Kausilippuja ei muuteta arvoksi, yli 70-vuotiaille ja karanteenissa oleville hyvitys kausilipusta takautuvasti

HSL ei muunna kausilippuja arvoksi toistaiseksi tiistaista 17.3. alkaen. Kausilippujen muuntamisesta arvoksi on luovuttu, koska toimenpide edellyttää asiointia HSL:n tai kuntien palvelupisteessä. Koronaviruksen leviämisen ennaltaehkäisemiseksi ja pisteiden henkilökunnan sekä asiakkaiden terveyden vuoksi kausilipun muuttaminen arvoksi keskeytyy.

HUOM! Tuorein versio tästä uutisesta on luettavissa verkkosivuillamme täällä.

Näin voimme vähentää henkilökunnan ja asiakkaiden riskiä tartunnan saamiseen ja asiakaskontakteja viruksen leviämisen aikana. Kauden muuttaminen arvoksi on ollut maksullinen palvelu, josta on peritty 6 euron käsittelymaksu. 

Varsinaiset hyvitysperusteet eivät ole muuttuneet. Voit hakea hyvitystä palvelupisteestä, kun kyseessä on jälleenmyyjän virhe tai kun asuin-, työ- tai opiskelupaikkasi siirtyy HSL-alueen ulkopuolelle. Lisäksi hyvitystä voi hakea kuolemantapauksessa, sairaalassaolon sekä lakon tai liikennehäiriön takia.

Hyvitämme myöhemmin yli 70-vuotiaiden kausilipuista sen osuuden kausilipusta, joka on voimassa 18.3. alkaen ja on ostettu ennen tuota päivämäärää. Sen jälkeen ostettuja kausilippuja ei enää hyvitetä. Ilmoitamme myöhemmin, milloin voit hakea hyvistystä takautuvasti. 

Normaali etätöihin määrääminen koronaviruksen vuoksi ei tällä hetkellä oikeuta saamaan hyvitystä HSL-kortilla tai HSL-sovelluksessa voimassa olevasta kausilipusta, ei myöskään ulkomaanmatkan jälkeen määrätty kotikaranteeni.

Jos kunnan viranomaiset määräävät sinut karanteeniin, voidaan hyvitys tehdä jälkikäteen. Karanteenista tai eristämisestä tarvitset kunnan tai sairaanhoitopiirin tartuntataudeista vastaavan lääkärin päätöksen. Kopio päätöksestä riittää. THL:n tekstiviestillä lähettämä tieto  karanteenista ei riitä todistukseksi.

HSL-kortilla oleva kausilippu muutetaan arvoksi takautuvasti, jos sinulla on yllä mainittu lääkärin päätös karanteenista. Muutos tehdään niiltä päiviltä, jotka ilmenevät päätöksestä. HSL-sovelluksen jatkuvasta säästötilauksesta saat hyvityksen vain niiltä päiviltä, jolloin olet ollut karanteenissa. 

HSL-sovelluksen kausilipusta hyvitystä haetaan HSL:n palvelupisteestä. Mukana täytyy olla kunnan tai sairaanhoitopiirin tartuntataudeista vastaavan lääkärin päätös. Hyvitys maksetaan pankkitilillesi. Hyvityksen saa niillä perusteilla, jotka ovat sovelluksen käyttöehdoissa.

HSL-kortilla ja HSL-sovelluksella on erilaiset käyttöehdot, minkä takia myös  hyvityskäytännöt ovat erilaisia. Sovelluksessa ei käytetä arvoa lippujen ostamiseen.

Kunnan tai sairaanhoitopiirin tartuntataudeista vastaavan lääkärin päätöksen voi myös skannata HSL:lle osoitteeseen apj@hsl.fi  yhdessä HSL:n hyvityshakemuksen kanssa.

   

Kommentit

Erikoista, että vain yli 70- vuotiaat eläkeläiset huomioidaan lippumaksujen palautuksissa. Olen 65 vuotias normaalisti eläkkeelle jäänyt. Lipun hankin pelkästään harrastuksia varten ja minun yleensä kannattaa ostaa ns kk-lippu, josta maksan sen noin 60€, saman kuin työssä käyvät. Nyt ehdin matkustaa 5 kertaa ennen kuin kaikki menot loppuivat. Yhden matkan hinnaksi tuli siis noin11€. Minä eläkeläinen olen siis sopiva avustamaan hsl:aa!

