Rakennustyöt muuttavat bussireittejä Kalasatamassa

Kalasataman keskuksen REDIn rakennustyöt aiheuttavat muutoksia alueen liikennejärjestelyihin 5.5. lähtien.

Bussit 55 ja 56 ajavat Kalasataman alueella molempiin suuntiin Vanhaa Talvitietä pitkin. Linjan 505 reitin loppupäästä jää pois lenkki Vanha Talvitie - Verkkosaarenkatu - Hermannin rantatie - Työpajankatu.

Linjoille 56 ja 505 tulee yhteinen päätepysäkki Panimokadulle. Hermannin rantatien pysäkki Agroksenkuja (3006) sekä pysäkit Verkkosaarenkadulla (3011) ja Työpajankadulla (3002, 3003, 3004, 3005 ja 3239) jäävät pois käytöstä.

Muutoksia tulee myös Kalasataman metroaseman pysäkeille Itäväylällä. Ensimmäisessä vaiheessa Sörnäisten rantatieltä itään päin ajava linja 16 sekä yöbussit 90A, 85N-97N ja 841N siirtyvät kiertotielle. Ne pysähtyvät metroaseman lähistöllä olevalla väliaikaisella pysäkillä.

Idästä päin ajettaessa nämä linjat siirtyvät kiertotielle 19.5. alkaen. Yöbussit eivät pysähdy tässä suunnassa metroaseman pysäkillä 5.5. - 18.5. Pysäkki on linjan 16 käytössä ja sinne kuljetaan metroaseman laituritason kautta.  

Tilapäiset reitit ovat käytössä arviolta vuoteen 2017 asti.

Lisätietoa ja reittikartat

Kommentit

No niin - nyt sitten pidenettiin kävelymatkaa Kalasatamasta metropysäkille... ei juma! Kuinkahan kauan tämä kiertojärjestely kestää? Pasilaan päin Kalasatamasta on todella hankalaa päästä eli eikö ne Pasilaan päin menevät bussit, - 50, 58, 59,- voisi pysähtyä kiertoreitin väliaikaisilla pysäkeillä! Mielestäni nykyinen kävelymatka Kalasatamasta Itäväylän pysäkille, rappusineen, on todella kohtuuton. Etenkin kun Helsingin kaupunki niin ylpeenä kirjoittaa ja mainostaa Kalasataman ns autottomia kortteleita. Eikö tuon edellyttäisi sujuvaa ja hyvää julkista liikennepalvelua? Nythän se meille kalasatamalaisille on mitätön...

Kamalaa jumittaa oli bussissa 58 Kalasataman kohdalla. Matka Pasilasta Herttoniemeen kesti tuplasti kauemmin kuin yleensä. Myöhästyin reippaasti tärkeästä tapaamisestani. Samaa mieltä, että kyllä Reittioppaassa tulisi huomioida pidentynyt matka-aika!

Reitti ihan jumissa ja matkassa kesti melkein 20 minuuttia kauemmin. Olisi hyvä jos reittioppaassa arvioitu matka-aika vastaisi edes jotenkin todellisuutta poikkeusreitinkin aIkana.

Ovatko Kalasataman Työpajankadun pysäkit kutsuplussa käytössä Kalasataman rakentamisen ajan?
Pääseekö Kutsuplussalla uudelle Kalasataman asuntoalueelle?

Samaa mieltä muiden Kalasataman asukkaiden kanssa. Olisiko jo aika hilata niitä pysäkkejä lähemmäksi, niin pääsisi kulkemaan Kumpulaan ja Hämeentien päähän muutenkin kuin kävellen Sörnäistenlaiturilta.

Kiitos etukäteen!

Oliskos kenties mahdollista saada kartat joukkoliikennevälineiden uusista pysäkeistä, niin vaihto metrosta tai metroon voisikin sujua ?

Eli jos voi pyytää, niin asiakaspalvelua, kiitos

Matkustajathan maksavat HSL/HKL-organisaation väen palkat.

Kartat pysäkeistä ja poikkeusreiteistä löytyvät tiedotteessa olevasta linkistä https://www.hsl.fi/kalasatama

HSL:n kustannuksista puolet katetaan lipputuloista ja toisen puolen rahoittavat jäsenkunnat. Henkilöstökulut ovat marginaaliset liikennöintikorvauksiin verrattuna.

Jos ihan tarkkoja ollaan, HSL:n ja joukkoliikenteen kustantaa suurimmaksi osaksi HSL-kuntien veronmaksajat. Lipputulot ovat lähinnä kermakuorrute rahavirroissa. Joten "ihmettelijä" voi unohtaa kuluttaja-asenteen ja tyytyä hallintoalamaisen rooliinsa.

Hei,

Olisiko Kalasatama vihdoin mahdollista saada julkisen liikenteen piiriin. Tuo muutos kasvattaa jo entisestään älyttömän pitkää kävelyä Arielinkatu 2 opiskelija-asunnoista 55 pysäkille, jotta pääisi Kumpulaan.

Nyt voisi linjan 55 Koskelasta siirtää Hämeentielle takaisin kun se muutenkin suoristetaan vanhalle talvitielle

Jep minäkin toivon niin pääsisi sörkästä suoraan 55 koskelaan yms tai sitten 55 sama reitti kun nytten ja 55a käyttäisi hämeen tien reittiä tai 55k :) :)

Hoitakaa tiedotus kuntoon. Ajelin ennen dösää, ja mulle vittuiltiin teidän mokista. Ette te tiedä reaalimaailmasta mitään. Moni suunnittelija ajan dösää? Vastausta odotellessa.

ne herra suunnittelija herrat voi sanoa ajaneensa bussia ja tietävänsä kaiken siitä. viis vuotta ajaneet ja sitten siirtyneet parempiin hommiin, tietävät aivan kaiken, mielestään, vaikka johtotehtävissä olisivat olleet jo 20 vuotta....

Miten bussikuskin hommista voisi edes siirtyä suunnittelijan hommiin ellei sitten vaihda firmaa? Käsittääkseni suunnittelijat ovat HSL:llä töissä ja bussikuskit eivät.

he ovat vaihtaneet firmaa, bussiyhtiöstä hslään

Kommentoi

Voit kommentoida kirjautumalla sisään HSL-tunnuksella.