Helsingin poikittaislinjastosuunnitelman toista luonnosta voi kommentoida 3.3. asti

Helsingin poikittaislinjastosta on julkaistu linjastoluonnoksen toinen versio. HSL:n suunnittelijat ovat muokanneet ensimmäistä luonnosta asukkailta saadun palautteen perusteella. Uusi luonnos on nähtävillä Helsingin poikittaisyhteyksien kehittäminen -blogissa, jossa sitä voi kommentoida sunnuntaihin 3.3. asti.

Linjastoluonnoksessa on kuvattu, millaisia muutoksia Helsingin alueen poikittaisyhteyksiin olisi tulossa 2020-luvun alkupuolella. Muutoksia esitetään linjojen 23, 33, 38, 50, 51, 52, 56, 57, 59, 63, 506 ja 552 reitteihin ja/tai vuoroväleihin ja liikennöintiaikoihin.

Suurimmat muutokset toisessa luonnoksessa ovat uusi linja 53 Arabianranta–Uusmäki ja linjan 59 reitin pidentäminen Malminkartanoon asti.

HSL toivoo kommentteja asukkailta ja suunnittelualueella liikkuvilta ensisijaisesti blogiin. Palautetta on kuitenkin mahdollista jättää myös HSL:n palautejärjestelmän ja asiakaspalvelun kautta. Kommentointiajan jälkeen HSL:n suunnittelijat käyvät saadun palautteen läpi. Tavoitteena on, että lopullinen linjastoluonnos menee HSL:n hallituksen käsittelyyn kevään aikana.

Linjastosuunnitelman tavoitteena on tarjota tiheämpiä ja sujuvampia yhteyksiä, joita matkustajien olisi entistä helpompi käyttää. Ensimmäinen linjastoluonnos oli asukkaiden kommentoitavana 14.11.–9.12.2018.

Tutustu luonnokseen ja kommentoi blogissa

Kommentit

Maunulan linjamuutoksista: Voisiko linja 66 kiertää Männikkötien kautta Tuusulantielle. Muutosten jälkeen Männikkötieltä ei pääse enää suoraan Mäkelänkadulle. On henkilöitä, joille tuottaa vaikeuksia kävellä Pakilantielle tai mennä ensi yhdellä bussilla ja siellä vaihtaa, esim. rollaattorilla liikkuvat. Pakilantieltä menee nyt kaksi bussia, 66 ja 67 Mäkelänkadun kautta. Toinen voisi tehdä lenkin Männikkötielle. Pysähtyykö linja 550 jatkossa Vesakkotien pysäkillä. Missä pysähtyvät? Pirkkolassako, entä seuraava pysäkki. Jos se pysähtyy vasta S-marketin kohdalla, miksi ei välille voisi laittaa yhtä pysäkkiä.