On törkeää. Teknisesti huono sovellus, jos ei voi asiakas laittaa tauolle palvelua, jota ei käytä, oli nyt kyseessä pakko eli ei. Vähävaraisena tämä 53/kk kyllä tuntuu nyt omassa tilanteessa pahalta, kun työpaikka on kiinni, etätyöpakko riskiryhmäläisenä (astma) ja, että sen voi perua ainoastaan maksamalla irtisanomismaksu. Huonoa palvelua ja epärehellisyyttä, joka pahentaa monien tilannetta. Nythän on aikaa parantaa sovellusta ja suunnitella sinne se osio, että "palvelun" voi laittaa tauolle.

Tehkää kaikki valitus tästä väärästä päätöksestä, jonka HSL on poistanut arkistoidusta 17.3. (muokattu 25.3.) uutisesta/tiedotteesta ja jättänyt kokonaan pois uudesta uutisesta. Julkinen asia ja helppo valittaa.
http://hsl01.oncloudos.com/vhp/202030370.PDF

Juurikin näin, jutun opetus on, älä osta kausi-säästölippua. Itselläni on vuoden lippu. Tänään napsahti tililtä 124 euroa (ABCD-lippu). Työpaikalle en ole päässyt kahteen viikkoa ja tulevista viikoista ei näkymiä. En luettele tähän perusteita tehdä etätöitä, kaikki perusteet ja suositukset löytyvät jo edellisistä kommenteista. Haluan kuitenkin todeta, että HSL:n lause NORMAALEISTA etätöistä on perin merkillinen käsitys tästä POIKKEUSAJAN etätöistä.

On täysin uskomatonta, että HSL ei ole mukana talkoissa, joissa lähes tulkoon kaikki yrittäjät joutuvat olemaan: pienyrittäjät, suuremmat yrittäjät, kaupat, kahvilat, ravintolat, taksit ym. Samoin tietysti tavallinen kansalainen on mukana talkoissa eikä riskeeraa omaa ja muiden terveyttä, rahallisestikin joudumme varmasti myöhemmin osallistumaan talkoisiin.
Ei pitäisi olla hankalaa siirtää sähköisen lipun kautta eteenpäin X viikoilla (kuinka monta viikkoa etätyömme kestävätkään?). Tämä voidaan tehdä hyvin jälkikäteen, viimeistään, kun uusi kausi alkaa (minulla vuoden alussa). Päätös korvauksesta / kausilipun voimassaoloajan siirtämisestä olisi kuitenkin asiallinen jo nyt.

HSL piti eilen hallituksen kokouksensa. Julkaistuissa kokousmuistiinpanoissa ei ollut sanaakaan koronasta, ei taida pienen ihmisen tilanne kiinnostaa.

Hyvät ihmiset, mikä on siis jutun opetus: se on se, että älä ikinä osta HSL:ltä pitkää kautta. Siinä käy huonosti, jos jostain syystä et pystykään sitä käyttämään. En ole koskaan hurahtanut HSL:n mainoksiin pitkän kauden ostamisesta ja tämän jälkeen en takuuvarmasti ikinä sellaista erehdystä tee, että ostaisin pitkän kauden. Täysin hukkaan olisi mennyt nyt itseltäkin, jos sen virheen olisin tehnyt.

Ja se on aivan täysin merkityksetöntä ja epärelevanttia kulkeeko ne liikennevälineet, jos kaikki tarve käyttää niitä on poistunut.

HSL vetoaa siihen, että liikenne kuitenkin kulkee joten kausilippuja ei voi muuttaa arvoksi. Kuitenkin liikenne kulkee harvennetuin vuorovälein ja vuoroja on peruttu. Eli käytännössä palvelua ei ole normaalilla tavalla saatavilla. Lisäksi suositellaan välttämään turhaa matkustamista. Tästä kaikesta seuraa se, että harvennetuilla vuoroväleillä en pääse töihin normaalisti ja joudun kulkemaan omalla autolla tai pyörällä. Matkustustarpeeni on siis muuttunut muista syistä kuin vaikka etätyöhön siirtymisestä. Tämän takia minun tulee saada muuttaa kausilippu arvoksi niiden ehtojen mukaisesti, mitkä HSL on ohjeissaan luvannut kausilippua ostaessani. Tämä HSL:n linjaus kausilippujen arvoksi muuttamisen yhtäkkisestä lopettamisesta ei mitenkään voi olla hyväksyttävä minkään kuluttajasuojan näkökulmasta. Saattaa hyvinkin olla, että tällaisen asiakaskokemuksen ja kärsimäni rahallisen tappion myötä jään jatkossa lopullisesti muiden kulkuvälineiden käyttäjäksi HSL:n julkisen liikenteen sijaan.

