillgängliga för företagskunder för enstaka resor, till exempel för mötesgäster och kunder eller för personalens rekreationsdag. Försäljningen av engångskort för företagskunder upphör den 16 maj 2025. Du kan fortsätta att använda dessa kort som vanligt fram till slutet av 2025, det vill säga fram till den 31 december 2025.
Du kan beställa engångskort i HRT företagsportalen eller per e-post genom att fylla i en beställningsblankett senast den 16 maj. Om du använder beställningsblanketten, skanna den undertecknade blanketten och skicka den som bilaga per e-post till adressen [email protected].
Biljetter med QR-kod ersätter engångskort
Enkel- och dygnsbiljetter som har en QR-kod som man visar för kortläsaren kommer att ersätta de nuvarande engångskorten av papp. Enligt den nuvarande tidsplanen kan du beställa dessa nya biljetter för företagsbruk senare i juni eller efter sommaren. Du kan beställa enkel- och dygnsbiljetter med QR-kod via HRT företagsportalen eller per e-post. Biljetterna levereras inom två veckor.
- Innan QR-kodbiljetterna är tillgängliga för beställning, kan du beställa biljettkoder som ersättande produkt.
Biljetter med QR-kod för företag är lättanvända enkel- och dygnsbiljetter i PDF-format. De kan användas antingen som utskrivna biljetter eller genom att visa QR-koden via telefonens skärm för kortläsaren.
Uppdaterad 5.5: Vi förnyar betalningen och användningen av biljetter samt våra bakgrundssystem. På grund av ändringar i tidsplanen för förnyelsen kan engångskort beställas längre än tidigare meddelat (25.4). Läs mer.