HSL-sovellus toimii nyt normaalisti - mobiilimaksujen palautuksissa voi vielä kestää

Päivitys 26.8. klo 11:11 Mobiilimaksettujen lippujen hyvitykset voivat kestää joitain viikkoja

Mobiilimaksetuista lipuista, joita ei saatu HSL-sovelluksen viime viikon häiriön aikana toimitettua, palautetaan rahat automaattisesti asiakkaalle. Tämä saattaa kuitenkin kestää muutaman viikon, sillä käsittelemättömiä hyvityksiä ehti kertyä mobiilioperaattoreille niin paljon. Toimittamattomien korttimaksettujen lippujen katevaraukset ovat palautuneet asiakkaiden tileille.

Päivitys 23.8. klo 18:21 HSL-sovellus toimii jälleen

HSL-sovellus toimii jälleen. Sovelluksen toiminnan siirtäminen uuteen palvelinympäristöön on saatu tehtyä iltapäivän aikana.

Katevaraukset korttimaksetuista lipuista, joita ei ole saatu toimitettua, purkautuvat kahden tunnin kuluttua. Mobiilimaksetut hyvitetään normaalisti noin 2-3 päivän kuluessa.

Jos asiakkaalla on ollut HSL-sovelluksessa voimassa oleva kausilippu, jota hän ei ole voinut käyttää sovelluksen toimintahäiriön vuoksi, hänelle hyvitetään kertalippu, jonka hän on mahdollisesti joutunut ostamaan. Kertalipusta hyvitystä saadakseen täytyy asioida HSL:n palvelupisteessä Rautatientorilla, Itäkeskuksessa tai Itä-Pasilassa. Palvelupisteeseen pitää ottaa mukaan puhelin, jossa HSL-sovellus ja  kausilippu ovat sekä ostettu kertalippu.

HSL suosittelee lipun hankkimista muista kanavista, jos se on kohtuudella mahdollista. Lipuntarkastajat, konduktöörit ja bussien kuljettajat käyttävät tilannekohtaista harkintaa lippuja tarkastaessaan.

Aiemmat päivitykset

Päivitys 23.8. klo 12:08 HSL-sovelluksen lipputoimituksessa jälleen ongelmia

HSL-sovelluksessa vain osa lipuista saadaan toimitettua asiakkaille. Sovellus toimi paremmin noin kello 10.30 alkaen, mutta noin kello 12 lippujen toimituksissa on ilmennyt jälleen ongelmia. Sovellus toimii epävakaasti perjantain aikana.

23.8. klo 8:30

HSL-sovelluksessa on häiriö jonka takia koko sovellus ja sen matkalippuosio eivät toimi normaalisti ja osa lipuista jää toimittamatta asiakkaille. Myöskään asiakkaiden ostamat kausiliput eivät välttämättä näy sovelluksessa.

Kommentit

Toisin kuin tässä kerrotaan, HSL-appi ei päivitä lipputietoja eikä kulje käyttöönottoputken läpi WiFillä eikä lähetä palautetta appin lomakkeella riippumatta verkosta.

Miksi kutsutaan sitä, että liikennöitsijä ottaa sovelluskausilipusta maksun, mutta jättää liput toimittamatta? Ja vielä kehtaa ehdottaa maksamaan jo maksetut matkat useampaan kertaan?

No sehän on petos!

Minulla on voimassaoleva kausilippu ABC ladattuna. 3 krt käynnistin kännykän uudelleen, ei auta. Sitten kirjauduin ulos sovelluksesta ja nyt kiittelee sovelluksen lataamisesta ja päästää postinumeron tai alueen syöttämiseen asti ja siinä. Ihan peestä tällainen sovellus.

Itselläni auttoi, kun vaihdoin WiFistä mobiilidataan.

Sovellus tekee katevarauksia miten sattuu. Ostettujen lippujen ja varausten määrä ei täsmää. Esimerkkinä aamu 23.8. Kokeilin ostaa lipun, kerran, ilmoitti virheestä, tarkistin pankkini varaukset välittömästi 3 katevarausta yhdestä yrityksestä ostaa lippu. Menin töihin autolla. Ei tässä voi enää kuin kiroilla! Voinko laskuttaa siitä että alan tarkastamaan katevarauksiani ja vertaamaan niitä ostettujen lippujen määrään ja kirjoitan reklamaatioita minkä kerkiän? Siihen nimittäin kuluu aikaa. Reklamaatioihin ei saa nykyään edes vastauksia. Thanks for nothing..