Kuluttajaneuvonnasta sanoivat, että yksipuolinen ehtojen muuttaminen ei ole ok. HSL:n tulisi antaa mahdollisuus vaikkapa sähköisesti anottuna muutta kausi arvoksi, tai sitten jälkikäteen asiakaspalvelupisteissä, kun ne jälleen avataan tähän käyttöön. Kuluttajaneuvonnassa sanottiin myös, että asia viedään yleiselle tasolle käsittelyyn, koska reklamaation aihe koskee monia muitakin ihmisiä.

Kuluttaja- ja kilpailuviranomainen on tiedottanut aiheesta omilla verkkosivuillaan. https://www.kkv.fi/ajankohtaista/Uutiset/2020/18.3.2020-kuluttajaneuvonta-vastaa-121-kysymysta-koronasta/
Kohdassa 8 todetaan muun muassa näin: Koska joukkoliikenne toistaiseksi kuitenkin toimii ja palvelee normaalisti, ei esimerkiksi etätyöhön määrääminen lähtökohtaisesti oikeuta lipun hinnan palautukseen tai sen voimassaoloajan siirtämiseen. Tilanne muuttuu, jos julkista liikennettä huomattavasti rajoitetaan viranomaismääräyksin tai liikennöitsijän omin päätöksin.

Seuraamme siis tällä hetkellä tiiviisti viranomaispäätöksiä niin liikkumista kuin terveyttäkin koskevissa kysymyksissä ja toimimme niiden mukaisesti parhaan kykymme mukaan.  

Eihän liikenne toimi normaalisti. Vuorovälejä on harvennettu ja nyt ilmeisesti vielä kuljettajien sairastumisten takia perutaan liikennettä. Keinot hoitaa tilanne inhimillisesti kyllä löytyisi, jos vain HSL:lta löytyisi tahtoa. Nyt tahtotila näyttää olevan asiakkaiden lippurahojen pimittäminen ja viestintä, jossa asiaa selitellään parhain päin. Kyllä luulisi, että näin iso ja merkittävä julkinen palvelulaitos pystyisi selkeästi parempaan.

Hyvä HSL, tämähän on täysin eri asia mistä matkustajat ovat käärmeissään!
Me emme pyydä lipun hinnan palautusta tai voimassaoloajan siirtämistä, vaan vaadimme korvaavaa menettelyä, jotta sopimusehtojen 9.3 oikeus muuttaa jäljellä oleva kausi arvoksi. Jos tämä on mahdollista toteuttaa korvaavana menettelynä yli 70 vuotiaille, miksi ei kaikille?

Edelleenkään, vaikka vetoatte tuohon tiedotteeseen varmaan 20:ttä kertaa, siinä ei todeta että menettelynne olisi laillinen. Sopimusehtoihin kuuluvaa oikeutta ei voi yksipuolisesti irtisanoa toteamalla, että edellytetään asiointia palvelupisteellä, koska selvästikin pystytte hyvittämään kauden arvoksi takautuvasti.

Haloo HSL - osallistukaa näihin talkoisiin ja estäkää ylimääräinen turha matkustelu julkisilla hyvittämällä tällä hetkellä voimassa olevat kausiliput. Helpottaisi monen esim. irtisanotun ja lomautetun tuskaa.

Olen opiskelija ja matkakortin kausilippu on melko iso kulu kuukaudessa 250 euron tuloihin ( opintotuki) nähden! Yliopistot ja AMK kampukset on kiinni, eli opiskelu tapahtuu verkossa. Silti joudun maksamaan kortin kuukausimaksun. Toki voin lähteä huvikseni ajelemaan bussilla ympäei kaupunkia, kun keta on maksettu. Ihmisiä.on kuitenkin supsiteltu välttämään turhia kulkemisia julkisissa liikennevälineissä.

On uskomatonta ettei lipun matkustusaikaa voida siirtää, ilman, että korttia käyttää paikan päällä palvelupisteessä. Melkoinen suunnittelumoka!

HSL toimii tässä tilanteessa jäykästi ja byrokraattisesti. Huonoa asiakaspalvelua!

