HSL:n matkakortti on nyt myös kanta-asiakaskortti kivijalkaliikkeisiin

HSL on aloittanut yhteistyön kivijalkaliikkeille ja ravintoloille kanta-asiakaspalvelun kehittäneen Kliento Oy:n kanssa. Yhteistyö mahdollistaa HSL:n matkakortin käyttämisen kanta-asiakaskorttina Klienton kanta-asiakaspalveluun liittyneissä jäsenyrityksissä. Yhteistyö on osa HSL:n ensi keväänä avattavaa asiakasohjelmaa.

”Yhteistyö Klienton kanssa on hyvä lisä tulevaan asiakasohjelmaamme, koska pystymme tarjoamaan matkakorttiasiakkaillemme uusia lisäpalveluita HSL:n omien palveluiden lisäksi”, toteaa HSL:n asiakkuusmarkkinointipäällikkö Sami Jokivirta. HSL:n matkakorttiasiakkaalle on etua myös siitä, että hänen ei tarvitse hankkia erillistä kanta-asiakaskorttia hyödyntääkseen Klienton asiakasyritysten tarjoamia etuja. ”Odotankin mielenkiinnolla, kuinka matkakorttiasiakkaamme ottavat matkakortin tarjoaman uuden ominaisuuden vastaan”, sanoo Jokivirta.

Kivijalkaliikkeiden kanta-asiakaspalvelu

Kliento on uudenlainen pääkaupunkiseudun kivijalkayrityksille ja heidän asiakkailleen suunnattu kanta-asiakaspalvelu. Mukana olevat jäsenyritykset tarjoavat asiakkailleen omanlaisiaan kanta-asiakasetuja: asiakkaat voivat esimerkiksi kerätä suosikkiyrityksissään leimoja lounaspasseihin, lunastaa vaihtuvia kanta-asiakasetuja tai kerätä palkintoihin oikeuttavia pisteitä.

Nyt myös matkakorttia voi käyttää kanta-asiakaskorttina kaikissa Kliento-palvelussa mukana olevissa yrityksissä. Matkakortin näyttäminen ostosten yhteydessä riittää, mutta asiakkaat voivat myös käydä rekisteröimässä matkakorttinsa Kliento-palveluun osoitteessa www.kliento.net. Rekisteröitymisen jälkeen asiakas pystyy seuraamaan omien palkintojensa kertymistä ja antamaan yrityksille palautetta palvelun kautta. Kortin rekisteröiminen takaa myös sen, että kerätyt palkinnot eivät katoa vaikka kortti katoaisi. Klienton nettisivulle syötettävän rekisteröitymiskoodin saa ensimmäisen matkakortin kanssa tehdyn ostoksen yhteydessä.

“Monipuolisen ja hauskan kanta-asiakaspalvelun rakentaminen paikallisille yrityksille ja heidän asiakkailleen on alusta asti ollut Klienton päämäärä. Yhteistyössä HSL:n kanssa voimme tarjota sen kokemuksen nyt kaikille pääkaupunkiseudun matkakorttiasiakkaille. Nyt matkakortti on myös jokaisen kaupunkilaisen oma kanta-asiakaskortti lukuisiin paikallisiin kivijalkaliikkeisiin ja ravintoloihin”, toteaa Klienton toimitusjohtaja Jukka Meklin.

Kliento-palveluun kuuluvat tällä hetkellä muun muassa Cafe Ursula, Ciao! Caffé, Wrong Asian Kitchen, Funky Burger sekä 4Runners, ja uusia yrityksiä liittyy mukaan jatkuvasti. “Klienton kanta-asiakaspalvelu on suunnattu erityisesti paikallisille kivijalkaliikkeille ja ravintoloille. Tavoitteena on, että palvelun kautta kaupunkilaiset pystyvät luomaan helposti kanta-asiakassuhteen omiin suosikkiyrityksiinsä, mutta samalla myös löytämään uusia mielenkiintoisia yrityksiä ympäri pääkaupunkiseutua”, Meklin toteaa.

Yhteistyö Kliento Oy:n kanssa on osa HSL:n ensi keväänä lanseerattavaa asiakasohjelmaa. HSL haluaa tarjota asiakkailleen kumppanuusetuja, jotka ovat saatavissa matkakortilla tai Oma HSL -palvelussa. Matkakortin käyttöä muun muassa kirjastokorttina ollaan suunnittelemassa.

HSL:n ja Kliento Oy:n yhteistyö on käynnistynyt osana Forum Virium Helsingin Kaupunkilaisen kanta-asiakaskortti -hanketta.

Kommentit

Täähän kuulostaa hyvältä. Minua ainakin harmittaa etten jaksa keräillä kaiken maailman kortteja lompakkoon, vaikka kantis-etuja olisi kiva saada. HSL:n korttiin ottaisin mielellään tuollaisia kantis-lisäyksiä. Jos siitä tulee vielä HSL:lle pari ropa lisätuloa niin hyvä sekin.

Mobiilimaksaminen joo aikanaan, mutta sitä voi harjoitella jonkun muun kustannuksella kuin meidän verovaroilla. Ihan hyvä jos HSL tulee mobiilimaksamisessa jälkijunassa ja odottaa kun muut makselee sen kanssa oppirahoja.

Täysin turhaa, koska voimme käyttää Apple Payta ja Google Walletia maksamiseen? Kortit ovat niin vanhanaikaisia. Taas HSL on kaikesta jäljessä.

Kuka helvetti käyttää applea anyway..??
Eihän tuo matkakotti nyt varmaankaan ole hetikohta jäämässä pois vaikka muitakin tekniikoita tulee.
Ja jos joku motivoituu tuota kautta asioimaan lähiliikkeissä, niin hyvä vain.
Emme me lisää kortteja tarvitse, mutta jos liki jokaisella olevaan korttin saadaan lisävoimaa, niin mikäs siinä.

