HSL:n uusi slogan: Parhaat matkat tehdään yhdessä

HSL:n uusi slogan Parhaat matkat tehdään yhdessä kiteyttää sen mistä joukkoliikenteessä on pohjimmiltaan kyse. Matkustamista leimaavat yhteisöllisyys, sosiaalisuus ja yhdessä tekeminen, jotka ovat myös olennainen osa kaikkea alalla tehtävää työtä. Tavoitteena on tuottaa sellaista palvelua ja asiakaskokemuksia, jotka vastaavat asiakkaiden toiveita, tarpeita ja odotuksia. Tärkeää asiakkaillemme on hyöty, helppous ja luotettavuus.

HSL:n brändin ytimessä ovat sellaiset määreet kuin yksinkertainen, tässä hetkessä, hyvällä asialla, yhdessä sekä asiakaskokemustavoitteet hyöty, helppous ja luotettavuus.
"Teemme seudun asukkaita hyödyttäviä asioita, jotka parantavat meidän kaikkien hyvinvointia. Kun joukkoliikenteen kulkutapaosuus kasvaa, autoilu, ruuhkat ja päästöt vähenevät. Olemme siis ihan peruslähtökohdistakin hyvällä asialla", HSL:n asiakkuus- ja myyntijohtaja Mari Flink sanoo.

HSL lanseeraa maanantaina 1.10. alkavalla kampanjalla uuden sloganinsa Parhaat matkat tehdään yhdessä. Kampanjan filmi näkyy televisiossa MTV3:lla ja Nelosella 1.-14.10. sekä Finnkinon teattereissa 1. -28.10.  Filmissä seurataan kolmea tarinaa aamun sarastuksesta myöhäiseen iltaan, ja ollaan niin perheen, neljän nuoren kaveriporukan kuin ulkomaalaisen turistipariskunnan matkassa. Arki Helsingin seudulla on täynnä hienoja hetkiä yhdessä.

Filmin ovat toteuttaneet yhteistyössä mainostoimisto 358 ja tuotantoyhtiö Cocoa.

Katso filmi:
https://youtu.be/20iJr75MyVg

 

 

Kommentit

Hyvin työntekijät, laajemmat tilat, suuret kuljetuskysymykset kulkevat puiston pysäköimiseksi. Palattuamme kotiin päätin ryhtyä toimiin kirjoittamalla https://h2g2.com/entry/A87920003 ylimmälle johdolle kirjeen, jossa he kertoivat kokemuksestani. Olin rehellinen ja täsmällinen valituksissani ja ei varmasti uhannut https://forums.thetvdb.com/viewtopic.php?f=15&t=31932&p=138880 ollenkaan.
www.wetcanvas.com/forums/showthread.php?p=21462156

In all these years, when public transport has been used, there is hardly any social or communal happening during the trip. In practice, a number of strangers travel for a short time on the same means of transport, and people do not have any contact with each other during the journey. https://www.kodi.link/

Taasko nämä höpöt, höpöt alkavat...Luulin jo, ettei näitä tule enää. Eikä tietenkään maksa mitään kun laitetaan tv-mainokset peliin. Käytän työmatkoihini julkista liikennettä ja se saattaa olla päivän aikana ainoa aika kun saan olla omien ajatusteni parissa ja ei siis en halua ketään höpisijää viereeni istumaan. Edelleen HSL kasvakaa aikuiseksi. Luulin jo, että muutos on tapahtunut mutta näinhän ei siis ole. Hömppä jatkuu ja Höseli hössäilee...

Nyt ehkä kaivattaisiin pikkaisen tähän tällaista todellisuuden tarkistamista. Kaikkina näinä vuosina kun julkista liikennettä on tullut käytettyä, niin siinä ei kyllä juuri mitään sosiaalista tai yhteisöllistä tapahdu matkan aikana. Käytännössä joukko tuntemattomia matkustaa lyhyen aikaa samalla liikennevälineellä, eikä ihmisillä ole juuri minkäänlaista kontaktia toisiinsa matkan aikana.

Ja hyvä niin. En kaipaa mitään höpötystä ventovieraiden kanssa. Tarkoitus on päästä kotoa töihin ja päin vastoin. Sosiaalinen elämä on muualla.

Tästä olen täsmälleen samaa mieltä, en missään tapauksessa kaipaakaan julkisissa liikennevälineissä yhtään mitään sosiaalista kontaktia keneenkään. Mutta ihmettelen vain sitä, että HSL höpisee jotain ihan älyttömiä jostain sosiaalisesta ulottuvuudesta joukkoliikenteessä. Ei sellaista ole.

HSL on eksynyt siitä alkuperäisestä tehtävästään. Verorahoja voisi käyttää viisaammin matkustajien hyväksi eikä keksiä milloin mitäkin kampanjoita. Eiköhän näissä HSL-matkoissa kuitenkin ole kyse vain pääsystä paikasta A paikkaan B. Ei niiden ole edes tarkoitus olla sen kummempia elämyksiä. Pääasia olisi nopea ja luotettava perillepääsy.

Jep, fokus on kesän aikana taas kadonnut. Onkohan ämpäreitä jo tilattu seuraavan sirkustapahtumaan? Hsl, keskittykää vain ja ainoastaan teidän tärkeimpään tehtävään eli hyvin julkisten liikenneyhteyksien järjestämiseen. Emme tarvitse neuvoja miten yhteisöllisyyttä lisätään, niitä neuvoja tulee joka tuutista ja jopa iltapäivälehdistä. Yhteisöllisyys on toki hyvä asia mutta Hsl:n fokus pitäisi olla kyllä jossakin muualla. Parannusta on toki jo tapahtunut ja toivon, että suunta jatkuisi eikä hömppäasiat veisi niin paljon tilaa. Ymmärrän toki, että on ihku kivaa tehdä kaikenlaista mutta kun siitä ei ole meille matkustajille eli teidän asiakkaille hyötyä. Asiakaspalvelujohtaja, joka on näiden takana on pahasti metsässä.

Kommentoi

Voit kommentoida kirjautumalla sisään HSL-tunnuksella.