HSL-sovelluksen lipunmyynnissä häiriö 23.7. – toimittamatta jääneet liput hyvitetään automaattisesti

HSL-sovelluksessa oli toimintahäiriö tiistai-iltana 23.7., minkä takia sen lipunmyynti ei toiminut. Myös osa maksetuista lipuista jäi toimittamatta. Kaikki nämä liput hyvitetään asiakkaille automaattisesti. Mobiilimaksulla eli puhelinlaskun yhteydessä veloitettavat liput näkyvät hyvityksenä puhelinlaskulla viiveellä.

Jos asiakkaalla on ollut HSL-sovelluksessa voimassa oleva kausilippu, jota hän ei ole voinut käyttää sovelluksen toimintahäiriön vuoksi, hänelle hyvitetään kertalippu, jonka hän on joutunut ostamaan. Kertalipusta hyvitystä saadakseen täytyy asioida HSL:n palvelupisteessä Rautatientorilla, Itäkeskuksessa tai Itä-Pasilassa. Palvelupisteeseen pitää ottaa mukaan puhelin, jossa HSL-sovellus ja  kausilippu ovat sekä ostettu kertalippu.

HSL pahoittelee HSL-sovelluksen toimintahäiriötä ja lipunmyynnin katkosta sekä siitä asiakkaille aiheutunutta vaivaa. Lippujen toimitusongelmat johtuivat mahdollisesti valtavasta yhtäaikaisesta kysynnästä. HSL jatkaa asian selvittämistä ja tekee kaikkensa, jottei vastaava tilanne pääse toistumaan.

Kommentit

Itsellläni tuli virheilmoituksia AB- vyöhykkeellä 14.08.2019. Lopulta meni läpi ja tililtäni veloitettiin 3 yksittäista AB- bussimatkaa (3*2.80) yhden sijaan. Miten saan rahani takaisin? En osta seutulippua matkatakseni keskustan pisteelle. Menetän siinä rahani, kun kuljen vain Vantaan puolella.

Hei, pahoittelut ongelmista. Asian selvittäminen käynnistyy niin, että jätät HSL:lle palautteen vaikkapa verkkosivujemme lomakkeen kautta: https://www.hsl.fi/palaute.

"Kertalipusta hyvitystä saadakseen täytyy asioida HSL:n palvelupisteessä Rautatientorilla, Itäkeskuksessa tai Itä-Pasilassa."

Hyvitetäänkö matka palvelupisteeseen?

Hyvitys koskee niitä asiakkaita, joilla on sovelluksessa voimassa oleva kausilppu.Sillä voi tehdä myös matkan palvelupisteeseen. Ne tapaukset, joissa kausilippu on ollut voimassa 23.7. mutta ei hyvityksenhakuhetkellä, käsitellään erikseen tapauskohtaisesti palvelupisteessä.

Kiitos vastauksesta. Entäs kausilippuasiakkaat, joilla on vain C- tai CD-kautta? Hyvitetäänkö vyöhykelisä? Hyvitetäänkö BC-lippulaiselle vyöhykelisä keskustaan, vai pitääkö kikkailla itsensä Itäkeskukseen?

Hypoteettisia kysymyksiä, mutta olen utelias.

Minä olin ladannut lippuni näytölle jo kotona ja sain sen näytettyä bussissa. Matkalta tuli sitten lisää väkeä, jotka tuskailivat. Bussikuskilla oli kuitenkin sen verran pelisilmää, että viittoili porukan kyytiin vaan ja päästiin jatkamaan.

Tästä olisi voitu kuuluttaa asemilla; junassa, missä olin tästä kuulutettiin, mutta tuttava sanoi, ettei hänen junassa kuulutettu. Turhaan oli hän yrittänyt sitä lippua ostaa, kun missään ei näkynyt, ettei se sovellus toimi. Minulle tuli viesti sovelluksen kautta, ettei se toimi, hänelle ei. Mistähän moinen johtuu...???

Hei, sovelluksen Push-viestiessä on eroja liittyen matkapuhelimen käyttöjärjestelmään. Pyrimme jatkossa välittämään viestiä paremmin myös junien kuljettajille häiriötilanteissa.

HSL-sovellus ei kestänyt kymmeniä tuhansia yhtäaikaisia toimeksiantoja. Ruuhka taisi johtua Ed Sheeranin keikan aiheuttamasta piikistä matkustajamäärissä.

Kommentoi

Voit kommentoida kirjautumalla sisään HSL-tunnuksella.