Om appen inte funkar och man kan ej betala med kort borde det ju meddelas åt alla chaufförer att man får åka gratis. Som tur var hade linje 321 en förstående chaufför men detta borde ju meddelas

Vi har meddelat våra samtliga kontrollanter och chaufförer att vara flexibla angående biljettinspektion, och det gör vi genast när vi fått information att appen inte fungerar. I alla fall: vi beklagar för detta och försöker åtgärda situationen som bäst, vid behov också under veckoslutet.

Siis tämänhän täytyy olla niin, ettei lippua voida vaatia, jos järjestelmä ei sitä myy. Tai jos otan taksin alle, niin HSL maksaa matkani takautuvasti.

Ensin te pelleilette nämä vyöhykkeet (A = Aivan turha, Aivan keinotekoinen), ja nyt Kontulan ala-asteella ohjelmointinurkkauksessa välitunneilla väsätty järjestelmä ei toimi. Hävetkää!!

Eikös tieto ole toimittanut tämänkin järjestelmän? Sama joka on toimittanut aikoinaan VR:n lipunmyynnin joka takkuili erittäin pitkään, kuten hsl nykyisin

Olin tulossa tänne kirjoittamaan v****untunutta kommenttia HSL:lle, mutta luettuani nämä kommentit, on pakko sanoa KIITOS teille ihanille bussikuskeille, jotka ymmärrätte ja puolustatte asiakkaitanne! Olette upeita! Toisin kuin HSL.

Olen samaa mieltä ja toivottavasti kaikki bussikuskit tekee niin ettei veloita kallista hintaa kun sovellus ei toimi. Hatutti niin paljon kun monta kertaa yritin ladalta muttei onnistunut, - käännyin himaan kun en uskaltanut nousta bussiin. Vika on todellakin silloin sovelluksen ja sen tarjoajan HSL:n ei asiakkaan jos sovellus ei toimi.

vähän väliä ongelmia ja itse olen paikallisliikenteen bussikuski ja matkustajat ihmeissään kun ei toimi ja ei ole käteistä ja sanoo hsl mitä vaan niin minä en edes myy lippua ihmiselle jolla hsl sovellus vaan menee ilmasiksi..se että hsl ei saa mobiili sovellusta kuntoon niin ei ole asiakkaan syy..ja voisi hsl keskittyä siihen miten saisi kytkettyä nuo"fuck hsl "sovelluksen liput pois..niitä kun pääsääntöisesti on nuoremmilla ihmisillä...hsl EI VOI EDELLYTTÄÄ ETTÄ ASIAKAS OSTAA LIPUN JOS HSL OMA SOVELLUS EI TOIMI.

Ваше устройство НЕ РАБОТАЕТ! ГДЕ РАЗРАБОТКА???

Miksi kausilippua ei voi tallentaa sovellukseen, niin että sen voi näyttää ilman nettiyhteyttä? VRn junaliputkin voi tallentaa. Tai miksei sama kausilippu voi olla käytettävissä sekä puhelimessa että matkakortilla?

Jos HSL vaatii kausilipun omistajia hankkimaan kertalipun, olisi ihan asiallista korvata asiakasta ajan menetyksestä, joka aiheutuu hyvityksen hakemisesta HSL:n toimistolta. Tai sitten voisi toimia fiksusti ja olla vaatimatta asiakkailta lippuja toimintahäiriön aikana...

Tämä olisi pitänyt hoitaa niin, että häiriön ajan kulkuneuvoissa saa matkustaa ilman lippua. Aivan älytön idea vaatia ostamaan kertalippuja, joista sitten saa hyvityksen käymällä fyysisesti jollain luukulla. Todella, todella huonosti päätetty!

HSL haluaa vain rahastaa ja luottaa siihen että moni ei tule hakemaan korvausta..itse olen bussikuski ja kun näitä häiriöitä on niin mun kyytiin ainakin pääsee ilmasiks ja toivon että muut kollegat osaa käyttää samaa käytäntöä..