Miksi veroja käytetään tällaiseen.
Kska voi matkustaa s-bonuksilla.

"Mukana olevat jäsenyritykset tarjoavat asiakkailleen omanlaisiaan kanta-asiakasetuja". Tässä tapauksessa asiakkailla tarkoitetaan HSL:n matkakortin käyttäjiä. HSL:n rahaa ei etujen tarjoamiseen käytetä.

Hesalaiset vihreät ilmeisesti asialla. Lopetitte sitten käytännöllisen ja hyvän e-laskupalvelun joka oli vertaansa vailla säännöllisesti julkista seutuliikennettä käyttävälle, myös viikonloppuisin kulkevalle. Ja nyt askaroitte toisarvoisten asioiden kanssa. Suutari pysyköön lestissään.

Jos nyt saisitte ensin bussinne kulkemaan ajallaan. Moni bussi jo lähtee Kampista myöhässä...

Loistavaa kehitystä! Mitä vähemmän kortteja lompakossa, sitä parempi :)

Onneksi kukaan ei valita täällä täysin ohi asian.

Naurettavaa.
Toimii kohta kirjastokorttina, kahviloiden kanta-asiakaskorttina ja mitä seuraavaksi? Saa alennuksen permanentista Punavuoressa?

Millä tavalla tämä on tekemisissä HSL:n ydintoiminnan kanssa, joka on julkisen liikenteen toteuttaminen ja kehittäminen? Tällä tavallako HSL perustelee jo muutenkin kalliin lippuhinnoittelun korottamisen?
Jo tällä hetkellä yksityisautoilu on Helsingin seudulla kannattavampaa kuin julkisen liikenteen käyttö (poisluettuna aloituskustannukset - eli auton osto). Ei siinä tilanteessa ensisijainen prioriteetti varmasti saisi olla asiakasohjelman lanseeraaminen ja julkispalvelun (=kirjasto) muuttaminen maksulliseksi (matkakortista perittävä pantti).

Lisätkää Korson sisäisiä linjoja. Sinne Nikinmäkeen. Sekä parantakaa linjaa 731joka on ainoa suora linja Mikkolasta Helsinkiin ,enemin kuin tuota bonus toimintaa. Tosiaan varsinkin jos vielä lippujen hinnat nousee.

HSL on yhteistyössä Forum Virium Helsingin kanssa suunnitellut matkakortin hyödyntämistä muihin käyttötarkoituksiin kuin pelkästään matkojen maksamiseen HSL-alueella. Matkakortin käyttöä on kokeiltua muun muassa kirjastokorttina parissa kirjastossa Helsingissä ja Espoossa. Nämä pilottikokeilut ovat saaneet hyvää palautetta asiakkailta. HSL:n matkakortin hyödyntämistä kirjastokorttina tullaan laajentamaan Helmet-kirjastoihin Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Kauniaisissa vuoden 2015 aikana.

Matkakorttia voidaan hyödyntää tunnistautumisvälineenä myös kaupallisessa toiminnassa, kuten Klienton kanta-asiakasohjelmassa. Matkakortin käytön laajentamisella pyritään helpottamaan kuluttajan arkea, yhdellä kortilla voi käyttää useampaa palvelua. Keväällä 2015 HSL lanseeraa asiakasohjelman, jonka yhtenä osana ovat yhteistyökumppaneiden tarjoamat edut HSL:n asiakkaille. Asiakas voi käyttää etuja joko matkakorttia näyttämällä yhteistyökumppanilla tai hsl.fi:ssä Oma HSL-palvelun kautta.

Matkakortit jäävät kohta historiaan, oletteko te ihan jäljessä siellä teknisestä kehityksestä? NFC tulee ryminällä, ensi vuonna on jo käytössä Apple Pay ympäri maailmaa - varmasti myös julkisessa liikenteessä pian.

Laittakaa ensin Kirkkonummen liikenne kuntoon ennen kuin alatte laajentumaan mihinkään muuhun toimialaan!

Kirkkonummelta on matkaa Helsinkiin 30 km ja bussimatka kestää Kirkkonummen keskustasta Helsinkiin tunnin! Kenelle Kirkkonummen julkinen liikenne on tarkoitettu, kun työmatkalaiset eivät pääse julkisilla sujuvasti töihin Kirkkonummelta Helsinkiin? Työssäkäyväthän maksavat HSL:n toiminnan verorahojen kautta..

Lisäksi Kirkkonummen liikenteeseen on tullut kaupunkiliikenteen busseja; matkustusmukavuus on huono, eikä matkustajia mahdu enää yhtäpaljon sisään kuin ennen.

Lisätkää nyt niitä pikavuoroja työmatkaliikenteeseen (matka Kirkkonummen keskustasta Helsingin keskustaan kestää suoraa tietä henkilöautolla puoli tuntia) ja karsikaa niitä keskellä päivää Kirkkonummen keskustassa pyöriviä tyhjiä vuoroja.

Ja lippujen hinnat kuulemma nousevat vuoden alusta...

Kirkkonummen päättäjät herätys - pitäkää kuntalaistenne puolia, älkääkä antako HSL:n jyrätä kuntalaisten kustannuksella.

En ymmärrä mitä tekemistä matkakortilla on bonuksien kanssa ja mitä se hyödyttää kaikkia matkustajia tasapuolisesti. Pidetään lippujen hinnat kurissa ja joukkoliikenne toimivana, se on parasta palvelua :)

Kommentoi

Voit kommentoida kirjautumalla sisään HSL-tunnuksella.