Kommenttinne ”Kausilippujen muuntamisesta arvoksi on luovuttu, koska toimenpide edellyttää asiointia HSL:n tai kuntien palvelupisteessä” ei ole kestävä. Tänä päivänä luulisi, että asia olisi mahdollista tehdä myös etänä verkossa. Ja kun näin ei ole, luulisi että edes ihmiset saisivat rahansa takaisin/siirrettyä maksetun kauden myöhemmäksi/vaihdettua kauden arvoksi edes tämän epidemian jälkeen takautuvasti. Se, että voitte maksetun kauden korvata, mikäli on oikeanlainen todistus koronasta jotuvasta karanteenista EI TOIMI, koska hyvin harva saa edes testauttaa itsensä! On hyvin väärin, että lomautetut/työttömät/etätöihin pakotetut/riskiryhmiin kuuluvat eivät saa mitään hyvitystä maksetusta kaudesta, kun tavallisesti kuitenkin on mahdollista muuttaa korttia 6e hintaan - sen pitäisi olla vähintäänkin mahdollista tässäkin tapauksessa. Julkista liikennettä on vähennetty ja hallitus päättäny että nyt ei liikuta - hsl:n on tultava vastaan.

Itse olen ladannut kortin kesäkuun puoleen väliin, mutta minulla ei ole ollut mitään asiaa julkisen liikenteen käyttöön viime viikosta lähtien. Toivon tähän todella muutosta tänä vaikeana aikana - ihan kaikkien vuoksi.

Auttaisiko ryhmäkanne käräjäoikeuteen? Jospa jopa HSL taipuisi sen uhan edessä... epäilen kyllä ettei.

Todennäköisesti helpointa olisi saada ensin KKVn linjaus asiasta, joko yksittäisenä tapauksena tai ryhmäkanteena (en tiedä onko ryhmäkanne KKV:lle mahdollinen). Tosiaan, vaikka HSL on kieltäytynyt hyvittämästä kausilippujen jäljellä olevaa aikaa arvoksi palvelutiskien sulkemisella tms. perustelulla - on silti HSLn annettava sopimusehtoja vastaava korvaava menettely.
HSL toteuttaa tämän menettelyn yli 70 vuotiaille (heitä ei edelleenkään ole MÄÄRÄTTY karanteeniin, vaan toimintaohjeena on karanteeninomaiset olosuhteet). Kysymys onkin siitä, miksi HSL ei tarjoa korvaavaa menettelyä kaikille vaikka hallitustasolta asti on ohjeistettu pysymään kotona ja olemaan käyttämättä julkista liikennettä jos mahdollista.

Eniten tämä haiskahtaa rahojen panttaukselta. HSL ei myöskään voi vedota siihen, että jälkikäteen hyvitys on mahdoton, koska toteuttaa sen tietyille ryhmille.

Perheellämme on kausilippuja yli 400 euron arvosta. Julkista liikennettä, julkisia paikkoja ja kouluja kehotetaan välttämään. Työpaikka on siirtynyt kotiin. On väärin, jos jäljellä olevasta kaudesta ei saa korvausta.

Ehdottomasti esim. Säästölippu pitäisi nyt voida laittaa katkolle/irtisanoa ilman sakkomaksua, vaikka olisi ollut alle 12 kk:tta voimassa!
Sitä turvallisempaa niillä on kulkea, joiden on pakko, kun kulkuvälineissä on väljempää. Ja sitten voisi vaikka vuorojakin vähentää, ilman että syntyisi tungosta. Ja tähän HSL:n tulisi nyt vastuullisesti kannustaa, ei turhia matkoja julkisilla välineillä!
Nyt vähän vastuullisuutta ja oman kortensa kekoon kantamista HSL!

On täysin selvää ja kohtuullista että HSL:n pitää pidentää - ilman erillistä pyyntöä ja asiointia HSL:n palvelupisteessä - kaikkien voimassaolevien kausilippujen voimassaoloaikaa 17.3.2020 alkaen niin pitkäksi aikaa kuin valmiuslaki on voimassa.

Selkeä korvauspäätös olisi myös hyvä signaali kannustaa ihmisiä pysymään kotona ja samalla välttämään turhaa altistusta.