Jaa että kausilipun omistajan pitäisi ostaa kertalippu jollain keinolla ja lähteä hakemaan hyvitys HSL:n toimistosta. Aika harhaisia kuvitelmia ja surkeaa asiakaspalvelua.

Matkustajalla on oikeus maksaa haluamallaan maksutavalla. Jos maksutapa ei ole matkustajasta johtumattomasta syystä mahdollista, matkustamisen pitäisi olla ilmaista eikä varsinkaan kalliimpaa maksutapahintaeroista johtuen. Toinen asia erikseen on juuri saman palvelun eri hinnan laillisuus siitä riippuen, miten maksaa.

bussikuski

Käytän kuukausi maksua sovelluksen kautta. Jatkuvalla tilauksella? Mikä nyt sitten neuvoksi?

On kyllä ahdistavaa ja töihin lähteminen on yhtä tuskaa tämän takia. Tässä kun ei satu lähellä r-kioskia tai vaihtoehtoisesti automaattia olemaan mistä voisin nostaa käteistä. Eli en saa lippua ostettua mistään.

Olemme ohjeistaneet liikennehenkilökuntaamme toimimaan joustavasti lipuntarkastustilanteissa, sillä kyseessä on merkittävä lipunmyyntikanavan häiriö. Itse häiriöstä olemme todella pahoillamme, ja ongelmaa pyritään korjaamaan viikonlopun aikana.

Fixt euren Scheiß, ständig kaputt

Lakkauttakaa koko mobiililippu. Muutenkin surkeasti suunniteltu, koska bussinkuljettajan pitäisi tarkastaa lipun voimassaolo, mutta sitten jos työtänsä tekee ja lipun tarkastaa, niin saa potkut kuten tämä yksi kuljettaja pari vuotta sitten. Tuntuu että suurinta osaa kuljettajista ei kiinnosta potkujen/turpaan saannin/vuoron myöhästymisen vuoksi noita mitenkään syynätä, vaan staattisen kuvan näyttäminen ikivanhasta lipusta riittää. Väärällä lipulla matkustaminen on toki petos, mutta jos henkilö ei asiaa itse myönnä niin on suhteellisuusperiaatteen vastaista että poliisi alkaisi HSL:n tarkastajan pyytämänä hakkeroitumaan henkilön puhelimeen, joka sisältää muita arkaluonteisia yksityiselämän tietoja, väärennetyn lipun löytämiseksi.

Eli: pummilla meno runkobusseissa, junissa, ratikoissa ja metrossa jatkuu kuten ennen mobiililippuaikaa, mutta nyt myös tavallisissa busseissa voi matkustaa kiitos tämän mobiililippu-uudistuksen. Olisitte hakeneet mallia joko Tampereelta jossa lukijalle pitää näyttää QR-koodi sovelluksesta, tai sitten käyttäneet hyväksi lähes joka puhelimesta löytyvää NFC-lähetin, jolla lipun tiedot voisi lähettää korttilukijaan.

ja itse olen kuski niin on tuo"fuck hsl "sovellus josta saa itse tehtyä lipun ja sen kyllä erottaa ja noita on paljon nuorisolla ja juu ei enää me kuskit ruveta lippuja katsomaan sillä olisi hsl tehtävä hoitaa tuo lipun tarkastus ja olis kaikista parasta kun koko lippuhässäkkä loppuis ja hsl alueen kulkuvälineet ilmasiksi ...

Lakkauttakaa koko HSL. Muutenkin surkeasti suunniteltu.

This is ridiculous, that users have to pay double and them waste time by going to the HSL office to get refund. Bus drivers are not notified about this issue. At our stop there is no point of sales and no way to load value to the card. We can't get to work because of HSL careless attitude and terrible customer support! If issue is caused by HSL system, HSL who takes responsibility and allow people to get to the public transport!

We are really sorry about any inconvenience we have caused, and also we are sorry if the information has not reached the bus driver in question. We inform our operators about the problems in the app as soon as we could, and the information should have been there. We do our best to fix this.

Please fix it ASAP, today still not working, cant buy a ticket in the app. Error occured message when confirming.

Sivut

Kommentoi

Voit kommentoida kirjautumalla sisään HSL-tunnuksella.