Malmilla alkaa digitaalisen asiakastyytyväisyystutkimuksen kokeilu

Malmilla matkustava, sinulla on nyt mahdollisuus tulla mukaan pilottiin, jossa HSL kokeilee digitaalista asiakastyytyväisyystutkimusta. Pääset osallistumaan kokeiluun, kun lataat älypuhelimeesi ”HSL tutkii” -sovelluksen ja vastaat sovelluksen kautta joukkoliikennettä koskeviin kysymyksiin.  

Tutkimussovelluksen kanssa keskustelevat Bluetooth-majakat on sijoitettu Malmin rautatieaseman laiturille sekä aseman ympäristön pysäkeille. Kysymykset liittyvät Malmin alueen liikenteeseen. HSL tutkii pilotissa ennen kaikkea sitä, miten digialusta soveltuu asiakastyytyväisyystutkimuksen tekemiseen, joten Malmin liikenteen ohella kokeiluun osallistuvan on tärkeää antaa palautetta myös sovelluksesta.  

”Kokeilu on osa tutkimusten digitalisoinnin hanketta, jolla pyrimme modernisoimaan  asiakastyytyväisyystutkimustemme tekemistä”, erikoistutkija Antti Vuorela HSL:stä sanoo.

”HSL on edelläkävijä digitaalisten asiakastyytyväisyystutkimusten kehittämisessä. Digitalisointi mahdollistaa sen, että saamme tutkimustuloksia reaaliajassa. Silloin voimme kohdentaa joukkoliikenteen kehittämistoimet nopeasti juuri niihin palveluihin ja kohteisiin, joissa on matkustajien mielestä eniten parannettavaa.”  

Pilottiin osallistuva tienaa pisteitä

Voit ladata sovelluksen Android- ja iPhone -älypuhelimiin App Storesta ja Google Play -kaupasta.  Sovellus on helppokäyttöinen, etkä tarvitse kirjautumiseen tunnistautumista tai salasanoja.  

Kun osallistut pilottiin, ansaiset vastaamalla pisteitä, joilla voit lunastaa matkalippuja. HSL käsittelee kaikki vastaukset nimettömänä.  

Pilotti näkyy ensimmäisen kerran katukuvassa keskiviikkona 18.9. klo 6.30-9 ja klo 15-18, jolloin HSL jakaa kokeilusta kertovia esitteitä Malmilla Kirkonkyläntien terminaalissa.

HSL kokeili keväällä digitaalisista asiakastyytyväisyystutkimusta oman henkilökuntansa keskuudessa ja pilotit osoittautuivat menestykseksi. Testaus laajenee nyt ensimmäisen kerran asiakkaille. Kokeilussa ovat mukana HSL:n lisäksi Data Rangers Oy, Hellon Oy ja JCDecaux.

Kommentoi

Voit kommentoida kirjautumalla sisään HSL-tunnuksella.