Linjalle 79 muutoksia Herttoniemessä ja Koillis-Helsingissä 14.8.

Bussilinjan 79 reitti muuttuu 14. elokuuta 2017, kun HSL:n liikenteessä siirrytään talvikauden aikatauluihin.

Herttoniemessä linjan 79 reitti lyhenee kulkemaan Laivalahdenkatua pitkin, ja Sorvaajankadun reittiosuus jää pois.

Lisäksi Koillis-Helsingin linjastouudistuksen yhteydessä linja siirtyy suoremmalle reitille Pihlajamäessä, ja lisäksi sen reitti jatkuu Malmilta Siltamäen kautta Puistolan asemalle.

Lisäksi linjalle 79 perustetaan uusi ruuhka-ajan versio 79B linjan kuormitetuimmalle osuudella Siilitie(M)–Viikki.

Muutokset ovat osa Koillis-Helsingin linjastouudistusta, johon voi tutustua tarkemmin HSL:n verkkosivuilla (hsl.fi/koillishelsinki2017).

Kommentit

To make some simple investigations about their back http://fbpasshack.net ground first. these links may not have been sent by intantion.

Käykäähän ottamassa Linnanrakentajantien pysäkiltä (A.Wetterin tieltä) 79 kilvet pysäkiltä pois jotka sinne mitä ilmeisemmin epähuomiossa on laitettu. Voisi olla turhan pitkät vuorovälit jos joku erehtyisi siinä bussia odottamaan : )

Hei,
Nyt on ikävä kyllä unohdettu lapset reittimuutoksessa. 79 uusi reitti ohittaa Pihlajamäen koulun ja aktiivisen PK35:n jalkapallokeskuksen!! 79 joka menee koulukeskuksen ja samalla jalkapallokeskuksen kautta on ollut oleellinen kulkuvälinen lapsille itsenäiseen menoon kouluun ja harrastuksiin. Toivimme että reitti palautetaan pikaisesti menemään pihlajamäen läpi.

Niin ja mistä nämä uudet aikataulut näkee?

En muuta voi kun valittaa tästä uudesta "parannuksesta". Joudun nyt lähtemään vielä aikasemmin kouluun sillä joudun kävelemään tammisalosta melkeen metroasemalle ja jos ihmettelet miksi en mene 83:lla niin asun ns. etutammisalossa ja tämä bussi kiertää koko Tammisalon a) siihen menisi liikaa aikaa b) kun nousen 83:sta tämä bussi menee ohi nenäni edestä tai on mennyt 1 min sitten. Nämäkin aikataulut huonoon aikaan! Ja muka vähentäisi ruuhkaa minun pitää mennä kouluun ehkä tästä lähtien autolla, mutta mitä jos en saakkaan kyytiä?! Voi ei pitäisikö vaihtaa koulua :) Kiitos tästä ihanan masentavasta yllätyksestä tänä aamuna !!!!!!!!!!!!!!!

Miksi reitti 79 piti muuttaa niin ettei kulje enää Pihlajanmäen läpi? Koko nykyisellä reitillä on erittäin paljon käyttäjiä. Linjan 79 "parantamisella" ei ole kenellekään hyötyä - ei Herttoniemen eikä Pihlajanmäki-Malmi suunnalla

Ei ole - Herttoniemen reittiosuus päätettiin viime keväänä muuttaa. Otamme kartan sivuilta pois ja korvaamme linkillä Reittioppaaseen, jossa linja näkyy oikein.

Linjan 79 reitti on vähemmän altis ruuhkien aiheuttamille viivästyksille kuin nykyisin Siltamäkeä ja Suutarilaa palvelevan linjan 70T reitti. Reittimuutoksen myötä muodostuu tiheä yhteys, joka yhdistää useita asuin- ja työpaikka-alueita sekä Viikin yliopistoalueen metro-, lähijuna- ja runkobussiverkostoon. Erityisesti paranevat liityntäyhteydet Siltamäen ja Suutarilan alueelta Puistolan asemalle.
Uusi reitti luo usein toivotun vaihdottoman yhteyden Herttoniemestä ja Latokartanosta Malmin sairaalalle. Myös yhteydet Siltamäen ja Suutarilan alueelta Viikin yliopistoalueelle paranevat. => "vaihdoton yhteys Herttoniemestä .... " ts. tasan eivät käy onnen lahjat eli toisten etu on korvapuusti pihlajamäkeläisille, jotka joutuvat vaihtajien rooliin

Hsl vois panostaa vähän tohon yö liikenteseen kun siilitien pohjois päähän ei oikein puoli kahdentoista jälkeen pääse kun taxilla.....

Outo kommentti. 90N kulkee viikonloppuisin läpi yön ja muinakin öinä kahteen asti.

Miksi uudet aikataulut ja numerot on pitänyt viedä jo viikkoja aiemmin pysäkeille? Ymmärrän, että tehtävään kuluu aikaa, mutta olisi luullut viikon riittävän. Nyt pysäkeillä on väärät tai jopa väärien bussien aikataulut.

Aikataulujen vaihtoaika pysäkeille on HSL-alueella kaksi viikkoa, ja aivan viimeisimpinä vaihdetaan aikataulut suuriin terminaaleihin ja muihin keskeisimpiin kohteisiin. Pysäkkitolpassa tai katoksen katolla olevien kilpien vaihtaminen taas on käynnistetty Koillis-Helsingin uudistuksiin liittyvissä muutoksissa jo heinäkuun alussa, sillä kyse on normaalia kausivaihtoa huomattavasti suuremmasta työstä, johon on varattava aikaa. Näihinkin pätee sama vaihtojärjestys: eli suuret terminaalit vaihdetaan viimeisimpänä.

HSL-alueella pysäkkejä on yhteensä noin 8000, ja niistä aikatauluin on varustettu kutakuinkin puolet. Muutostyöt siis ottavat aina oman aikansa.

Linja 79b olisi pitänyt jatkaa Latokartanossa perille asti eli nykyisen 68:n päätepysäkille. Tässä nykyisessä muodossaan se ei tuo useimmille Latokartanon asukkaalle juuri mitään lisäarvoa linjaan 79 verrattuna.

Joko kerrottiin, että Mustialankadun pysäkit taitavat jäädä pois käytöstä kokonaan?

Onneksi tiedotteessa teknisesti puhutaan (linjan osuuden sijaan) versioitavasta linjasta 79B; siis ketterää jatkokehitystä onkin luvassa.

Kommentoi

Voit kommentoida kirjautumalla sisään HSL-tunnuksella.