HSL:n korvauspäätöksellä, kauden pidentämispäätöksellä automaattisesti, ihmisten kiusaus käyttää joukkoliikennettä "turhaan" pienenisi, eli matkat jotka tehtäisiin vaikkapa vaan sillä perusteella että kaudesta on maksettu maltaita, eli lähdenpähän tästä nyt "turhaan" käymään kauppakeskuksessa yms. jäisivät tekemättä.

Yleisellä valmiuslain keston kattavalla korvauspäätöksellä HSL kantaisi oman kortensa kekoon ja osoittaisi olevansa vastuulllinen toimija tässä

HSL voisi nyt tarkistaa hyvityskäytännöt kuntoon. Aion suositella medialle juttuvinkkiä koskien HSL:n vastuutonta toimintaa kaikkia kurittavan koronan edessä. Ja jos HSL ei aio tehdä asialle mitään, aion järjestää sosiaalisen median kautta boikotointikampanjan, jossa suosittelen ihmisiä kulkemaan pummilla oman mahdollisen taloudellisen menetyksen verran, jota HSL ei korvaa. Tähän voisi lisätä jonkinnäköisen joukkorahoitustyyppisen sakkojenmaksun niiden osalta, jotka jäävät kiinni. T. tähän asti tunnollisesti maksanut joukkoliikenteen käyttäjä

Olen nyt työtön ja minulla on säästölippu.
Onko minul mahtolline peruta säästölippu ilman että maksan peruutus maksu 29€

Tämä on yksinkertaisesti törkeää. Kun valtiovalta on kehoittanut välttämään ihmisjoukkoja ja pysyttelemään kotona, ei julkisen liikenteen käyttö ole mielekästä. Julkinen liikenne tulee mahdollisimman pitkälti vapauttaa niille, jotka sitä tarvitsevat mennäkseen ns. kriittisiin työtehtäviin. Tässä äärimmäisessä poikkeustilanteessa eri toimijat ovat osoittaneet tukensa ja pyrkineet auttamaan niin yhteiskuntaa kuin yksittäisiä, tilanteen vuoksi talousvaikeuksiin ajautuneita ihmisiä. Palveluntarjoajat jatkavat lippujen ja sopimusten voimassaoloa maksutta, laiva- ja lentoyhtiöt siirsivät matkalippuja maksutta jo silloin, kun liikennöivät vielä normaalisti. Vain HSL kieltäytyy siirtämästä nyt hukkaan valuvaa kautta arvoksi myöhemmin. Todella törkeää ja itsekeskeistä, monopoliaseman väärinkäyttöä. Hävetkää!

Ehdottomasti kausilippujen käyttämätön arvo tulee saada muutettua toimivaksi ja tulevaa liikennöintiä tukevaksi arvoksi — oli syy mikä tahansa — tässä maailmantilanteessa. Suurin osa ihmisistä määrätty etätöihin, eläkeläiset, myös alle 70-vuotiaat, suositelluissa karanteeneissa, samoin nuoremmatkin läheiset ja sukulaiset tartuttamisvaaran takia. Ja suurin piirtein hautaustoimistot vain auki! Apteekit ja ruokakaupat ovat kävelymatkan päässä, joten julkisia ei voi käyttää oikeastaan mihinkään tarpeeseen tai iloon.

Jokaisen tulee saada muutettua kausilipun käyttämätön raha arvoksi eli bonukseksi uutta kausilippua ostettaessa, kun karanteenit päättyvät. Näin esimerkiksi Onnibussi on päättänyt tehdä, vaikkei verovaroilla ajelekaan.

Kuka osaisi aloittaa kansalaisadressin keräämisen asiasta?

Ei edes tarvita adressia, sillä HSL toimii omien sopimusehtojensa sekä lain - vastaisesti. Tosiaan yli 70 vuotiailla on TOIMINTAOHJEENA karanteeninomaiset olosuhteet, ei viranomaismääräys. Kysymys onkin: mihin sopimusehtojen tai lain tai KKVn/KKOn päätösten tai kannanottojen kohtiin HSL vetoaa, että myös alle 70 vuotiaat eivät voi saada hyvitystä (jälkikäteen)?

En voi kun ihmetellä, miten kuntien omistama HSL toimii monopoliasemassaan. Järkyttävällä tavalla monille A-vyöhykkeen tunnollisille matkustajille raitiovaunuliikenteen hinnan nousu kostautuu uudelleen. Olen maksanut lähes 60€/kk siitä, että käytän ja tuen julkistaliikennettä. Nyt HSL ei kuuntele edes Suomen hallituksen kehoituksia vaan riistää kylmästi ihmisiltä käyttämättömäksi jääneet kausiliput.

