HSL-sovellus toimii jälleen normaalisti

HSL-sovelluksen vika on korjattu. Lipun ostaminen sovelluksesta toimii jälleen normaalisti.

ti 6.8.2019 klo 9.15

Rahat palautuvat toimittamatta jääneistä mobiililipuista asiakkaan tilille automaattisesti. Jos kausilipun haltija on ostanut ylimääräisen kertalipun häiriön vuoksi, hyvistyksen saa asioimalla HSL:n palvelupisteessä.
 
 

Kommentit

Ei kyllä toimi hsl sovellus vaimon huawei puhelimessa tänään iltapäivällä,päivällä kyllä lipun osto onnistui. Jos en olisi mukana matkalla hän olis jäänyt pulaan. EI TOIMI HSL SOVELLUS JA JÄTTÄÄ PULAAN

How quickly will money be refunded to customer's bank accounts? I tried to buy a 7 day pass three times, a one journey pass several times and eventually it worked for a one journey pass. The problem is I now have €170 euros going out of my bank account instead of just €4,80. I barely have enough money to get tickets each way to and from work the next two days.

Miksi käyttää sovellusta, joka ei toimi? Itse kokeilin alkuaikoina mobiilisovellusta ja huonoksi havaitsin, joten siirryin takaisin matkakortin käyttäjäksi. HSL lykkää rahat johonkin pas***n sovellukseen ja sinne meni nekin rahat hukkaan. Matkakortti on varmin maksumuoto, sovellus taas epävarmin.

Sovelluksessa edelleenkin häiriöitä. Sain lipun ostettua vasta neljännellä yrittämällä, mutta jokaisesta yrityksestä on tehty veloitus tililtäni. Oletan että minulle hyvitetään kulut kolmesta lipusta, joista tuli virheilmoitus?

olen itse kuljettaja ja on hsl:ltä TÖRKEETÄ että esim 23.7 kun oli edellinen häiriö niin me saatiin lij laitteisiin viesti:tilanteesta huolimatta matkustajilta vaaditaan lippu!ja kun hsl on tämän sovelluksen luonut niin minä kuskina päästän kaikki ilmasiksi jos häiriö...ei mee mun jakeluun että ihmisen pitäis olla varautunut puhelimen lisäksi vielä käteisellä.se muutenkin toi hsl on eräänlainen suojatyöpaikka ihmisille joita ei muualle huolita!

Kuljettajien ohjeistusta on muokattu 23.7. jälkeen. Kannattaa kysyä lisää omalta liikennetyönjohdolta, jos et ollut eilen työvuorossa häiriön aikana.

Eikö pitäisi olla niin, että jos HSL pitää sovellusta merkittävänä lipunmyyntikanavana, johon myös asiakkaat voivat luottaa, niin sovelluksen toimimattomuuden ei pitäisi johtaa asiakkaiden juoksuttamiseen automaateille ja kalliimpien kertalippujen ostamiseen? Eihän matkustajia pakoteta ostamaan kertalippuja silloinkaan, kun bussin matkakortinlukija on pimeänä. Eli tieto vikatilanteesta kuljettajille (ja tarkastajille!) ja äppiä vilauttamalla ilmaiseksi bussiin.

Vai onko kuitenkin niin, että sovelluksen toimivuus ei ole asia, johon asiakas voi luottaa? Kuitenkin sitä markkinoidaan sellaisena, matkakortin korvikkeena.

Sovelluksen suosion edelleen kasvaessa HSL:n olisi syytä ottaa kantaa tähän peruskysymykseen ja myös tuoda se markkinoinnissa esiin.

Käymme läpi jokaisen häiriön ja tarvittavat kehittämistoimet niin sovelluksen vakauteen kuin lipunmyyntiin liittyen. Olemme eilen tiedottaneet kuljettajille ja tarkastajille häiriötilanteesta sekä sen päättymisestä ja ohjeistaneet miten tulee toimia.

Ennen näitä kesäkaudella sattunutta kahta pidempää häiriötä sovellus on toiminut luotettavasti. Sovelluksen luotettava toiminta on ehdottoman tärkeä edellytys, kuten totesit.  

Ikävää, että en ollut varautunut tähän eikä minulla ollut rahaa mukana. Jatkossa näköjään pakko pitää aina kolikoita mukana.

Saako kertalipun hinnan takaisin jos on kuitenkin kuukausilippu voimassa? En olis muuten pääsyt kotiin.

Vikatilanne alkoi jo klo 16:30 maissa, mutta HSL sivuilla ei löytynyt mitään infoa asiasta vielä klo 17 aikaan. Myöskään sovelluksen uutiset tai henkilökohtaiset tiedotteet eivät toimineet tai toimi vieläkään. Toivottavasti tästä opitaan ja seuraavalla kerralla tilanteesta saadaan kunnon tiedotusta nopeammin kanaviin johon kuluttaja lähtee tietoa etsimään. Pakko pitää fyysistä korttia näköjään mukana näitä tilanteita varten.

mites kun pitäisi päästä liikkuu espoon keskuksesta kotiin espoonlahteen enkä pysty ostaa lippua niin voinko vaan sanoo kuskille asiasta vai miten toimin?

Kertalippuja saa myös automaateista asemilla ja kioskeista. Liput ovat samanhintaisia. Jos kyseessä on kausilippu, niin kuljettajille on tiedotettu tästä häiriöstä. Tosin kuljettajia on niin paljon, että on mahdollista, että kaikki kuljettajat eivät vielä tiedä häiriöstä.

Ilman, että tiesin tästä, pääsin ostamaan lipun, ja tililtä hävisi se 2,80€, mutta lippua ei tullut.

Hei, liput hyvittyvät automaattisesti eli saat tuon rahasi takaisin. 

Kommentoi

Voit kommentoida kirjautumalla sisään HSL-tunnuksella.