Tutkimme keväällä asiakastyytyväisyyttä ja kaluston laatua

Asiakastyytyväisyystutkimus keväällä 2020

Tutkimme matkustajien tyytyväisyyttä HSL-alueen joukkoliikennepalveluihin joukkoliikennevälineissä toteutettavalla kyselytutkimuksella. Vastaamalla autat meitä parantamaan palveluitamme.

Käytämme tutkimuksen tuloksia joukkoliikenteen kehittämisessä, henkilökunnan koulutuksessa sekä kilpailutetun liikenteen laatukannusteiden laskennassa. Tutkimuskauden päättymisen jälkeen tulokset ovat saatavilla avoimessa nettitietokannassamme osoitteessa https://hsl.louhin.com/asty/.

Asiakastyytyväisyystutkimusta tehdään busseissa, raitiovaunuissa, metrossa ja lähijunissa ajanjaksolla 13.1–15.5. Kyselyyn kerätään yli 29 000 matkustajan mielipide.

Kaluston laatututkimus keväällä 2020

Tutkimme joukkoliikennekaluston laatua havainnointitutkimuksella. Kaluston laadunvalvonnan tehtävänä on taata siistit, turvalliset ja viihtyisät kulkuvälineet joukkoliikenteen asiakkaille HSL-alueella.

Keväällä 2020 kaluston laatua havainnoidaan bussi-, raitio-, metro- ja lähijunaliikenteessä 13.1–15.5. Tutkimuskauden aikana tarkastetaan noin 4 000 bussin ja vaunun kunto.

Taloustutkimus Oy tekee HSL:n toimeksiannosta sekä asiakastyytyväisyystutkimuksen että joukkoliikennekaluston laatututkimuksen kenttätyöt.