Palvelupisteemme muutti Asematunnelista päärautatieaseman länsisiipeen

Uusi palvelupisteemme toimii nyt Helsingin päärautatieaseman länsisiivessä. Asematunnelin piste ei ole enää käytössä.

Uusi piste sijaitsee rautatieaseman länsisiiven katutasossa samalla käytävällä tarkastusmaksutoimistomme, VR:n lipputoimiston ja Helsingin kaupungin matkailuinfon kanssa. Sen käyntiosoite on Elielinaukio 3.

”Joukkoliikenteen asiakkaat hyötyvät siitä, että meidän, VR:n ja Helsingin kaupungin matkailuinfon tilat sijaitsevat jatkossa lähellä toisiaan”, osastonjohtaja Mari Flink sanoo.

Pääset palvelupisteeseen Elielinaukion puolelta aukion eteläpäässä sijaitsevan asemalaitureille vievän käytävän kautta. Asemalaitureilta päin pisteeseen pääsee raiteen 11 puolelta.

Piste on myös muuton jälkeen auki arkisin klo 7.30-19. Lauantaisin ja sunnuntaisin piste palvelee klo 9.30-17.

Järjestämme muuttoviikolla opastusta sekä vanhalle että uudelle palvelupisteelle.

Mari Flink muistuttaa siitä, että lippuihin ja muihin joukkoliikenteeseen liittyvien asioiden hoitaminen ei enää nykyään välttämättä edellytä käyntiä palvelupisteessä, vaan voit hoitaa niitä myös verkossa, mobiilisti ja lippuautomaatilla.   

”Seikka on otettu huomioon uudessa palvelupisteessämme. Asiakasneuvojien työhön kuuluu jatkossa entistä enemmän se, että he opastavat asiakkaitamme käyttämään palvelukanavistamme sitä, joka on kuhunkin tilanteeseen nopein ja käyttökelpoisin.”  

Pasilan ja Itäkeskuksen palvelupisteet jatkavat toistaiseksi entisillä paikoillaan ja entisin aukioloajoin.

Kommentit

***
Mari Flink muistuttaa siitä, että lippuihin ja muihin joukkoliikenteeseen liittyvien asioiden hoitaminen ei enää nykyään välttämättä edellytä käyntiä palvelupisteessä, vaan voit hoitaa niitä myös verkossa, mobiilisti ja lippuautomaatilla.
***
Matkakortin lataaminen ilman ylimääräisiä kuluja? Matkakortin lataaminen verkossa? Lipunmyyntiautomaatteja jokaisella asemalla?

Miksi juna-asemien uusilla automaateilla ei pysty ostamaan kuukausilippua eikä lataamaan rahaa matkakorttiin?
Varsinkin nyt kun jätitte suhteettoman suuret välitysmaksut asiakkaan maksettaviksi.
Vain kertalipun ja vuorokausilipun osto onnistuu, ja sekin vain BC-alueelle. Busseissakaan ei voi ostaa kuukausilippua eikä ladata arvoa kortille.
Rahastusta? Välinpitämättömyyttä?

Näin esimerkiksi Leinelän juna-asemalla. Älkää selittäkö että 2 km kävelymatkan päässä on kauppa, jossa voi ladata - 2 euron lisämaksua vastaan. Aika kova välitysprosentti!
Lisäksi ko. kaupan myyjä tekee jatkuvasti virheitä lippujen latauksessa, lataa ihan mitä sattuu niin ajan kuin vyöhykkeiden suhteen.
Automaatin voisi laittaa myös vaikka Leinelän keskeisimmälle bussipysäkille, jos juna-asema ei käy.

Vastausta odotellen.

Nyt ”uudistus” on synonyymi sanoille ”huononnus”, ”palvelutason pudotus”.

- Miksi 2 viikon kausilippu on kalliimpi (per päivä) kuin 30 päivän kausilippu?
Jos lomani alkaa keskellä kuukautta (aina ei voi otse valita) niin ostaisin sen esim 14-16 vrk ennen lomaa ja toisen samanmoisen palkkapäivään asti loman jälkeen.

Odotan tähänkin kysymykseen hiljaa tehdystä ”uudistuksesta” vastausta.

Joka ikisellä metro- sekä juna-asemalla, sekä myös ruuhkaisimmalla raitiovaunujen pääpysäkillä pitää ehdottamasti olla mahdollista ladata 100% lippuvalikoimasta.

Ihmetellä täytyy, että pääkaupunkiseudun ihmisten matkakorttien nettilataus aina vaan siirtyy. Suorastaan tragikoomista on, että oman kaupungin korttia ei pysty lataamaan mutta Suomessa on jo vuosia voinut ladata Tallinnan kortteja.

Suoralainaus
********
Mari Flink muistuttaa siitä, että lippuihin ja muihin joukkoliikenteeseen liittyvien asioiden hoitaminen ei enää nykyään välttämättä edellytä käyntiä palvelupisteessä, vaan voit hoitaa niitä myös verkossa, mobiilisti ja lippuautomaatilla.
*******
On pakko koska matkakortin lataus ei onnistu netissä ja se laitettu maksulliseksi muualla kuin hsl omissa harvoissa paikoissa olevista latauspisteissä tai palvelupisteissä.
Olisi kiva tietää milloin tämäkin saadaan toimimaan. Päivä kaksi sitten Chatin kautta tiedustelin, eipä siellä ollut henkilö osannut sanoa muuta kuin ehkä tänän vuoden aikana...erittäin heikko suoritus

"lippuihin ja muihin joukkoliikenteeseen liittyvien asioiden hoitaminen ei enää nykyään välttämättä edellytä käyntiä palvelupisteessä, vaan voit hoitaa niitä myös verkossa, mobiilisti ja lippuautomaatilla."

Jokos verkossa voi ladata matkakorttia?

Ei onnistu näin pohjoisessa. Etelämpänä, kuten Tampereella, kyllä toimii. Vai miten se meni?

Kommentoi

Voit kommentoida kirjautumalla sisään HSL-tunnuksella.