HSL:n matkakortti on nyt myös kanta-asiakaskortti kivijalkaliikkeisiin

HSL on aloittanut yhteistyön kivijalkaliikkeille ja ravintoloille kanta-asiakaspalvelun kehittäneen Kliento Oy:n kanssa. Yhteistyö mahdollistaa HSL:n matkakortin käyttämisen kanta-asiakaskorttina Klienton kanta-asiakaspalveluun liittyneissä jäsenyrityksissä. Yhteistyö on osa HSL:n ensi keväänä avattavaa asiakasohjelmaa.

”Yhteistyö Klienton kanssa on hyvä lisä tulevaan asiakasohjelmaamme, koska pystymme tarjoamaan matkakorttiasiakkaillemme uusia lisäpalveluita HSL:n omien palveluiden lisäksi”, toteaa HSL:n asiakkuusmarkkinointipäällikkö Sami Jokivirta. HSL:n matkakorttiasiakkaalle on etua myös siitä, että hänen ei tarvitse hankkia erillistä kanta-asiakaskorttia hyödyntääkseen Klienton asiakasyritysten tarjoamia etuja. ”Odotankin mielenkiinnolla, kuinka matkakorttiasiakkaamme ottavat matkakortin tarjoaman uuden ominaisuuden vastaan”, sanoo Jokivirta.

Kivijalkaliikkeiden kanta-asiakaspalvelu

Kliento on uudenlainen pääkaupunkiseudun kivijalkayrityksille ja heidän asiakkailleen suunnattu kanta-asiakaspalvelu. Mukana olevat jäsenyritykset tarjoavat asiakkailleen omanlaisiaan kanta-asiakasetuja: asiakkaat voivat esimerkiksi kerätä suosikkiyrityksissään leimoja lounaspasseihin, lunastaa vaihtuvia kanta-asiakasetuja tai kerätä palkintoihin oikeuttavia pisteitä.

Nyt myös matkakorttia voi käyttää kanta-asiakaskorttina kaikissa Kliento-palvelussa mukana olevissa yrityksissä. Matkakortin näyttäminen ostosten yhteydessä riittää, mutta asiakkaat voivat myös käydä rekisteröimässä matkakorttinsa Kliento-palveluun osoitteessa www.kliento.net. Rekisteröitymisen jälkeen asiakas pystyy seuraamaan omien palkintojensa kertymistä ja antamaan yrityksille palautetta palvelun kautta. Kortin rekisteröiminen takaa myös sen, että kerätyt palkinnot eivät katoa vaikka kortti katoaisi. Klienton nettisivulle syötettävän rekisteröitymiskoodin saa ensimmäisen matkakortin kanssa tehdyn ostoksen yhteydessä.

“Monipuolisen ja hauskan kanta-asiakaspalvelun rakentaminen paikallisille yrityksille ja heidän asiakkailleen on alusta asti ollut Klienton päämäärä. Yhteistyössä HSL:n kanssa voimme tarjota sen kokemuksen nyt kaikille pääkaupunkiseudun matkakorttiasiakkaille. Nyt matkakortti on myös jokaisen kaupunkilaisen oma kanta-asiakaskortti lukuisiin paikallisiin kivijalkaliikkeisiin ja ravintoloihin”, toteaa Klienton toimitusjohtaja Jukka Meklin.

Kliento-palveluun kuuluvat tällä hetkellä muun muassa Cafe Ursula, Ciao! Caffé, Wrong Asian Kitchen, Funky Burger sekä 4Runners, ja uusia yrityksiä liittyy mukaan jatkuvasti. “Klienton kanta-asiakaspalvelu on suunnattu erityisesti paikallisille kivijalkaliikkeille ja ravintoloille. Tavoitteena on, että palvelun kautta kaupunkilaiset pystyvät luomaan helposti kanta-asiakassuhteen omiin suosikkiyrityksiinsä, mutta samalla myös löytämään uusia mielenkiintoisia yrityksiä ympäri pääkaupunkiseutua”, Meklin toteaa.

Yhteistyö Kliento Oy:n kanssa on osa HSL:n ensi keväänä lanseerattavaa asiakasohjelmaa. HSL haluaa tarjota asiakkailleen kumppanuusetuja, jotka ovat saatavissa matkakortilla tai Oma HSL -palvelussa. Matkakortin käyttöä muun muassa kirjastokorttina ollaan suunnittelemassa.

HSL:n ja Kliento Oy:n yhteistyö on käynnistynyt osana Forum Virium Helsingin Kaupunkilaisen kanta-asiakaskortti -hanketta.