Toivon, että asia uudelleen käsitellään. Näin ei toimi yksikään sosiaalisesti vastuullinen yritys missään muussa kuin suljetussa diktatuurissa tai monopoliasemassa. Minulta jää tämän röyhkeyden jälkeen jatkossa HSL:n palveluiden käyttäminen vähiin: siirtyen pyöräilyyn ja yksityisautoiluun.

Kiitos solidaarisuudesta!

Hei!

Kysyin eilen. Haluan vastauksen. Aiotteko yleensäkään vastata ja milloin? Kaarina

Kuten uutisessakin yllä todetaan, emme valitettavasti muuta kausilippuja arvoksi etätyön tai koulun sulkemisen vuoksi, sillä joukkoliikenteen palvelut toimivat ainakin toistaiseksi normaalisti. Toisekseen muutos pitäisi tehdä palvelupisteessä, ja haluamme minimoida tiskillä asioinnin tarpeen, jotta voimme suojella henkilökuntaa ja asiakkaita tartunnalta epidemian aikana. Asiakaspalvelutilanteet lisäävät henkilökunnan ja asiakkaiden riskiä saada korona-tartunta. 

Myös Kilpailu- ja kuluttajavirasto on ottanut samanlaisen kannan. Se on julkaissut verkkosivuillaan 18.3. uutisen, jossa se toteaa, että "koska joukkoliikenne toistaiseksi toimii ja palvelee normaalisti, ei esimerkiksi etätyöhön määrääminen lähtökohtaisesti oikeuta lipun hinnan palautukseen tai sen voimassaoloajan siirtämiseen. Tilanne muuttuu, jos julkista liikennettä huomattavasti rajoitetaan viranomaismääräyksin tai liikennöitsijän omin päätöksin." Koko uutinen on julkaistu osoitteessa: https://www.kkv.fi/ajankohtaista/Uutiset/2020/18.3.2020-kuluttajaneuvonta-vastaa-121-kysymysta-koronasta/ 

HSL vääristelette KKV:n tiedotetta. Kysymys ei ole lipun hinnan palautuksesta, eikä voimassaolojan siirtämisestä, vaan sopimusehdoissanne mainitusta maksullisesta lisäpalvelusta muuttaa jäljellä oleva kausilippu arvoksi.
Kyseinen toimenpide on tekninen ja sen toteuttamiseksi on olemassa vaihtoehtoja.
KKV ei ottanut kantaa tähän maksulliseen palveluun. Tämä voidaan tehdä myös jälkikäteen, kun savu on laskeutunut. Nyt riittää lupaus siitä, ettei yksipuolisesta sopimusr

Pidetään HSL:n puolelta tiedotus rehtinä, eikä lähdetä tässä tilanteessa tahallisesti vääristelmään asioita. Johdolle tiedoksi, että on pelkurimaista laittaa henkilökunta tällaiseen välikäteen, jossa yksipuolisella sopimusrikkomuksille aiheutatte ihmisille ongelmia.

HSL keplottelee kieltämällä aikaisemmin oikeutetun matkalippumuutoksen ja samalla peruuttaa vuolaina virtoina vuorojaan.
Ovatko toimarin ja muun johdon bonukset riippuvaisia siitä, että näin härskisti viedään viimeiset euroset eniten sitä tarvitsevilta.
Ekstrementti osuu tuulettimeen ja asiakaspalvelijat saavat kuulla huuhtoa kun ahneet porsaat myhäilevät taustalla.
Mm. Museokorttia jatkettiin oma-aloitteisesti kuukaudella - vaikka museot olisivat vielä auki, vastaavasti 16.3 alkaen Tallinnan joukkoliikenne on koronasta johtuen kaikille ilmaista.

Minulla on sovelluksen kausilipppu säästötilauksena. Vyöhykkeet ABC ja hinta 86€.
Minut lomautetaan tänään. En ole vaatimassa hyvitystä vaikka lippuni on edellusellä veloituksella voimassa vielä yli kaksi viikkoa.
Sen sijaan vaadin että voin keskeyttää säästötilaukseni lomautukseni ajaksi ilman keskeytyssakkoa 39€!

Hsl:kin on osallistuttava tähän katastrofiin jollakin tavalla!

Sivut

Kommentoi

Voit kommentoida kirjautumalla sisään HSL-tunnuksella.