Syksyn asiakastyytyväistutkimukset käynnistyvät ensi viikolla

Asiakastyytyväisyystutkimukset pyörähtävät käyntiin jälleen ensi maanantaista 15. elokuuta alkaen. HSL tutkii asiakastyytyväisyyttä kyselytutkimuksella joukkoliikennematkan aikana sekä kaluston laatua. Syksyllä asiakastyytyväisyystutkimusta tehdään bussi-, raitiovaunu-, metro- ja lähijunaliikenteessä 15.8. - 11.11.2016.

”Tutkimukseen vastaaminen auttaa meitä parantamaan palveluitamme. HSL käyttää tutkimuksen tuloksia joukkoliikenteen kehittämisessä, henkilökunnan koulutuksessa sekä kilpailutetun liikenteen laatukannusteiden laskennassa”, ryhmäpäällikkö Antti Vuorela sanoo
 
Tutkimuskauden päätteeksi tulokset ovat saatavilla HSL:n avoimessa nettitietokannassa https://hsl.louhin.com/asty/

 
Kaluston laatututkimus syksyllä 2016
 
HSL tutkii joukkoliikennekaluston laatua havainnointitutkimuksella. Kaluston laadunvalvonnan tehtävänä on taata siistit, turvalliset ja viihtyisät kulkuvälineet joukkoliikenteen asiakkaille HSL-alueella.
 
Syksyllä 2016 kaluston laatua havainnoidaan bussi-, raitio-, metro- ja lähijunaliikenteessä  1.9.-30.11.2016. Tutkimuskauden aikana tarkastetaan lähes 4 000 bussin ja vaunun kunto.
 
Taloustutkimus Oy tekee HSL:n toimeksiannosta sekä asiakastyytyväisyystutkimuksen että kaluston laatututkimuksen kenttätyöt.