Spårvagnslinje 13 i trafik igen från torsdag 8.1 kl. 16.30

Spårvagn 13 Böle-Fiskehamnen-Knekten trafikerar igen. Spårvagnen kör som vanligt på fredag 9.1.

Spårvagnslinjerna 13 och 13H trafikerade inte på grund av ett fel i kontaktledningarna. Kontaktledningarna fick en betydande skada. Reparationen krävde omfattande arbete som tog flera dagar.

Mellan Fiskehamnen och Böle kunde resenärerna använda busslinjerna 59, 500 och 510. Också busslinjerna 55 och 56 trafikerade Hermanstads strandväg.

Ersättningsbuss 13X körde motsols mellan Fiskehamnen och Knekten enligt den blå linjen på kartan nedan, med cirka 15 minuters intervall.