Skapa rapporter

På mellanbladet ”Rapporter" kan du ladda ner två typ av Excel-rapporter: förmånstagarrapporter och inköpsrapporter.

Förmånstagarrapport

Förmånstagarrapporten visar information om alla de förmånstagare som i detta nu finns i tjänsten. I rapporten finns följande information om varje förmånstagare: namn, faktura, identifierare, förmånstyp som är i bruk (periodbiljett eller reskassa), giltighetstiden för förmånen och det kvarstående beloppet (om förmånstyp är reskassa).

Inköpsrapport

Inköpsrapporten visar information om alla de inköp dina försmånstagare har gjort i en Excel-rapport. När du laddar ner rapporten kan du välja den period för vilken information om inköpen ska visas. I rapporten finns följande information om varje köphändelse: köpdatumet av biljetten, namnet på förmånstagaren som köpt biljetten, förmånstagarens faktura och identifierare, namnet på den köpta biljetten, de zoner som biljetten täcker, giltighetstiden för och priset på biljetten.

Inköpsrapporten är ett viktigt stöd för företagets ekonomi, eftersom den innehåller mer detaljerad inköpsinformation om varje förmånstagare än fakturan som du får för tjänsten.