Huoltokatko HSL-kortti-palvelussa maanantaina iltapäivällä 5.8.

Ma 5.8.2019 klo 12.30

HSL-kortti-palvelussa (kortti.hsl.fi) on huoltokatko ja palvelu on hetkellisesti pois käytöstä. Katkon arvioitu kesto on kaksi tuntia.

Katkos vaikuttaa vain kortti.hsl.fi -verkkosivuston toimintaan, ja HSL-kortteja voi käyttää ja ladata myös katkon aikana normaalisti.

Kommentit

Tässä uutisessa oli kyse huoltokatkosta, joka vaikutti vain kortti.hsl.fi -verkkosivuston toimintaan. HSL-kortit (matkakortit) olivat käytössä normaalisti.

Samana päivänä oli kuitenkin ongelmia myös älypuhelimeen ladattavassa HSL-sovelluksessa. Maksu veloitettiin tililtä, vaikka lippua ei tullut puhelimeen. Aiheettomien veloitusten palautuksesta on toinen uutinen
https://www.hsl.fi/uutiset/2019/hsl-sovellus-toimii-jalleen-normaalisti-17912

Voisiko joku HSL-henkilö kertoa milloin tilitä turhaan veloitetut rahat ostoyrityksistä palautetaan? En heti huomannut, että rahat tosiaankin katoavat tilitä vaikkei lippua näy.

Kausilipun tietojen hakeminen / näyttäminen sovelluksessa ei onnistu. Tästä olisi voinut lähettää ilmoituksen.

Katkojen aikaan jos ei ole mahdollista ostaa lippua niin pitäisi päästä matkustamaan ilmaiseksi.

Tästä olisi tosiaan ollut kiva tulla joku ilmoitus sovellukseen, että mihin aikaan katko on. Minulta myös veloitettu maksut, toivon todella, että ne palautuvat takaisin.

Tarkastusmaksua ei varmaankaan peritä lapselta, joka hädissään soitti, ettei lipunosto onnistunut sovelluksella?

Rahat kyllä häviää tililtä kun koittaa ostaa mobiili lippua. Kai hsl maksaa ne takaisin?

Muuten hyvä, mutta applikaatioon olisi voinut lähettää push-notifikaation myös. Sotkee tuo nyt meinaan applikaatiosta tehtyjä lippuostoja myöskin.

Kommentoi

Voit kommentoida kirjautumalla sisään HSL-tunnuksella.