HSL-sovelluksen lipunmyynnissä häiriö 23.7. – toimittamatta jääneet liput hyvitetään automaattisesti

HSL-sovelluksessa oli toimintahäiriö tiistai-iltana 23.7., minkä takia sen lipunmyynti ei toiminut. Myös osa maksetuista lipuista jäi toimittamatta. Kaikki nämä liput hyvitetään asiakkaille automaattisesti. Mobiilimaksulla eli puhelinlaskun yhteydessä veloitettavat liput näkyvät hyvityksenä puhelinlaskulla viiveellä.

Jos asiakkaalla on ollut HSL-sovelluksessa voimassa oleva kausilippu, jota hän ei ole voinut käyttää sovelluksen toimintahäiriön vuoksi, hänelle hyvitetään kertalippu, jonka hän on joutunut ostamaan. Kertalipusta hyvitystä saadakseen täytyy asioida HSL:n palvelupisteessä Rautatientorilla, Itäkeskuksessa tai Itä-Pasilassa. Palvelupisteeseen pitää ottaa mukaan puhelin, jossa HSL-sovellus ja  kausilippu ovat sekä ostettu kertalippu.

HSL pahoittelee HSL-sovelluksen toimintahäiriötä ja lipunmyynnin katkosta sekä siitä asiakkaille aiheutunutta vaivaa. Lippujen toimitusongelmat johtuivat mahdollisesti valtavasta yhtäaikaisesta kysynnästä. HSL jatkaa asian selvittämistä ja tekee kaikkensa, jottei vastaava tilanne pääse toistumaan.