HSL-sovellus toimii nyt normaalisti - mobiilimaksujen palautuksissa voi vielä kestää

Päivitys 26.8. klo 11:11 Mobiilimaksettujen lippujen hyvitykset voivat kestää joitain viikkoja

Mobiilimaksetuista lipuista, joita ei saatu HSL-sovelluksen viime viikon häiriön aikana toimitettua, palautetaan rahat automaattisesti asiakkaalle. Tämä saattaa kuitenkin kestää muutaman viikon, sillä käsittelemättömiä hyvityksiä ehti kertyä mobiilioperaattoreille niin paljon. Toimittamattomien korttimaksettujen lippujen katevaraukset ovat palautuneet asiakkaiden tileille.

Päivitys 23.8. klo 18:21 HSL-sovellus toimii jälleen

HSL-sovellus toimii jälleen. Sovelluksen toiminnan siirtäminen uuteen palvelinympäristöön on saatu tehtyä iltapäivän aikana.

Katevaraukset korttimaksetuista lipuista, joita ei ole saatu toimitettua, purkautuvat kahden tunnin kuluttua. Mobiilimaksetut hyvitetään normaalisti noin 2-3 päivän kuluessa.

Jos asiakkaalla on ollut HSL-sovelluksessa voimassa oleva kausilippu, jota hän ei ole voinut käyttää sovelluksen toimintahäiriön vuoksi, hänelle hyvitetään kertalippu, jonka hän on mahdollisesti joutunut ostamaan. Kertalipusta hyvitystä saadakseen täytyy asioida HSL:n palvelupisteessä Rautatientorilla, Itäkeskuksessa tai Itä-Pasilassa. Palvelupisteeseen pitää ottaa mukaan puhelin, jossa HSL-sovellus ja  kausilippu ovat sekä ostettu kertalippu.

HSL suosittelee lipun hankkimista muista kanavista, jos se on kohtuudella mahdollista. Lipuntarkastajat, konduktöörit ja bussien kuljettajat käyttävät tilannekohtaista harkintaa lippuja tarkastaessaan.

Aiemmat päivitykset

Päivitys 23.8. klo 12:08 HSL-sovelluksen lipputoimituksessa jälleen ongelmia

HSL-sovelluksessa vain osa lipuista saadaan toimitettua asiakkaille. Sovellus toimi paremmin noin kello 10.30 alkaen, mutta noin kello 12 lippujen toimituksissa on ilmennyt jälleen ongelmia. Sovellus toimii epävakaasti perjantain aikana.

23.8. klo 8:30

HSL-sovelluksessa on häiriö jonka takia koko sovellus ja sen matkalippuosio eivät toimi normaalisti ja osa lipuista jää toimittamatta asiakkaille. Myöskään asiakkaiden ostamat kausiliput eivät välttämättä näy sovelluksessa.