Kutsuplus-bussin voi tilata myös tekstiviestillä

Kutsuplussalla matkustaminen onnistuu nyt ilman nettiyhteyttä ja rekisteröitymistä, sillä palvelussa on otettu käyttöön tekstiviestitilaus.

Kutsuplus-matka tilataan pysäkiltä pysäkille lähettämällä numeroon 16355 viesti, jossa kirjainkoodin KP perään kirjoitetaan lähtöpysäkin ja määräpysäkin numero. Esimerkiksi viesti KP 1901 E1129 tarkoittaa matkaa Ruotsalaisen teatterin luota Sellon kauppakeskuksen lähelle.

Matkan voi tilata myös usealle hengelle. Tekstiviestitilauksessa asiakas voi lisäksi ilmoittaa hyväksymänsä enimmäishinnan matkalle. Henkilömäärän eteen kirjoitetaan x-kirjain ja enimmäishinnan eteen e. Esimerkiksi viesti KP 1901 E1129 x3 e20 tilaa matkan kolmelle henkilölle vain, jos tarjolla oleva matka maksaa enintään 20 euroa.

Lähetetty tekstiviesti on sitova tilaus. Tilaaja saa vahvistusviestin, jossa ilmoitetaan matkan hinta sekä matkalle tarvittavat tiedot. Matkan hinta veloitetaan puhelinlaskussa. Jos sopivaa Kutsuplus-bussia ei ole saatavilla, asiakas saa tästä tiedon tekstiviestillä. Tekstiviestitilaus toimii Elisan, Saunalahden, Soneran ja Tele Finlandin liittymistä.

Tekstiviestitilauksessa asiakkaalle valitaan automaattisesti tilaushetkellä edullisin tarjolla oleva matka. Matkojen hinnoittelua voi tarkastella hintalaskurissa osoitteessa kutsuplus.fi/pricing.

Hintalaskurisivun karttaan on merkitty palvelussa mukana olevat pysäkit pysäkkinumeroineen. Ne saa näkyviin lähentämällä karttaa. Kutsuplus-bussien käytössä olevien pysäkkien numeroita voi tiedustella myös HSL:n asiakaspalvelusta, puh. 09 4766 4000.

Kyytiin myös välipäivinä

Kutsuplus-bussit ovat liikkeellä kaikkina joulun ja loppiaisen välisinä arkipäivinä klo 6 – 23. Kyytiin pääsee siis myös uudenvuodenaattona. Matkoja voi tilata klo 5.45 alkaen.

Kutsuplussan kyydissä on nyt entistä helpompi käyttää matka-aika vaikkapa työntekoon, sillä kaikissa autoissa toimii langaton WLAN- yhteys.

kutsuplus.fi
 

Kommentit

Kokeilin ensimmäistä kertaa Kutsuplussaa. Odotin aamuruuhkassa pysäkillä sovitusta tulosta viisi minuuttia. Reittivalinta ei kuskilla ollut paras mahdollinen, tuli vähän kaupunkikieroajelua, mikä olisi ollut kivaa ellei tietysti olisi ollut kiire, joka oli kyllä itsestä johtuvaa. Toimiva systeemi, kunhan lähettää tekstiviestin ajoissa ja varaa muutenkin vähän reippaammin aikaa. Matkan varrelta voi tulla lisää matkustajia kyytiin, ruuhkat jne. Asiakaspalvelu oli sujuvaa ja kohteliasta!

TYHMA KUTSUPLOUS ODOTIN AISAKIN 24 TUNTIA ELI KOKO PÄIVÄN

Vaikuttaa hienolta jos tavallisesta kännystä (ei älypuhelimesta) voi tehdä tilauksen. Miten auton tilaus kannattaa ajoittaa "muutamia kymmeniä minuutteja ennen" jos esim tulen metrolla ja haluan jatkaa kutsuplussalla. Tilaan varttia ennen kuin aikataulun mukaan olen metroasemalla? Metroasemat ei ole mukavia odotuspaikkoja, jos joutuisi puoli tuntia odottamaan. Jos ei halua maksaa yli summan e10: jos odotusaika yli vartin o15?

Kutsubussit ajavat tyhjinä, koska ne tarjoavat kalliimman vaihtoehdon jo olemassa olevien pysäkkien välillä. Mitäpä jos ne täydentäisivät nykyisen joukkoliikenteen aukkoja? Esimerkiksi Kalasataman tuhannet asukkaat on näköjään tuomittu odottamaan vuosikausia kunnollisia liikenneyhteyksiä. Katuverkko on olemassa, miksei virtuaalipysäkkiä oteta käyttöön?

Ja olisi tarvetta laajentaa tää palvelu ensin koko stadin alueelle ennenkuin kuin rönsyillään esim: espoon peräkyliin leppävaaraan yms...

On aivan hienoa että kännykkääkin voidaan käyttää jos ei ihan älypuhelinta tarvitsisi , Näistä pysäkki numeroista ,ihmettelen AIKAISEMISSA aikataulukirjoissa OLI pysäkkinumerot --nyt kun niitä tarvittais EI OLE mitä järjen käyttöä?? onko diili puhelinliittymän kanssa ,vaiko peräti ilmainen soitto kysyäkseni pysäkki numeroa ??

Soitto HSL:n asiakaspalveluun maksaa paikallisverkkomaksun verran, samoin kuin Kutsuplus-asiakaspalveluun soittaminen.

Entä miten kännykällä saa selvitettyä pysäkkinumeron helposti? Kutuplussan hintasivun kartta on liian raskas osalle kännyköitä.

Kutsuplus-bussien käytössä olevien pysäkkien numeroita voi tiedustella myös HSL:n asiakaspalvelusta, puh. 09 4766 4000.

Kommentoi

Voit kommentoida kirjautumalla sisään HSL-tunnuksella.