Ändringar i biljetter köpt med reskassa

Annullering av 360-dygnsbiljett köpt med reskassa

Om din anställda flyttar ut från HRT-området eller om dennes arbetsförhållande upphör kan vi annullera en 360-dygns personalbiljett som har köpts med reskassa. Diskutera med den anställda för att bestämma biljettens sista giltighetsdag. Efter detta ska du kontakta HRT:s företagskundservice och informera oss att du vill annullera en 360-dygns personalbiljett som din anställda har köpt med reskassa. Du behöver också meddela biljettens sista giltighetsdag. Vi ersätter alla hela perioder på 30 dygn som finns kvar av den 360-dygnsbiljetten. Om arbetstagaren har köpt biljetten och använt både reskassa och sitt eget betalningssätt, kompenserar vi företaget och arbetstagaren för beloppet proportionellt.

 

Dessutom debiteras ditt företag en uppsägningsavgift på 39–70 euro. Avgiftens storlek beror på de zoner som anges på biljetten. Vi annullerar arbetstagarens biljett den dag som du uppger. Den anställda får inget separat meddelande om att biljetten kommer att annulleras. Därför är det viktigt att denne informeras om biljettens sista giltighetsdag.

Uppdatering av zoner för en 360-dygnsbiljett köpt med reskassa

Om din anställda flyttar till en ny adress och behöver nya resezoner för sin personalbiljett kan vi utvidga biljettens reseområde. Diskutera med din anställda för att bestämma när de nya zonerna ska börja gälla. Efter detta ska du kontakta HRT:s företagskundservice och informera oss att du vill uppdatera en 360-dygns personalbiljett som din anställda har köpt med reskassa. I denna situation annullerar vi din anställdas 360-dygnsbiljett och ersätter alla hela perioder på 30 dygn som finns kvar. Om arbetstagaren har köpt biljetten och använt både reskassa och sitt eget betalningssätt, kompenserar vi företaget och arbetstagaren för beloppet proportionellt.

 

Efter detta kan du bevilja din anställda ett belopp för att köpa en ny 360-dygnsbiljett med nya zoner. Det här kan du göra själv eller du kan kontakta vår kundservice per telefon. Du ska informera din anställda om den nuvarande biljettens sista giltighetsdag. Den anställda måste även informeras när denne kan köpa en ny biljett med de nya zonerna.